Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Brak recznego po reanimacji hamulcow
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-05, 10:07   Brak recznego po reanimacji hamulcow

Nie moge dosc do ladu z ustawieniem recznego tzn. konkretnie na prawym kole na lewym jest ok a na prawym prawie wcale - potwierdzone na stacji diagnostycznej.
Ostatnio doszedlem do wniosku ze pora zreanimowac tylny ham. bo juz ledwie zipial, wymiana wszystkiego, szczeki, samoregulatory regeneracja tloczkow, przetoczenie bebnow, nowe linki. Po zlozeniu wszystkiego do kupy podstawowy ham jest ok natomiast reczne tak jak pislaem na prawym brak, wyglada to tak jakby prawa linka byla za dluga lub lewa zbyt krotka, widac to po nierownym polozeniu tego lacznika ktory laczy linki z dzwignia recznego pod autem, jest on ustawiony skosnie dlatego ze cos nie tak z naprezeniem linek. Linki mam te :
prawa : http://suzuki-czesci.pl/p...ki-Samurai-/384
lewa: http://suzuki-czesci.pl/p...uki-Samurai/383

Z tego co zdazylem wyczac to regulacji naprezenia linek niema one poprostu musza pasowac - moze ma ktos jakis pomysl co z tym zrobic bo kurde kasu troche poszlo a efektu niema :(
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-05, 10:13   

jak wszystko dobrze złożone to może tak jak sam zauważyłeś wyciągnęła się (lub pękła) jedna linka? Jak masz rozebrany bęben i zaciągniesz ręczny to jak wygląda praca szczęk, tak samo po obydwu stronach? Czy któraś się bardziej leniwi?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-05, 10:15   

z prawej mniej sie rozwieraja czyli z tej gdzie reczny slabiej lapie - linki nowki praktycznie wiec raczej sie nie wyciagnely
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-05, 10:23   

Dobra, nowe linki. To sorry za pytanie ale czy dałeś lewą i prawą? Bo one się chyba różnią w oryginale długościami. Może zamontowane są dwie takie same, te dłuższe? Może warto przemierzyć jakimś sznurkiem chociaż żeby nie bawić się w demontaż.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-05, 10:40   

Przyjrzyj się dokładnie samoregulatorom po oby stronach musisz na nich ustawić wstępną regulacje później zobacz czy blaszka która obraca to zębate kółko dobrze do niego dolega. Niestety one są największą wadą tych hamulców.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-05, 12:03   

SamNaSamZSam napisał/a:
Dobra, nowe linki. To sorry za pytanie ale czy dałeś lewą i prawą? Bo one się chyba różnią w oryginale długościami. Może zamontowane są dwie takie same, te dłuższe? Może warto przemierzyć jakimś sznurkiem chociaż żeby nie bawić się w demontaż.


Tak linki sa roznej dlugosci krotsza lewa dluzsza prawa

[ Dodano: 2014-01-05, 12:05 ]
moziembl napisał/a:
Przyjrzyj się dokładnie samoregulatorom po oby stronach musisz na nich ustawić wstępną regulacje później zobacz czy blaszka która obraca to zębate kółko dobrze do niego dolega. Niestety one są największą wadą tych hamulców.


No wlasnie sie zastanawiam czy ustawienie (wstepne) samoregulatorow moze miec wplyw na dzialania recznego - czy np. zbyt "luzno" ustawiony samoregulator moze powodowac ze naciag linki po zaciagnieciu recznego jest zbyt maly na kole prawym a na lewym jest ok ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-05, 12:08   

No to jak linki dobre to rozpieraki do sprawdzenia jak Moziembl wskazał. Ustawienie ma znaczenie i dla zwykłego i dla ręcznego hamulca, tak przynajmniej jest w moim koromyśle z układem lucasa.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-01-05, 16:56   

Sam masz racje ale tylko po części samo regulator ma tylko wpływ na ręczny. Więc jak go źle wyregulujesz to normalny będzie a ręcznego nie. Wciskając hamulec nożny powinna następować samo regulacja.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-01-06, 18:04   

...tylko przy stojacej samoregulacji nic nie bedzie. Jak reczny podkrecisz to i szczeki sie przysuna i nozny sie pojawi :-D . U nas w lucasie tak jest. Sprawdziłem na wlasnym organiźmie :-(
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
Radek1977 
stały bywalec
semi green


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Maj 2012
Posty: 159
Skąd: Czaniec
Wysłany: 2014-01-08, 21:00   

Chlopy bo tak sie motam z tymi hamplami i dojsc ladu nie moge. Dzis zmienilem linki na jakies uzywki po ich zalozeniu reczny lapie rowno ale dosc slabo - podkrecilem na tym regulatorze pod dzwignia lapie lepiej ale znowu kola kreca sie z oporem i bebny sie dosc mocno grzeja, jak popuszcze to bebny sa chlodniejsze ale reczny blokuje sie dopiero na ostatnim zabku.
Jeszcze w kwestii samoregulatorow to wg. mojego zrozumienia to nawet ustawienie ich na "luzno" po kilu zaciagnieciach recznego lub wcisnieciu pedalu bedzie w wfekcie powodowalo ze samoregulatory sie ustawia poprawnie ?
_________________
1.3i blaszanka, 235/75 INSA TURBO Dakar, wyciagarka EVO 8000, 4.16 on board
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-08, 21:31   

Może ząbki puszczają.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-01-08, 22:46   

Radziu to może inaczej. Ustaw samoregulator tak żeby nie grzało bębnów i jak masz luźny ręczny, ale równy to go podciągnij na tym łączeniu co z dwóch linek robi się jedna. Jak pamiętam ja mam pod samochodem taką skrzyneczkę a w niej jest regulacja naciągu linek właśnie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-01-09, 09:52   

Ręczny (oryginalny) w samuraiu i tak działa do pierwszego wjazdu w błoto.
Żeby nieco wzmocnić działanie, można przesunąć niżej mocowanie linki do wajchy.
U siebie przyspawałem po prostu 1cm niżej dodatkowe oczko przez które przekłada się baryłkę nakręcaną na koniec linki - daje to większy skok linki przy zaciąganiu ręcznego. Z drugiej strony zaciąganie wymaga większej siły.
No, ale to nie auto dla słabosilnych ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.