Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Kilka pytań do... :)
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-05, 17:31   Kilka pytań do... :)

Cześć :)
Zaczynam dopiero i nie bijcie :mrgreen:

1.
Pierwsze to mam tu pełno kabli prowadzących "donikąd" i może podpowiecie do czego one są


2.
Drugie to do czego służy to ustrojstwo? i zielona wtyczka? - to jakaś dżwigienka i filterek nie podpięty do niczego ;)


3.
Przejechałem po kupnie 60km i zjadło mi jakieś 17 litrów paliwa :shock: a nie cieknie raczej nigdzie - co mogę posprawdzać?

4.
Jak się włącza/wyłącza ssanie i gdzie ono jest? :mrgreen:

Pozdrawiam
Paweł
_________________
SJ 413 (papamobile)
Ostatnio zmieniony przez kobzi 2013-12-05, 19:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-12-05, 17:57   

Popraw zdjecia.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-05, 19:06   

Wtrysk, czy gaźnik?
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-05, 19:24   

zdjęcia już poprawiłem (teraz nie znikną)
gaźnik (po fotkach już widać) :-)

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-05, 19:26   

No to ja bym sprawdził gaźnik na pierwszy rzut. One potrafią tyle spalić. Mi palił 13l/100km, po zmianie na poniacza jest 9l/100km. :)
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-05, 19:42   

tylko mi teraz wyszło ponad 20/100 :shock:
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-05, 19:58   

Też możliwe. Jedź no do jakiego kumatego gaźnikowca i niech Ci go wyreguluje. Jak nie pomoże, to będziemy się martwić.
 
     
kakash 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 121
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-12-05, 20:05   

Te kable z przodu na moje oko ciagniete do swiatel ktore poprzedni wlasciciel zdjal przed sprzedaza. Masz na nich jakies przekazniki tam z tylu? Chociaz rownie dobrze mogl ciac od przekaznika :P
 
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-12-06, 01:52   

Bo to są kable.......do nikąd :mrgreen: pewnie po dodatkowych lampach.
Co do smoka 20L gaźnik do regulacji/regeneracji.
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-06, 07:46   

Powitać kolegę.
Ad.1 - te kable są jakąś wydumką poprzedniego właściciela. Pierwsze z lewej to chyba nawet są kable używane standardowo do głośników...
Ad.2 - ten "grzybek" to tzw. zderzak. Po nagłym odjęciu gazu zapobiega nagłemu zamknięciu przepustnicy, a co za tym idzie zapobiega zgaśnięciu silnika.
Ad.3. - spalanie w tych autach to temat rzeka, coś jak poszukiwanie Bursztynowej Komnaty
Ad.4 - masz automatyczne ssanie. Jeżeli przy zimnym silniku aut nie wkręca się na wyższe obroty - problem ze ssaniem.

Tutaj masz manual z opisem gaźnika etc. http://www.4x4.in.th/manual_sj413/
Tutaj masz opis jak rozebrać taki sam jak twój gaźniczek http://bbs.zuwharrie.com/...&topic=77805.0, aby pójść dalej klikasz na dole strony "previous"
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-08, 18:21   

dzięki za odpowiedzi :) coś z tym gażnikiem jest nie tak ale kupiłem autko które mało jeździło i więcej w garażu stało - wszystko się "przywiesza" i wymaga smarowania czyszczenia itp. Ostatnio zawiesiło mi się coś przy gaźniku i skubaniec sam wchodził podczas jazdy na 5000 obrotów.

No i czywiście pytanka :D
1. czy ten wlot w silniku na zdjęciu (na koło zamachowe od strony pompy hamulcowej) normalnie jest czymś zasłonięty czy po prostu tam jest dziura?


2. czy wentylator nie powininen się włączać jak się silnik ciut zagrzeje czy powinien dmuchać cały czas? (mi wieje non stop z silnikiem)

Pozdr
Paweł
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2013-12-08, 19:08   

W dziurę koło koła zamachowego wchodzi platikowa zaślepka w oryginale a wiatrak powinien sie włączyć wtedy dopiero jak silnik sie zagrzeje po to jest wisko masz pewnie zespawane na stałe :)
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-08, 19:20   

to plastikową zaślepkę poszukam. A co do wisko to kręci się ale dość z oporem na wyłączonym silniku. Da się je jakoś nasmarować albo reanimować?
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-08, 19:30   

Psiknij jakimś smarem na krzyżaczek kierowniczego drążka-widoczny na zdjęciu.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-12-08, 20:12   

to "okienko" na kole zamachowym przydaje się przy regulacji luzu zaworów http://samurai.org.pl/vie...=36520#36520... gumową zaślepkę trudno znaleźć, zasłoń kawałkiem cienkiej blaszki, przyklejonej na czerwony silikon i będzie działać ;)

Co do gaźnika, zanim zaczniesz go podejrzewać o nieprawidłową pracę zacznij od tyłu auta: bak paliwa, filtr paliwa, stan przewodów paliwowych, pompa paliwa. Pzdr
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-08, 20:24   

manias79 napisał/a:
gumową zaślepkę trudno znaleźć, zasłoń kawałkiem cienkiej blaszki, przyklejonej na czerwony silikon i będzie działać ;)


Zaślepka kosztuje 20 PLN w ASO.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-08, 20:39   

yahoo33 napisał/a:
manias79 napisał/a:
gumową zaślepkę trudno znaleźć, zasłoń kawałkiem cienkiej blaszki, przyklejonej na czerwony silikon i będzie działać ;)


Zaślepka kosztuje 20 PLN w ASO.


I jest to chyba jedna warta zakupu tam część :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
kobzi 
rozgadany



Dołączył: 07 Lis 2013
Posty: 91
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-12-08, 20:49   

Zawias napisał/a:
Psiknij jakimś smarem na krzyżaczek kierowniczego drążka-widoczny na zdjęciu.

mam puszke smaru molibdenowego to zapodam (ostało się po fronterze :mrgreen: ) może się nada

manias79 napisał/a:
Co do gaźnika, zanim zaczniesz go podejrzewać o nieprawidłową pracę zacznij od tyłu auta: bak paliwa, filtr paliwa, stan przewodów paliwowych, pompa paliwa. Pzdr

co do gaźnika to pracuje on ładnie tylko paliwożerna bestia ale na pewno wszystko posprawdzam - mam samiego od tygodnia i zaczynam dbać o niego - choć bez garażu muszę czekać na ciepłe dni z większym grzebaniem ;-)

yahoo33 napisał/a:
Zaślepka kosztuje 20 PLN w ASO.

i chyba tam zawitam, bo nie będę partyzantki działał za takie pieniądze :mrgreen:

pozdr
_________________
SJ 413 (papamobile)
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-12-08, 22:58   

Czekajcie, to wiatrak nie ma kręcić się non-stop?
 
     
Gorbi 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 145
Skąd: LBL-okolice Frampola
Wysłany: 2013-12-08, 23:00   

U mnie sie nie krecil,u brata i szwagra tez... ;-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.