Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
od czego wspomaganie do koł 35 cali
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-01-08, 19:56   od czego wspomaganie do koł 35 cali

jak w temacie robię zmotę samurai na mostach lj70 i chcę założyć wspomę z przekładnią od opla omegi czy ukręci kołami 35 cali w błocie ?? czy szukać innego rozwiązania ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-08, 20:30   

Przydałaby się chłodnica płynu wspomagania.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-01-08, 21:01   

hm to chyba nie problem a sama maglownica o pompa daje radę ukręci bez problemu ?
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-01-08, 21:39   

Myślę,że tak.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-01, 00:21   

a zdradzisz od jakiej omegi szukać przekładni? wiem że od A tylko nie wiem z jakim silnikiem chyba że to wszystko jedno? dużo z tym roboty? pompa też z omegi?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-01, 11:31   

Radzę najpierw wziąć do ręki przekładnię z omegi i vitary.
Ta pierwsza jest ze dwa razy większa (i cięższa).
Poza tym nie pasuje wąs i stożek końcówki.
Zaletą jest niska cena.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-01, 12:46   

Ok, rozumiem. Fakt że omegowska jest duuużo tańsza i w zasadzie mam dostęp dosłownie za kilkanaście zł ale jak z Vitki jest bardziej kompatybilna to z pewnością wolałbym dać te 2 stówki więcej i cieszyć się wspomną bez dodatkowych niespodzianek. Kostuch a obojętnie czy z Vitki 8V czy 16V ? czy przy poszukiwaniach przekładni mam sie kierowac czyms konkretnym tzn. były jakieś różne?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-01, 15:09   

KRZYKKU napisał/a:
Ok, rozumiem. Fakt że omegowska jest duuużo tańsza i w zasadzie mam dostęp dosłownie za kilkanaście zł ale jak z Vitki jest bardziej kompatybilna to z pewnością wolałbym dać te 2 stówki więcej i cieszyć się wspomną bez dodatkowych niespodzianek. Kostuch a obojętnie czy z Vitki 8V czy 16V ? czy przy poszukiwaniach przekładni mam sie kierowac czyms konkretnym tzn. były jakieś różne?

Moje wspomaganie jest na etapie przekładni leżącej pod stołem i czekającej na wolny czas :mrgreen:
Z tego co wiem 8v i 16v były identyczne.

Jak zakładasz do 1.3 to będziesz musiał wyrzeźbić dodatkowe koło pasowe. Trzeba też zrobić nową sztycę bo jest inny wieloklin (najlepiej mieć vitarowską i zrobić szczep z samuraiowską). Powinieneś też wymyślić podnoszenie obrotów na podstawie sygnału z pompy, bo można zadusić silnik.
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-01, 21:38   

a nie wystarczyło by podnieść ogólnie wolnych obrotów na powiedzmy 1000 - 1100 ?
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-01, 21:47   

Można, ja mam obroty ustawione na ~1000/min. i przy kręceniu fajerą motor się nie dusi.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-01, 21:49   

Krzyku daj sobie spokój z takimi usprawnieniami... podejrzewam, że 100% samuraiów z dokładanym wspomaganiem nie ma takich usprawnień i jeżdżą, mam wspomaganie od omegi i nie udało mi się zdusić silnika ani razu.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2013-05-01, 23:07   

Można podnieść obroty, można nic nie robić, można też zrobić zgodnie ze sztuką :-)
Zwłaszcza że w samcu w gratisie jest podnoszenie obrotów przy obciążeniu elektrycznym (światła, nagrzewnica, etc). Wystarczy podpiąć tam dodatkowo sygnał z pompy i gitara. Pod warunkiem oczywiście że jeszcze ta funkcja działa :->

Gdzieś czytałem że każde 100 obr więcej na wolnych to dodatkowe 0,5l więcej zużycia paliwa na 100km...
 
     
KRZYKKU 
mechanik
lubię terenówki



Pomógł: 8 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 590
Skąd: Krosno
Wysłany: 2013-05-01, 23:43   

Rozmawiałem dziś z kolegą i mam zaklepaną przekładnię z Omegi za flaszeczkę więc będę taką montował... a za drugą flaszeczkę będzie pompa z przewodami i zbiorniczkiem oraz wszelkie graty potrzebne do zmotania w Samcu czyli jakieś tam napinacze pasek itp... nie pogardzę na pewno :-)
Podpowiedzcie jeszcze z czego pompkę dobrać i będę w niebie, dzięki :-)
_________________
Frontera long 31" Jeep WJ 32"
Samurai 89' 1.3GTi, MT 33", 5.125, 4.16, sprężyna 4-link, full lock, 12000 lbs T-Monster

www.KRZYKKU.com
zderzaki stalowe, zawieszenia na sprężynach, akcesoria 4x4
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2013-05-01, 23:46   

Ja mam pompkę też z omegi i robi ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2013-09-05, 15:11   

Daj przekladnie od toyoty . Dłuzszy wąs i do tego wyprowadzony do przodu. Pompa jakakolwiek suzukowa da radę.
U nas chodzi na pompie od jimnego bo akurat podchodziła pod mocowania na silniku :)

A jesli nie. To podobnej wagi jest od disco 2 :) najlepiej z anglika jak dobrze poszukasz to tanio kupisz :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2013-09-06, 09:24   

ło trochę temat stary jest ale kupiłem od omegi b i okazało się że ramoklatę którą kupiliśmy maotwory identycznie przerobione pod tą przekładnie więc pasuje jak talala tylko wąś do przeróbki ale to się da
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-01-26, 00:55   

A co sądzicie o wstawieniu przekładni z Patrola?
Zaletą jest to że montowana jest na zewnątrz ramy i zostaje dużo miejsca na inny silnik i nic nie przeszkadza żeby wsadzić większą chłodnicę. Wąs jest odpowiednio niski.
Na minus to trochę trzeba poszaleć z kątówką i wyciąć kawałek nadkola żeby weszła.
Trzeba by jeszcze zrobić nowy drążek do zwrotnicy i skrócić kolumnę.
_________________
Samurai na części
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-26, 12:18   

Jak masz, to zakładaj, motania praktycznie tyle, co z każdą inną (nie licząc jimny, bo ta pasuje bez motania :mrgreen: ).
W partolu wąs jest skierowany do przodu, a więc cała przekładnia wypadnie w zupełnie innym miejscu niż oryginał, praktycznie przed samym mostem.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-01-26, 17:04   

Zawsze można zrobić tak:





:mrgreen:
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-26, 17:22   

Można i to bardzo fajne rozwiązanie, niestety nielegalne w PL :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.