Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-19, 07:45
@Maror - umyj skrzynię, odpal silnik, wrzuć N na reduktorze, wbij 1., wczołgaj się pod auto z latarką, chipsami, popcornem i... miłego oglądania ;)
Przy okazji, zdejmij mieszek z wajchy od skrzyni biegów, bo może faktycznie wypluwa oliwę przez odpowietrznik, lub przez nieszczelną wajchę
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Najczęściej cieknie z pod aparatu zapłonowego albo pokrywy zaworów i dalej leci po skrzyni.
Powąchaj czy śmierdzi olejem przekładniowym czy silnikowym.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Mnie jak kiedyś leciało z aparatu to na dzwonie skrzyni był olej widoczny od góry, więc tam bym rzucił okiem.
A jak oring weź stary w rękę, idź do sklepu z gumowymi artykułami i i masz na pewno od reki w cenie ~ 1 zł.
Hawk
_________________ yahoo33,
Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-23, 20:57
Warto wymienić oring pod przystawką aparatu, co by się tak nie ślimaczyło.
Trochę słabo widać, ale to na 0:17 wygląda na otwór po czujniku 5-go biegu i nie jest w dzwonie, a w korpusie skrzyni, można to zaślepić krótką śrubą, gwintu nie pomnę, jest taki sam jak na czujniku wstecznego.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 23:57
Didymos napisał/a:
Warto wymienić oring pod przystawką aparatu, co by się tak nie ślimaczyło.
Trochę słabo widać, ale to na 0:17 wygląda na otwór po czujniku 5-go biegu i nie jest w dzwonie, a w korpusie skrzyni, można to zaślepić krótką śrubą, gwintu nie pomnę, jest taki sam jak na czujniku wstecznego.
Nie omieszkam tego zrobić
Czyli możliwe że to przez niego rzygało olejem? W ogóle w Samuraiach był czujnik piątego biegu?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-24, 07:00
Maror napisał/a:
Didymos napisał/a:
Warto wymienić oring pod przystawką aparatu, co by się tak nie ślimaczyło.
Trochę słabo widać, ale to na 0:17 wygląda na otwór po czujniku 5-go biegu i nie jest w dzwonie, a w korpusie skrzyni, można to zaślepić krótką śrubą, gwintu nie pomnę, jest taki sam jak na czujniku wstecznego.
Nie omieszkam tego zrobić
Czyli możliwe że to przez niego rzygało olejem? W ogóle w Samuraiach był czujnik piątego biegu?
Tak, w moim sj500 mam takie cudo. Na tym obrazku skrzynia z czujnikami 4. i 5. biegu (też tak bywało)
Moja rada - kupić kilka piwek, poprosić brata, szwagra, innego samca, zrzucić skrzynię i obadać sprawę z bliska.
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-24, 08:52
Możliwe też, że wypadła zaślepka, którą na focie widać pomiędzy czujnikami.
Dostęp z góry, spod maski, jest na tyle dobry, że powinno się obejść bez zwalania skrzyni.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-24, 10:50
Jakoś niedawno pytałem o ten czujnik piątki na skwerze i Sławek podrzucił mi takiego linka: http://www.suzuki-forums....fth-sensor.html gdzie zagraniczni muczaczos piszą, że ten czujnik ma związek z EGR`em bla bla bla.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-24, 19:54
Bardzo dziękuję wszystkim za rady, za każdą cenną wskazówkę kliknąłem "pomógł"
Obstawiam tą zaślepkę, ale to jeszcze zweryfikuje.
Jeszcze co do tego czujnika, koledzy zza oceanu piszą że odłącza on EGR na 5 biegu. No i się teraz zastanawiam czy to źle że go nie mam? Czy to po prostu było tak że Samce z gaźnikiem miały trochę mniej mocy przez co potrzebowały tego czujnika, a te na wtrysku już nie a miejsce pod czujnik po prostu zostało?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-24, 20:06
Maror napisał/a:
Bardzo dziękuję wszystkim za rady, za każdą cenną wskazówkę kliknąłem "pomógł"
Obstawiam tą zaślepkę, ale to jeszcze zweryfikuje.
Jeszcze co do tego czujnika, koledzy zza oceanu piszą że odłącza on EGR na 5 biegu. No i się teraz zastanawiam czy to źle że go nie mam? Czy to po prostu było tak że Samce z gaźnikiem miały trochę mniej mocy przez co potrzebowały tego czujnika, a te na wtrysku już nie a miejsce pod czujnik po prostu zostało?
Jak widać po tym schemacie, nawet wtryskowce miały/ mają 5th gear switch. Tak jak wspomniał Sławek - typowe zastosowanie ekoupierdliwe
Jak wspomniałem wcześniej, w moim aucie też jest ten czujnik, ale EGR jest sterowany czysto mechanicznie (ciśnienie), bez ingerencji elektroniki. Czujnik 5. biegu jest podłączony do przewodów na ścianie grodziowej. Myślę, że suzuki po prostu robiąc masową produkcję np. skrzyń biegów, chcąc uniknąć komplikacji i dodatkowych kosztów produkcji, zastosowała czujniki dla wszystkich modeli, począwszy od sj500 (przy sj413 tego nie ma).
Taka ciekawostka - w moim autku jest jeszcze clutch switch, który połączony z czujnikiem przy pedale sprzęgła, zaraz przy mocowaniu linki sprzęgła. Prawdopodobnie podnosi lekko obroty silnika przy wysprzęganiu (rys.)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2014-02-24, 20:32, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 8 razy Dołączył: 14 Lip 2012 Posty: 561 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-24, 20:17
Damm, czyli jednak powinienem się martwić tym że go nie ma? Nie wygląda żeby coś było grzebane przy wiązce idącej do kompa.
Może w takim razie Santany nie miały?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum