Witam, niedawno zakupiłem sobie Samuraia. Chcę go przystosować bardziej do jazdy w terenie. Dodam, że lekkim a mimo to zbyt ciężkim dla normalnego prześwitu (Jestem wędkarzem i mam często swoje idealne miejscówki, w które muszę wjechać ze sprzętem,a jest tego sporo).
Wiem, że można przełożyć dyferencjały pod resory piórowe, normalnie są nad resorami.
I takie moje pytanie właśnie związane z tym up-gradem. Jeśli przełożę dyferencjały pod resory, to będę musiał coś przerabiać?
Np. Wał napędowy, zawieszenie, przewody (jeśli tak to jakie wiem, że na pewno hamulcowe)
Był bym wdzięczny za jaką kolwiek instrukcje Krok po Kroku.
Jestem, laikiem i początkującym w tej dziedzinie, więc proszę o wyrozumiałość.
ta modyfikacja się nazywa "spoa"
kolega wyżej linka wstawił, a tutaj masz krok po kroku z przetłumaczeniem (oczywiście automatycznym więc nie spodziewaj się poprawności zdań ) http://translate.google.p...t%3D174&act=url
Może niekoniecznie spoa, ale wieszaki, resory i wyższe opony. Zalezy ile kasy chcesz włożyć. Bez spoa można jeździć w ciężkim terenie, więc to nie jest jedyne rozwiązanie dla Ciebie. Pozdrawiam!
_________________ Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL
zmień resory na świeże np. OME, Mazur... wrzuć jakieś MT, jak lekki teren to sahara 215/80r15 wystarczy i będzie ok, nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
wloz wieszaki dluzsze- zakup okolo 12- 140 zl, auto podniesie sie o 5 cm(buda), jesli chcesz wiekszy przeswit to kola o wyzszym profilu. Spoa ci podniesietylko bude(10-12), ale pamietaj ze tylko opony podnosza przeswit ziemia -mosty.
zobacz opony i zwracaj na wysokosc, jakby co pytaj
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
- spoa podnosi wszystko poza mostami o jakies 15-20cm ale wiąze się z dodatkowymi kosztami
- opony podnoszą wszystko w zależności od wysokości opon
- lift budy podnosi TYLKO budę o jakies 5cm... nawet silnika nie
- wieszaki podnoszą wszystko poza mostami o jakies 5-8cm
tak czy inaczej oponki jakies musisz kupic a roznica w cenie miedzy mniejszymi w wiekszymi juz nie jest taka wielka wiec lepiej brac większe (wyzsze) ale z rozsądkiem do mocy silnika a zeby je zmiescic trzeba zrobic jedną z powyższych rzeczy...
kosztowo bym ustawił to tak:
lift budy
wieszaki wlasciwie na jednym poziomie cenowym
spoa
opony na to to z 1200 pójdzie... spoa powinno być tańsze ale opony i tak musisz kupic...
podsumowując opony + wieszaki i ewentualnie lift budy jesli brac pod uwagę Twoje wymagania co do uzytkowania auta.
slavok napisał/a:
nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...
8) dokładnie :)
_________________ SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
każda przeróbka pociąga za sobą kolejną, nie jest tak, że przełożysz sobie mosty i zapominasz o wszystkim, bo zmieniają się kąty pracy wałów robią się za krótkie przy wykrzyżach - wybijają się wielokliny, zmienia się kąt pracy przekładni, zaczynają się esować resory, amory też pasuje zmienić itd... jak ktoś to zrobi bez głowy to ciągle będzie coś modyfikował - przerabiał, kombinował, zresztą po co ? kolega jeździ na ryby nie potrzebne mu są gigantyczne kąty najazdu czy rampowe a spoa w sumie tylko tyle daje, że te kąty są większe, pomijam przypadki robienia SPOA jako lekarstwo na klapnięte resory bo nie tędy droga.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Dodam jeszcze, że płaskie resory i wieszaki + 2" i jest ok. Nowe resory i wieszaki + 2" to amory zaś za krótkie. Temat przerobiłem na resorach lovells.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-01, 23:34
no i chyba też na drążki trzeba mieć baczenie przy większym lifcie, bo się kierownica "krzywi" i albo wąsy od merca albo przestawienie kiery. A jeszcze przy większym lifcie to pewnie dystans na wały i pilnowanie kąta pracy krzyżaków. Tak mi się wydaje jak już idziemy dalej.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Przy 2" wieszakach można to wszystko pomiąć.
Jak bardzo nam przeszkadza przekręcona kierownica, to jest ona na wieloklinie i da się ją ładnie ustawić "na wprost"
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Mar 2013 Posty: 346 Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-01, 23:56
Kris napisał/a:
Dodam jeszcze, że płaskie resory i wieszaki + 2" i jest ok. Nowe resory i wieszaki + 2" to amory zaś za krótkie. Temat przerobiłem na resorach lovells.
powiem szczerze, że mam taką konfigurację (wieszaki 2 cale, resory i dedykowane do nich amortyzatory lovells) i nie zauważyłem, by przy max wykrzyżu kończył mi się amortyzator...
aż z ciekawości w weekend postaram się rozłożyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum