Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zardzewiałe kule
zygizz
nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 58
Wysłany: 2010-12-23, 02:20   Zardzewiałe kule

Witam, mam takie pytanie oglądałem dzis jednego samurajka i moja uwage zwrocily kule w przednim moscie w dosyc kiepskim stanie, poniewaz byly suche, z powierzchona rdza. A przewaznie z tego co widzialem to kule maja ladny kolorek stali i nie sa pognite.
Teraz nie wiem czy to jest duzy problem??

I drugie pytanie, czy wały napedowe w wersji 1.0 i 1.3 sa takie same??
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-23, 10:20   

zygizz napisał/a:
I drugie pytanie, czy wały napedowe w wersji 1.0 i 1.3 sa takie same??


Nie są takie same ;-)

To że są słyche to dobrze , ale uważam że dla tego są pordzewiałe że mało nim było jeżdżone , ja ma suche kule ale mają taki kolo jak mówisz bo dożo nim jeżdżę :-)
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-23, 23:07   

Suzuka 4x4 napisał/a:
zygizz napisał/a:
I drugie pytanie, czy wały napedowe w wersji 1.0 i 1.3 sa takie same??


Nie są takie same ;-)

To że są słyche to dobrze , ale uważam że dla tego są pordzewiałe że mało nim było jeżdżone , ja ma suche kule ale mają taki kolo jak mówisz bo dożo nim jeżdżę :-)


mała ilość kilometerkow swoja droga ale tez możne być tak ze filc zużyty brak smarowidła wewnątrz i kule porysowane i szybciutko rdzewieją .... taracze potraja ładnie zardzewieć po myciu auta w jeden dzień ( oczywiście bez jazdy)
 
     
zygizz
nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 58
Wysłany: 2010-12-24, 00:16   

hm no dobra zeby nie zasmiecac forum nowym tematem to czy to normalne ze litrowy sj w sniegu gdzies z 40cm bedzie mulic na 4H i ciezko bedzie ruszyc bez przypilowania go??
( opony jakies szosowki z lancuchami)
 
     
Kosa 
zapaleniec



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 368
Skąd: Chorkówka
Wysłany: 2010-12-24, 10:22   

Mojego "muli" ale jeździ :-P !! Nie ma co oczekiwać cudów!! To jest 1000 poj i napęd na 2 osie opór śniegu itd...
_________________
wieszaki + 2", opony MT (technic tracker), PLAN DW 13000
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-24, 11:12   

O pojemności 1.0 nie można cudów oczekiwać ;-) Aaczkolwiek po zmianie przełożenie w Sj410 daje rade 31" MT :mrgreen:
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-12-24, 23:33   

ogólnie przełożenia w 1.0 dają rade aż milo ;-) ...a do śniegu to fakt możne być zbyt slaby ... wysokiego momentu obrotowego nie ma i kucy tez ma niewiele .. no i 40 cm białego szaleństwa .... raczej widziałbym tu 4L ... to jest raczej przepychanie śniegu niż jazda po nim
 
     
zygizz
nowicjusz


Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 58
Wysłany: 2010-12-26, 23:31   

ahaa a powiedzcie jeszcze gdzie szukac numerow nadowzia/vin w takim sj 410 z 82 roku??
I co sadzicie o Sj410 1982r? Nie jest za stary nie bylo po tym roczniku jakis istotnych zmian, przez co moglyby nie pasowac czesci z nowszych rocznikow??
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-12-27, 10:42   

Nr znajduje się na ramie przy przednim kole od strony pasażera :-)

zygizz napisał/a:
I co sadzicie o Sj410 1982r? Nie jest za stary nie bylo po tym roczniku jakis istotnych zmian, przez co moglyby nie pasowac czesci z nowszych rocznikow??


Jeśli chodzi ci o Sj410 to będzie pasowało ale od Sj413 już nie wszystko :-)
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-02-18, 12:26   

Witam, podepne się
zaóważyłem że u mnie na kulach pojawił sie smar czy coś smaropodobnego, czy to oznacza ze poszły uszczelnienia?
co musze kupic aby wszystko poskladac na cacy
ma ktos jakis instruktarz jak należy postepować przy wymianie
pozdrawiam
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-02-18, 13:25   

to smar przegubów - tu uszczelniaczem jest gumka i filc - nie ma tam oleju a grafitowy smar lub inny, z wodą rozrzedza się i gotowy wyciek przy sfatygowanej gumie i filcu właśnie. Robiłem to samodzielnie a nie jestem wirtuozem mechaniki, ale do tego trzeba zdemontować zwrotnicę. na forum gdzieś jest instrukcja step by step, która śrubka po której. użyj szukacza.

ja użyłem zestawu od tego gościa:
http://allegro.pl/uszczel...1455832764.html
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
V
rozgadany


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 70
Wysłany: 2011-02-18, 14:02   

ok dzięki za podpowiedź
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2011-02-27, 16:02   

rozumiem że jeśli kule mają na sobie sporo tego smaru a filc jest sfatygowany to nalezy szybko to naprawić czy mogę jeszcze wyskoczyć na 1 rajd, czy może od razu mi sie coś rozsypie ??
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2011-02-27, 16:05   

Możesz most rozwalić , być może jeździsz już bez oleju , ja bym wymienił
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-02-27, 17:24   

Mostu nie rozwalisz. Uszczelniacze kuli nie mają nic do oleju w moście (ostatnio to przerabiałem). Jedyne co może Ci się kolego stać to jest możliwość dostania się wody/błotka do zwrotnicy i łożyska zwrotnicy mogą skorodować.
_________________
Kto smaruje ten jedzie. :-)

 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-27, 17:47   

Yabu napisał/a:
Mostu nie rozwalisz. Uszczelniacze kuli nie mają nic do oleju w moście (ostatnio to przerabiałem). Jedyne co może Ci się kolego stać to jest możliwość dostania się wody/błotka do zwrotnicy i łożyska zwrotnicy mogą skorodować.


Łożysko zwrotnicy kosztuje ok 30 pln i pracuje w smarze do przegubów ale jesli dostanie się woda to rozwala i przegub i łożyska .

Zestaw uszczelnień kuli kosztuje ok 120 PLN na allegro i sprzedaje je BYRDZYN .

W przypadku gdy kula jest zardzewiała i gołym okiem widać wżery to niestety ale wymiana uszczelnień na nic się nie zda i tak będzie wyciekało .
Tyle prawdy .

Jest na to prosty ratunek :

Trzeba wszystko rozebrać , kupic potrzebne w/w uszczelnienia i :

1. Umyć kule / benzyną lub czymś co odtłuszcza/
2. użyć papieru ściernego , szczotki drucianej do oczyszczenia powierzchni kuli / czasu nie żałować /
3. umyć po raz drugi
4. kupić klej dwuskładnikowy z serii Metal Weld lub coś podobnego .
5. rozrobić i nakładać szpachlą wcierając go dokładnie we wszystkie ubytki
6. odczekać aż wyschnie i stwardnieje
7. szlifować na gładko papierem ściernym , grubym , mniejszym i itd.
8. pomalować sprayem na dowolny kolor np. różowy , ja wybrałem czarny mat

Poskładać resztę na płynnej uszczelce , cieszyć się ze zdrowych przegubów , smar dodać przez otwór górnego sworznia ,pamiętać o zdystansowanu łożysk stożkowych zwrotnicy
_________________
I've got nothing but time
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-02-27, 18:07   

ilio napisał/a:

Łożysko zwrotnicy kosztuje ok 30 pln i pracuje w smarze do przegubów ale jesli dostanie się woda to rozwala i przegub i łożyska .

Ciekawe, u mnie woda zniszczyła tylko łożyska a przeguby dalej wyglądały jak nowe. :-) Może miałem szczęście.
Za łożyska dałem 59zł/szt. produkcji węgierskiej z jakimiś kołnierzami.
 
 
     
rybagosc 
stały bywalec



Wiek: 41
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 190
Skąd: CZŁUCHÓW
Wysłany: 2011-02-27, 18:12   

to jakos na nich polecę a po rajdzie zrobię sobie obydwie strony
_________________
1.SJ410 + graty do nowego projektu mosty tojka lj70 reszta w budowie ...
 
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-02-27, 18:13   

Yabu napisał/a:
ilio napisał/a:

Łożysko zwrotnicy kosztuje ok 30 pln i pracuje w smarze do przegubów ale jesli dostanie się woda to rozwala i przegub i łożyska .

Ciekawe, u mnie woda zniszczyła tylko łożyska a przeguby dalej wyglądały jak nowe. :-) Może miałem szczęście.
Za łożyska dałem 59zł/szt. produkcji węgierskiej z jakimiś kołnierzami.


informacje na temat numeru łożysk dostępne na stronie Daniels Lumena z przegubem miałeś szczęście jest trochę droższy
_________________
I've got nothing but time
 
     
Yabu 
pomocnik mechanika



Pomógł: 4 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 425
Skąd: Bielsko- Biała
Wysłany: 2011-02-27, 18:21   

ilio napisał/a:
informacje na temat numeru łożysk dostępne na stronie Daniels Lumena

Spisałem sobie numer ze starego łożyska i gość mi od razu dobrał. Były takie za 14zł ale gościu powiedział że jak chcę być zadowolony i jak nie chcę za chwilę znowu zmieniać łożysk to żebym kupił sobie lepsze. ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.