Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Sami 31"
shaolinnne 
świeżak



Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2013-12-30, 22:21   Sami 31"

Cześć dziś nabyłem Samuraia z kołami 31" i szerokości 9.5" (lub 10.5 nie zapamiętałem )z oponami simex chodzi oto że ma luzy na przednich łożyskach a poprzedni właściciel je nie dawno wymieniał (lub tylko tak powiedział ).Kumpel mi powiedział że to wina tych kół gdyż są zbyt duże do tego samochodu i mogą mi sie również ukręcać półosie więc zaproponował mi zamiane o cal mniejszych natomiast z tymi samymi oponami i felgami .Pytanie czy rzeczywiście są za duże czy to może być wina czegoś innego czy poprostu mnie robi w tzw bambuko ?


gdy skręcam w prawo jest ok gdy skręcam w lewo koło trze o stabilizator lub o rame z tego co mi powiedział .
jutro postaram sie bardziej sprecyzować
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-12-30, 22:58   

Przy takim rozmiarze opon ma prawo obcierać jak się nie zadba o odpowiedni dystans, felgę, podcięcie progów, lift budy wieszak i takie tam drobiazgi.

Koledzy jeżdżą na 31 calach i chyba da się nie poukręcać wszystkiego od razu, ale fakt że to niestandardowy rozmiar opony dla Samcia i warto pomyśleć nad wzmocnionymi półosiami, szczególnie na przodzie.

Żywotność łożysk też zależy od co najmniej kilku czynników poczynając pewnie od jakości samych łożysk przez warunki ich eksploatacji po sposób montażu. Wielkość koła też ma znaczenie. Masz luz na łożyskach piasty czy zwrotnic?

Ogólnie to temat ogólny i dużo zależy, niewiele napisałeś o tym co masz teraz prócz rozmiaru opony. Trudno coś więcej z mojej lajkonikowej perspektywy napisać.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-30, 23:21   

Witam świeżaka i polecam lekturę tematów na forum.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
amplexus 
rozgadany


Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 104
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-30, 23:44   

Jak masz pieniądze,czas, i chcesz żeby sami stał wyżej to 31 jest ok.... jak auto na wypady do lasu+ po czarnym to 31 nie są potrzebne...
ogólnie jest o tym sporo na forum...ale bez przybliżenia swojego stanu auta-jakie ma modyfikacje itd to ciężko powiedzieć-zrób w podpisie opis auta:D
_________________
Silnik 1.8 IS BMW,przełożony wieszak zaa przednią oś, OME,+dłuższe wieszaki,
Wzmocnione pochwy.
Hampel jimmy
Wały wzmocnione
Blokada tył ARB,Lekkie felgi, opona AT 31
 
     
shaolinnne 
świeżak



Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2013-12-31, 00:02   

amplexus napisał/a:
Jak masz pieniądze,czas, i chcesz żeby sami stał wyżej to 31 jest ok.... jak auto na wypady do lasu+ po czarnym to 31 nie są potrzebne...
ogólnie jest o tym sporo na forum...ale bez przybliżenia swojego stanu auta-jakie ma modyfikacje itd to ciężko powiedzieć-zrób w podpisie opis auta:D


Samurai będzie przerabiany czysto w teren tylko chodzi mi o to czy nie będe sobie na tych kołach niszczył innych podzespołów głównie chodzi mi o te łożyska i półośki . Samurai jest dźwignięty na resorach o 2 cale .


ZDJĘCIE : http://www.fotosik.pl/pok...9955f2b13a.html

[ Dodano: 2013-12-31, 00:02 ]
Zawias napisał/a:
Witam świeżaka i polecam lekturę tematów na forum.

czytam cały czas :D




+ Dalej nie rozumie dlaczego jedno koło ociera o resor a drugie nie szukałem tematu na forum ale nie znalazłem .. nie wiem może źle szukam prosił bym o nakierowanie jeśli taki temat istnieje :-| myślicie że dodanie Dytansu załatwiło by sprawe ?
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-12-31, 01:07   

Same kola nie wykoncza lozysk, dystanse i odsadzenie felgi juz im pomoga, przy takich kolach dystans jest musem, czemu obciera? skrec i popatrz gdzie obciera, skrec w druga stronie i tez sprawdz sam znajdziesz odpowiedz.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-31, 02:52   

Jeżeli z jednej strony obciera, a z drugiej nie, to nie jest to raczej normalne. No chyba, że to są różnice rzędu 3mm.
Na 31" jeżdżą, jeżdżą i na 33", ale wtedy na wzmacnianych półosiach. Generalnie da radę na 31" i oryginalnych półosiach, no chyba, że i tak są an wykończeniu, a Ty nie myślisz jak jedziesz, tylko ciśniesz gaz. :)
Generalnie to co napisał Lexx, ale jeżeli poprzedni właściciel naprawdę ostatnio wymieniał łożyska, a teraz padły te same, to albo je źle zamontował, albo były baaardzo, bardzo słabe. ;)
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2013-12-31, 09:42   

Polecam Timken lub Kogo,wywaliło stabilizator
 
     
shaolinnne 
świeżak



Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2013-12-31, 09:52   

pilaw napisał/a:
Polecam Timken lub Kogo,wywaliło stabilizator


Dlatego trze ?




jeszcze pytanko czy na 30" kołach jest mniejsze prawdopodobieństwo ukręcenia półosiek niż na 31" ? czy to aż takiej wielkiej różnicy nie ma ?
_________________
SJ500 1.3 gaźnik 31", zawias 2",
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-31, 09:56   

Na 31'' ludzie jezdzą i nie ukręcają, jak ktoś ma ciśnienie i ciężką nogę to i na oryginalnych ukręci ;)

Co do tarcia do może trzeć o stabilizator, ale i o resory.

Napisz jakie masz felgi założone, żeby na 31x10.5r15 nie tarło o resor musi być felga ET-25.
Ale i tak będzie trzeć o nadkola trzeba wycinać.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-31, 09:58   

shaolinnne napisał/a:


jeszcze pytanko czy na 30" kołach jest mniejsze prawdopodobieństwo ukręcenia półosiek niż na 31" ? czy to aż takiej wielkiej różnicy nie ma ?


wszystko zależy, czy jesteś ciśnieniowiec, czy jednak wolisz delikatniej operować pedałem gazu.

A zapytam czysto z ciekawości - masz standardowy reduktor i przełożenia w mostach?
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
shaolinnne 
świeżak



Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2013-12-31, 09:59   

manias79 napisał/a:




A zapytam czysto z ciekawości - masz standardowy reduktor i przełożenia w mostach?


Standard sj500 87r.
_________________
SJ500 1.3 gaźnik 31", zawias 2",
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-31, 10:01   

to radzę najpierw zmienić przełożenia w reduktorze, na np. 4.16:1, bo przy standardowym silniku 1.3 na gaźniku, to raczej kolego w terenie na tych kapciach szału nie zrobisz - wybacz za off-top
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
shaolinnne 
świeżak



Wiek: 30
Dołączył: 30 Gru 2013
Posty: 6
Skąd: Bojszowy
Wysłany: 2013-12-31, 10:01   

yahoo33 napisał/a:


Napisz jakie masz felgi założone, żeby na 31x10.5r15 nie tarło o resor musi być felga ET-25.
Ale i tak będzie trzeć o nadkola trzeba wycinać.


Ok dziś wszystko posprawdzam i dam znać.

[ Dodano: 2013-12-31, 10:24 ]
manias79 napisał/a:
to radzę najpierw zmienić przełożenia w reduktorze, na np. 4.16:1, bo przy standardowym silniku 1.3 na gaźniku, to raczej kolego w terenie na tych kapciach szału nie zrobisz - wybacz za off-top



dzięki za rade jestem można by powiedzieć zielony w tych sprawach więc każda rada się przyda :D
_________________
SJ500 1.3 gaźnik 31", zawias 2",
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2013-12-31, 12:23   

przy takich oponach silnik bez modyfikacji reduktora będzie zdychał w terenie
a w trasie zapomnij o 5 biegu

kolega dobrze mówił, zacznij zmiany od reduktora, a Samurai pokaże swoje lepszą twarz
b. dobrze opisany temat reduktorów masz tutaj http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1917
ale zacznij od końca :)

ten filmik też jest ciekawy by pokazać co reduktor zmienia


a tu od 2:20 widać jak bez katowania silnika samochód sprawnie się wdrapuje
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-01, 01:00   

A trze z jednej strony to pewnie z powodu liftu poprostu w jedną stronę nie starcza drązka kierowniczego i nie skręca kół tak mocno jak w drugą, a kierownica jak jedziesz prosto masz skręconą?
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.