Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
płukanka silnika - engine flush
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
  Wysłany: 2014-04-16, 11:53   płukanka silnika - engine flush

Założyłem podobny temat do ,,ceramizera,, dzielimy się opiniami na ten temat.
jakie firmy stosowaliście w swoich samochodach i przy jakich silnikach?
mój kolega renault laguna 1 2,0 8V przebieg 270tyś km B+G, silnik ciszej pracuje i lepiej odpala czy przyspiesza lepiej? wydaje mi się że na gazie trochę lepiej...
zastosował środek motula.
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-04-17, 18:15   

Leje do każdego samochodu przed wymianą oleju, czy to motula czy millersa, działa. Wymieniałem ostatnio uszczelkę pod deklem zaworowym w punciaku mojej dziewoi i poprzednia wymiana zaraz po zakupie to pełno nalotu olejowego na krzywkach zaworowych itd. od czasu jak przy każdej wymianie stosuję płukankę to nalot praktycznie zniknął. Oczywiście stosowanie tego w silniku który ma nawalone 300tyś i jeździł na jakimś mineralu 15w40 do tej pory może narobić więcej szkód niż pożytku, ja to leje do Mitsubishi z 2010, Subaru z 2011, Kii z 2002, fiata z 2002 no i do mojej suzuki, wg. moich obserwacji same pozytywy.
Co do ceramizerów - nie odważył bym się.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-17, 20:01   

slavok napisał/a:
Leje do każdego samochodu przed wymianą oleju, czy to motula czy millersa, działa. Wymieniałem ostatnio uszczelkę pod deklem zaworowym w punciaku mojej dziewoi i poprzednia wymiana zaraz po zakupie to pełno nalotu olejowego na krzywkach zaworowych itd. od czasu jak przy każdej wymianie stosuję płukankę to nalot praktycznie zniknął. Oczywiście stosowanie tego w silniku który ma nawalone 300tyś i jeździł na jakimś mineralu 15w40 do tej pory może narobić więcej szkód niż pożytku, ja to leje do Mitsubishi z 2010, Subaru z 2011, Kii z 2002, fiata z 2002 no i do mojej suzuki, wg. moich obserwacji same pozytywy.
Co do ceramizerów - nie odważył bym się.


w samcu na jakim oleju jeździsz? myślałem żeby u siebie to zrobić przy wymianie oleju za jakiś czas narazie mam 98,5tyś km niby realny i jeżdżone na 10W40 chyba od samego początku znalazłem jakąś starą naklejke z 2008r przy przebiegu 40tyś km olej elf 10w40
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-26, 09:08   

Jak nie zapomnę to przy teraźniejszej wymianie (jeszcze z 2k km) zrobię taką płukankę. Dajecie taką płukankę co się dolewa do starego oleju tuż przed wymianą czy takie co się leje x km wcześniej i jeszcze trochę jeździ z tym specyfikiem?

Maciek przepłukałeś już Samciunia?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-04-26, 10:54   

do samuraia leję 10w40.

ja używam płukanek takich co wlewa się przed wymianą i zostawia to na ~10minut.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Gardor 
rozgadany



Wiek: 32
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 143
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-26, 11:27   

Ja zawsze jak zmieniam z kolegom olej w jego bmw e46 używamy płukanki liqui moly . Na forach bardzo to polecają i faktycznie ładnie czyści syf w silniku . Niektórzy nawet po 30min trzymają płukankę na wolnych obrotach
_________________
Instantboy by SamNaSamZSam
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-26, 13:12   

SamNaSamZSam napisał/a:
Jak nie zapomnę to przy teraźniejszej wymianie (jeszcze z 2k km) zrobię taką płukankę. Dajecie taką płukankę co się dolewa do starego oleju tuż przed wymianą czy takie co się leje x km wcześniej i jeszcze trochę jeździ z tym specyfikiem?

Maciek przepłukałeś już Samciunia?


jeszcze nie ale zamierzam i zaleje motula 6100 10w40 jako jedyny ma aprobate MB229,3


stosował ktos w dieslu ?

[ Dodano: 2014-04-26, 13:39 ]
aha ja bym tylko stosował shell, liqui moly lub motul... widziałem jeszcze K2 ale nie zaufał bym tej firmie może bym wypróbował na aucie starym do zarżnięcia ale nie na moim :D. narazie zauważyłem że przy ostrej jeździe na 1000km spala mi około 0,1l oleju czyli naprawdę nieźle :D. Narazie mam mobil diesel 10W40.
 
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-04-26, 15:21   

Moje wszystkie XUD9 jeźdzą na TOTALU QUARTZ 9000 full syntetyk a jeden silnik ma juz prawie 300k km
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
Ostatnio zmieniony przez airgaston 2014-04-27, 06:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-26, 19:40   

airgaston napisał/a:
Moje wszystkie XUD9 jeźdzą na TOTALU QUARZ 9000 full syntetyk a jeden silnik ma juz prawie 300k km

boje się przejść na syntetyk np 5w40. od początku był 10w40.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-26, 21:53   

maciek111 napisał/a:
jeszcze nie ale zamierzam i zaleje motula 6100 10w40 jako jedyny ma aprobate MB229,3
stosował ktos w dieslu ?


Jeżdżę na tym w Samku od 80 tys. km., wymieniam co 10 tys. Wcześniej nie wiem co było lane. Nie wiem czemu lubię Motule. Miło mi się kojarzą jakoś.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-26, 23:29   

tata w subaru lał motula 5w50 teraz repsola 5w50 powiem że naprawdę niezłe oleje. mniej spala niż na castrolu. :D. inna praca silnika... chyba do skody dziadka też zaleje motula 0w40 lub 5w40 od nowości jeździ na takich i jest ok. tylko jest różnica między tym co w serwisie leja a tym co my lejemy... ale to nie temat o olejach :D.
 
 
     
airgaston 
zapaleniec
1.9TD 2000



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 348
Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2014-04-27, 06:49   

total tez ma aprobate MB oto opis

Olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 opracowany w technologii syntetycznej, przeznaczony do stosowania zwłaszcza tam, gdzie wymagane są dłuższe okresy między wymianami oleju oraz doskonała odporność na utlenianie.

Olej ten zalecany jest do silników benzynowych oraz diesla.

TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 to:

standardowe okresy między wymianami
doskonała ochrona silnika
wydłużony czas eksploatacji silnika
praca w trudnych warunkach

Znacznie przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych:

ACEA 2007 A3 / B4
API SL / CF
GENERAL MOTORS GM-LL-B025
VOLKSWAGEN 502.00 / 505.00
MERCEDES-BENZ 229.3
BMW Longlife 98
PORSCHE
_________________
Wódka z lodem szkodzi na nerki. Rum z lodem niszczy wątrobę. Whisky z lodem atakuje serce. Gin z lodem rozwala mózg. Cola z lodem demoluje zęby.
Oznacza to,że lód szkodzi w zasadzie na wszystko.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-27, 08:02   

airgaston napisał/a:
total tez ma aprobate MB oto opis

Olej TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 opracowany w technologii syntetycznej, przeznaczony do stosowania zwłaszcza tam, gdzie wymagane są dłuższe okresy między wymianami oleju oraz doskonała odporność na utlenianie.

Olej ten zalecany jest do silników benzynowych oraz diesla.

TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 to:

standardowe okresy między wymianami
doskonała ochrona silnika
wydłużony czas eksploatacji silnika
praca w trudnych warunkach

Znacznie przekracza wymagania następujących norm międzynarodowych:

ACEA 2007 A3 / B4
API SL / CF
GENERAL MOTORS GM-LL-B025
VOLKSWAGEN 502.00 / 505.00
MERCEDES-BENZ 229.3
BMW Longlife 98
PORSCHE


wcale jakiś super nie jest ,, technologia syntetyczna,, czyli pół syntetyk lub olej HC ale wydaje mi się że to pierwsze... o tyle dobrze że jest że jest płynny w niższych temperaturach :D. wcześniej jaki olej był? czy od nowości 5w40? no nie powiem że nie boje się przejść z 10w40 na 5w40
 
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2014-04-27, 10:44   

Ja tam bym nie zmieniał z 10W na 5W ......
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-27, 10:56   

Ja bym się specjalnie nie bał. U mnie to raczej wypadkowa finansów i częstości zmian oleju.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-27, 15:25   

zauważyłem że żyga mi olej między skrzynią a silnikiem chyba z simmeringa na wale... więc jakbym zalał 5w40 podejżewam że by wyleciało wszystko ;D.
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-04-27, 16:53   

To ja proponuję eksperyment :D oddam za 5L oleju jak wysmarka. Jakbyś chciał się pobawić w pogromcę mitów to przed najbliższą wymianą mógłbyś zalać syntetyka i by się obadało organoleptycznie czy coś się dzieje gorszego. A jak cieknie olej to i tak uszczelniacz do wymiany przecie.

Oczywiście taki ze mnie chojrak bo to nie mój samochód :D

A tak bardziej w temacie, mi też coś podciekało w tych okolicach, ale... konsystencją nie przypominało ani oleju ze skrzyni ani z silnika. Silnikowego z resztą nie ubywało. Jak umyłem dokładnie miskę, dzwon i osłonę sprzęgła to się okazało, że to płyn chłodniczy cieknie fragmentem po innych elementach i spływa w postaci czarnej zbierając po drodze syf i starą konserwację podwozia.

Ponoć jak smarka olejem z simeringa wału to spore szanse, że by się sprzęgło ślizgało, ale wiesz jak to u mnie... teoretyk po całości :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-27, 20:09   

SamNaSamZSam napisał/a:
To ja proponuję eksperyment :D oddam za 5L oleju jak wysmarka. Jakbyś chciał się pobawić w pogromcę mitów to przed najbliższą wymianą mógłbyś zalać syntetyka i by się obadało organoleptycznie czy coś się dzieje gorszego. A jak cieknie olej to i tak uszczelniacz do wymiany przecie.

Oczywiście taki ze mnie chojrak bo to nie mój samochód :D

A tak bardziej w temacie, mi też coś podciekało w tych okolicach, ale... konsystencją nie przypominało ani oleju ze skrzyni ani z silnika. Silnikowego z resztą nie ubywało. Jak umyłem dokładnie miskę, dzwon i osłonę sprzęgła to się okazało, że to płyn chłodniczy cieknie fragmentem po innych elementach i spływa w postaci czarnej zbierając po drodze syf i starą konserwację podwozia.

Ponoć jak smarka olejem z simeringa wału to spore szanse, że by się sprzęgło ślizgało, ale wiesz jak to u mnie... teoretyk po całości :)

właśnie u mnie nie ślizga się a użygane wszystko jest. może ze skrzyni leje się ale też by się ślizgało. bardziej możliwe że z EGR wycieka i leci po skrzyni itp....
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-04-27, 20:11   

Jak cieknie uszczelniacz na wale korbowym, , to nikłe szanse, żeby olej zanieczyścił sprzęgło, najczęściej spływa sobie po bloku i wędruje pod samochód, co innego jak popłynie po wałku sprzęgłowym :mrgreen:
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-04-27, 20:12   

no właśnie też tak myśle.... pozatym 100ml na 1000km ubywa oleju z bagnetu.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.