Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Podniesienie prześwitu
zajaszcze
świeżak


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-04-06, 23:45   Podniesienie prześwitu

Witam, niedawno zakupiłem sobie Samuraia. Chcę go przystosować bardziej do jazdy w terenie. Dodam, że lekkim a mimo to zbyt ciężkim dla normalnego prześwitu (Jestem wędkarzem i mam często swoje idealne miejscówki, w które muszę wjechać ze sprzętem,a jest tego sporo).

Wiem, że można przełożyć dyferencjały pod resory piórowe, normalnie są nad resorami.
I takie moje pytanie właśnie związane z tym up-gradem. Jeśli przełożę dyferencjały pod resory, to będę musiał coś przerabiać?
Np. Wał napędowy, zawieszenie, przewody (jeśli tak to jakie wiem, że na pewno hamulcowe)

Był bym wdzięczny za jaką kolwiek instrukcje Krok po Kroku.

Jestem, laikiem i początkującym w tej dziedzinie, więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam: zajaszcze
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-04-07, 08:17   

Witaj :-)

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=96
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-04-07, 10:22   

ta modyfikacja się nazywa "spoa"
kolega wyżej linka wstawił, a tutaj masz krok po kroku z przetłumaczeniem (oczywiście automatycznym więc nie spodziewaj się poprawności zdań ;-) ) http://translate.google.p...t%3D174&act=url
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Skalpel 
pomocnik mechanika



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 498
Skąd: Ryki
Wysłany: 2011-04-07, 11:21   

Może niekoniecznie spoa, ale wieszaki, resory i wyższe opony. Zalezy ile kasy chcesz włożyć. Bez spoa można jeździć w ciężkim terenie, więc to nie jest jedyne rozwiązanie dla Ciebie. Pozdrawiam!
_________________
Gdzie Patrol nie może tam Samuraia pośle :D
WWW.EXTREMPULAWY.PL

 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-07, 12:34   

zmień resory na świeże np. OME, Mazur... wrzuć jakieś MT, jak lekki teren to sahara 215/80r15 wystarczy i będzie ok, nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2011-04-07, 12:36   

najlepiej to http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=66
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
zajaszcze
świeżak


Dołączył: 06 Kwi 2011
Posty: 2
Wysłany: 2011-04-07, 13:44   

Ok dzięki wszystkim, dodam, że chcę wydać na to jak najmniej pieniędzy po samurai służy mi tylko do wyjazdów na ryby, ok. raz w tygodniu...
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-04-07, 16:45   

wloz wieszaki dluzsze- zakup okolo 12- 140 zl, auto podniesie sie o 5 cm(buda), jesli chcesz wiekszy przeswit to kola o wyzszym profilu. Spoa ci podniesietylko bude(10-12), ale pamietaj ze tylko opony podnosza przeswit ziemia -mosty.

zobacz opony i zwracaj na wysokosc, jakby co pytaj
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2011-04-07, 17:33   

ku woli jasności

- spoa podnosi wszystko poza mostami o jakies 15-20cm ale wiąze się z dodatkowymi kosztami
- opony podnoszą wszystko w zależności od wysokości opon
- lift budy podnosi TYLKO budę o jakies 5cm... nawet silnika nie
- wieszaki podnoszą wszystko poza mostami o jakies 5-8cm

tak czy inaczej oponki jakies musisz kupic a roznica w cenie miedzy mniejszymi w wiekszymi juz nie jest taka wielka wiec lepiej brac większe (wyzsze) ale z rozsądkiem do mocy silnika a zeby je zmiescic trzeba zrobic jedną z powyższych rzeczy...

kosztowo bym ustawił to tak:

lift budy
wieszaki wlasciwie na jednym poziomie cenowym

spoa

opony na to to z 1200 pójdzie... spoa powinno być tańsze ale opony i tak musisz kupic...

podsumowując opony + wieszaki i ewentualnie lift budy jesli brac pod uwagę Twoje wymagania co do uzytkowania auta.


slavok napisał/a:
nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...


8) dokładnie :)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Sc13ma 
nowicjusz
Piotrek



Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 29
Wysłany: 2011-04-09, 21:25   

slavok napisał/a:
nie baw sie w spoa i inne grube przeróbki bo to ciągła walka z syfem...

Co znaczy ze to ciągła walka z syfem? Bo nie rozumiem do końca ?
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-10, 12:32   

każda przeróbka pociąga za sobą kolejną, nie jest tak, że przełożysz sobie mosty i zapominasz o wszystkim, bo zmieniają się kąty pracy wałów robią się za krótkie przy wykrzyżach - wybijają się wielokliny, zmienia się kąt pracy przekładni, zaczynają się esować resory, amory też pasuje zmienić itd... jak ktoś to zrobi bez głowy to ciągle będzie coś modyfikował - przerabiał, kombinował, zresztą po co ? kolega jeździ na ryby nie potrzebne mu są gigantyczne kąty najazdu czy rampowe a spoa w sumie tylko tyle daje, że te kąty są większe, pomijam przypadki robienia SPOA jako lekarstwo na klapnięte resory bo nie tędy droga.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Sc13ma 
nowicjusz
Piotrek



Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2011
Posty: 29
Wysłany: 2011-04-11, 17:12   

A czy prościej jest zrobić sobie SPOA czy porostu zawieszenie na sprężynkach?
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-04-11, 19:21   

SPOA
 
     
Filip 
nowicjusz



Wiek: 27
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 30
Wysłany: 2014-04-01, 20:14   

Panowie czy podnoszaca auto na wieszakach podonosze na przenich i tylnich wieszakach. Takk ? I do ile Cm maksymalnei moge podniesc na wieszakach ?
_________________
Asyl :D
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-04-01, 20:26   

Jak masz resory w podobnym stanie z przodu i tylu to tak. Zazwyczaj stosuje sie wieszaki +2 cale.
 
     
Kris 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 50
Skąd: Kotlina Kłodzka
Wysłany: 2014-04-01, 20:38   

Dodam jeszcze, że płaskie resory i wieszaki + 2" i jest ok. Nowe resory i wieszaki + 2" to amory zaś za krótkie. Temat przerobiłem na resorach lovells.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 23:27   

Nie zapominajmy o przewodach hamulcowych!
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-01, 23:34   

no i chyba też na drążki trzeba mieć baczenie przy większym lifcie, bo się kierownica "krzywi" i albo wąsy od merca albo przestawienie kiery. A jeszcze przy większym lifcie to pewnie dystans na wały i pilnowanie kąta pracy krzyżaków. Tak mi się wydaje jak już idziemy dalej.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-04-01, 23:41   

Przy 2" wieszakach można to wszystko pomiąć.
Jak bardzo nam przeszkadza przekręcona kierownica, to jest ona na wieloklinie i da się ją ładnie ustawić "na wprost"
 
 
     
zed111
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Mar 2013
Posty: 346
Skąd: SGL
Wysłany: 2014-04-01, 23:56   

Kris napisał/a:
Dodam jeszcze, że płaskie resory i wieszaki + 2" i jest ok. Nowe resory i wieszaki + 2" to amory zaś za krótkie. Temat przerobiłem na resorach lovells.


powiem szczerze, że mam taką konfigurację (wieszaki 2 cale, resory i dedykowane do nich amortyzatory lovells) i nie zauważyłem, by przy max wykrzyżu kończył mi się amortyzator...
aż z ciekawości w weekend postaram się rozłożyć
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.