Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wyciek ze skrzyni
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 23:10   Wyciek ze skrzyni

Hej, wie ktoś może skąd się to może lać?



Ścieka po jednym z boków skrzyni. Konkretnie na zdjęciu będzie to ścianka po prawej na górze.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-18, 23:15   

lej mnie batem i mów po niemiecku ale nic tam nie widzę :D może przelałeś przy ostatniej wymianie i Ci nadmiar wyrzygało od góry?

Zwąchałeś i sprawę i to bankowo przekładniowy?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-18, 23:39   

SamNaSamZSam napisał/a:
lej mnie batem i mów po niemiecku ale nic tam nie widzę :D może przelałeś przy ostatniej wymianie i Ci nadmiar wyrzygało od góry?

Zwąchałeś i sprawę i to bankowo przekładniowy?


To co mówisz ma sens, ogólnie to całe czerwone kółeczko jest w przekładniowym a leje się po ściance zaznaczonej strzałką ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-19, 00:08   

Mam skrzynię w garażu, jutro obadam skąd tam może cieknąć chyba, że koledzy załatwią temat w międzyczasie.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-19, 07:45   

@Maror - umyj skrzynię, odpal silnik, wrzuć N na reduktorze, wbij 1., wczołgaj się pod auto z latarką, chipsami, popcornem i... miłego oglądania ;)

Przy okazji, zdejmij mieszek z wajchy od skrzyni biegów, bo może faktycznie wypluwa oliwę przez odpowietrznik, lub przez nieszczelną wajchę
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-02-19, 10:29   

Najczęściej cieknie z pod aparatu zapłonowego albo pokrywy zaworów i dalej leci po skrzyni.
Powąchaj czy śmierdzi olejem przekładniowym czy silnikowym.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-02-20, 23:47   

na moje to Ci się z aparatu zapłonowego leje.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-21, 07:21   

slavok napisał/a:
na moje to Ci się z aparatu zapłonowego leje.


Oring aparatu kupisz u p. Sławka http://suzuki-czesci.pl/p...ara-Samurai/204
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-02-21, 08:58   

Mnie jak kiedyś leciało z aparatu to na dzwonie skrzyni był olej widoczny od góry, więc tam bym rzucił okiem.
A jak oring weź stary w rękę, idź do sklepu z gumowymi artykułami i i masz na pewno od reki w cenie ~ 1 zł.

Hawk
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 20:25   

Okej, wczoraj obadałem sprawę, i tak to wygląda:



Spod aparatu się trochę leje ale nie ścieka dalej na dzwon skrzyni.

Na filmiku widać to dobrze, widać też miejsce z którego cieknie - czy dobrze mi się wydaje że dziura w dzwonie widoczna w 0:17 powinna mieć zaślepkę?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-23, 20:57   

Warto wymienić oring pod przystawką aparatu, co by się tak nie ślimaczyło.
Trochę słabo widać, ale to na 0:17 wygląda na otwór po czujniku 5-go biegu i nie jest w dzwonie, a w korpusie skrzyni, można to zaślepić krótką śrubą, gwintu nie pomnę, jest taki sam jak na czujniku wstecznego.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-23, 23:57   

Didymos napisał/a:
Warto wymienić oring pod przystawką aparatu, co by się tak nie ślimaczyło.
Trochę słabo widać, ale to na 0:17 wygląda na otwór po czujniku 5-go biegu i nie jest w dzwonie, a w korpusie skrzyni, można to zaślepić krótką śrubą, gwintu nie pomnę, jest taki sam jak na czujniku wstecznego.


Nie omieszkam tego zrobić :-)
Czyli możliwe że to przez niego rzygało olejem? W ogóle w Samuraiach był czujnik piątego biegu? :shock:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-24, 07:00   

Maror napisał/a:
Didymos napisał/a:
Warto wymienić oring pod przystawką aparatu, co by się tak nie ślimaczyło.
Trochę słabo widać, ale to na 0:17 wygląda na otwór po czujniku 5-go biegu i nie jest w dzwonie, a w korpusie skrzyni, można to zaślepić krótką śrubą, gwintu nie pomnę, jest taki sam jak na czujniku wstecznego.


Nie omieszkam tego zrobić :-)
Czyli możliwe że to przez niego rzygało olejem? W ogóle w Samuraiach był czujnik piątego biegu? :shock:


Tak, w moim sj500 mam takie cudo. Na tym obrazku skrzynia z czujnikami 4. i 5. biegu (też tak bywało)



Moja rada - kupić kilka piwek, poprosić brata, szwagra, innego samca, zrzucić skrzynię i obadać sprawę z bliska.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-24, 08:52   

Możliwe też, że wypadła zaślepka, którą na focie widać pomiędzy czujnikami.
Dostęp z góry, spod maski, jest na tyle dobry, że powinno się obejść bez zwalania skrzyni.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-24, 10:50   

Jakoś niedawno pytałem o ten czujnik piątki na skwerze i Sławek podrzucił mi takiego linka: http://www.suzuki-forums....fth-sensor.html gdzie zagraniczni muczaczos piszą, że ten czujnik ma związek z EGR`em bla bla bla.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-02-24, 18:57   

Ma związek, ale to ma znaczenie dla ekoterrorystów a nie dla przeciętnego usera samuraia ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-24, 19:54   

Bardzo dziękuję wszystkim za rady, za każdą cenną wskazówkę kliknąłem "pomógł" :-)
Obstawiam tą zaślepkę, ale to jeszcze zweryfikuje.

Jeszcze co do tego czujnika, koledzy zza oceanu piszą że odłącza on EGR na 5 biegu. No i się teraz zastanawiam czy to źle że go nie mam? Czy to po prostu było tak że Samce z gaźnikiem miały trochę mniej mocy przez co potrzebowały tego czujnika, a te na wtrysku już nie a miejsce pod czujnik po prostu zostało?
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-02-24, 20:06   

Maror napisał/a:
Bardzo dziękuję wszystkim za rady, za każdą cenną wskazówkę kliknąłem "pomógł" :-)
Obstawiam tą zaślepkę, ale to jeszcze zweryfikuje.

Jeszcze co do tego czujnika, koledzy zza oceanu piszą że odłącza on EGR na 5 biegu. No i się teraz zastanawiam czy to źle że go nie mam? Czy to po prostu było tak że Samce z gaźnikiem miały trochę mniej mocy przez co potrzebowały tego czujnika, a te na wtrysku już nie a miejsce pod czujnik po prostu zostało?


Jak widać po tym schemacie, nawet wtryskowce miały/ mają 5th gear switch. Tak jak wspomniał Sławek - typowe zastosowanie ekoupierdliwe



Jak wspomniałem wcześniej, w moim aucie też jest ten czujnik, ale EGR jest sterowany czysto mechanicznie (ciśnienie), bez ingerencji elektroniki. Czujnik 5. biegu jest podłączony do przewodów na ścianie grodziowej. Myślę, że suzuki po prostu robiąc masową produkcję np. skrzyń biegów, chcąc uniknąć komplikacji i dodatkowych kosztów produkcji, zastosowała czujniki dla wszystkich modeli, począwszy od sj500 (przy sj413 tego nie ma).
Taka ciekawostka - w moim autku jest jeszcze clutch switch, który połączony z czujnikiem przy pedale sprzęgła, zaraz przy mocowaniu linki sprzęgła. Prawdopodobnie podnosi lekko obroty silnika przy wysprzęganiu (rys.)

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2014-02-24, 20:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-24, 20:17   

Damm, czyli jednak powinienem się martwić tym że go nie ma? Nie wygląda żeby coś było grzebane przy wiązce idącej do kompa.
Może w takim razie Santany nie miały? :mrgreen:
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-02-24, 20:31   

Olej to, a egr zaślep, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, pożytku żadnego z tego nie ma.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.