Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
prowadnice zacisków AISIN
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-03-15, 17:43   prowadnice zacisków AISIN

Może koledzy doradzicie,
Odświeżam zaciski hamulcowe i chciałbym kupić zestaw naprawczy prowadnic.
Stare wyglądają tak:

Jedyny zestaw naprawczy jaki znalazłem to też dedykowany do Samuraia:

Prowadnica jest jednak inna, stara jest dwuczęściowa. Pewnie bym jej użył ale zgubiłem jeden luźny kołnierz.

Pytanie: czy taka dłuższa jednoczęściowa będzie ok?
Czy też gdzieś, w co wątpię, znajdę ten mały element -kołnierz gumki?
_________________
Samurai na części
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-15, 19:56   

Jak dla mnie, to ogromna zaleta, że zamiennik jest jednoczęściowy.
Nie wiem co autor oryginalnych miał na myśli, ale z tą konstrukcją się nie popisał, a ten pierścień to już jakieś nieporozumienie, zawsze się gdzieś ta cholera zgubi przy demontażu i więcej czasu schodzi na szukanie, niż na montaż :mrgreen:
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-15, 20:09   

Bobromir, ja przerabiałem ten temat. Otóż niestety te prowadnice nie są zamienne. Te jednoczęściowe są za długie i trzeba je skracać. Przynajmniej u mnie tak było (zaciski montowane były z tyłu).
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
wariant123 
nowicjusz
wariant123



Wiek: 39
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 27
Skąd: Śląsk, Zawiercie
Wysłany: 2014-03-15, 20:46   

też to przerabiałem te prowadnice są za długie, jedź do tokarza załatwisz tą sprawe za flaszkę
_________________
sj410 16td.ic z vw sweter 2
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-15, 21:08   

Na foto dokłądnie nie widac, ale jak nie ma grubych wżerów, osadż trzpeiń na wiertarce i drobniutkim papierem (wodnym) zetrzesz cały ten syf. Potem można Tempem dopolerować i będzie chodziło jak trzeba. Pasowanie nie jest zbyt ciasne, więc nie będzie problemu. Grynt, aby gumki nie były spękane :mrgreen:
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-03-15, 23:07   

Stare bym założył, ale i tak posiałem ten mały fragment.
Trochę lipa że brakuje odpowiedniego zamiennika na rynku, czasem wolę kupić nowe niż szorować ten syf. I tak z paru godzin roboty robi się projekt na tydzień...

Czyli trzeba kupić za długie i je skrócić, lub od razu iść do tokarza żeby zrobił nowe jednoczęściowe.
Stara prowadnica + mały kołnierz mają razem 43mm długości, jak to skręcić śrubą to i tak nie pracują osobno więc też nie wiem o co chodziło konstruktorowi.

Zastanawiam się jeszcze co się dzieje jak założymy te dłuższe. Od strony klocków powinno być tak samo jak na seryjnych, ale pewnie wystaje z drugiej strony. Gumki nie starczy do uszczelnienia prowadnicy? Te nowe mają jakby dłuższą harmonijkę, czyżby jeszcze jej brakło? Auto zobaczę ponownie dopiero za tydzień więc jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.
_________________
Samurai na części
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-16, 00:02   

bobromir napisał/a:
Stare bym założył, ale i tak posiałem ten mały fragment.
Trochę lipa że brakuje odpowiedniego zamiennika na rynku, czasem wolę kupić nowe niż szorować ten syf. I tak z paru godzin roboty robi się projekt na tydzień...

Czyli trzeba kupić za długie i je skrócić, lub od razu iść do tokarza żeby zrobił nowe jednoczęściowe.
Stara prowadnica + mały kołnierz mają razem 43mm długości, jak to skręcić śrubą to i tak nie pracują osobno więc też nie wiem o co chodziło konstruktorowi.

Zastanawiam się jeszcze co się dzieje jak założymy te dłuższe. Od strony klocków powinno być tak samo jak na seryjnych, ale pewnie wystaje z drugiej strony. Gumki nie starczy do uszczelnienia prowadnicy? Te nowe mają jakby dłuższą harmonijkę, czyżby jeszcze jej brakło? Auto zobaczę ponownie dopiero za tydzień więc jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.


Możesz jeszcze ewentualnie poszukać używanych prowadnic i kupić to czego Ci braknie. Przy dłuższych jak się je przykręci to jest dokładnie tak jak mówisz, czyli brakuje uszczelnienia. Dłuższe harmonijki nic nie dadzą.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-16, 00:49   

Ja bym ten nowy trzpień, bo zakładam, że go masz uciął na odpowiednią dl. Następnie zamontował w wiertarce, tylko trzeba by ją z kolei zamontować w imadle, lub w jakoś inny sposób unieruchomić, no i na obrotach brzeszczotem, lub iglakiem naciął bym rowek pod gumkę.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 14:38   

W czym przeszkadzają gdy są za długie??
W zestawie są odpowiednie śruby więc nie do końca wiem bo co je ucinać. Zestaw pasuje do innych modeli suzuki z wentylowanymi tarczami stąd długość.
Mam od kilku lat długie i nie sprawia mi to żadnego dyskomfortu :roll:
_________________
Samurai na springu
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-03-19, 18:42   

Qwai, ciekawa informacja. Możesz potwierdzić czy uszczelnienie - gumka prowadnicy od wystającej strony jest osadzone zarówno w rowku na prowadnicy jak i w zacisku? Fajnie jakby udało Ci się wrzucić zdjęcie jak to leży. Nie wiem czy toczyć nowe czy kupić długie.
_________________
Samurai na części
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 23:21   

Proszę :-)

_________________
Samurai na springu
 
     
misiek-888 
nowicjusz



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 02 Wrz 2013
Posty: 54
Skąd: Busko-Zdrój
Ostrzeżeń:
 6/3/6
Wysłany: 2014-03-20, 07:11   

Jak widać na zdjęciu jest lipa, bo gumka zsuneła sie z prowadnicy , co spowoduje skorodowanie i zacinanie
_________________
Suzi 1.6 8V, red 4.16 Calmini, zawias Calmini 5', 31'Feedima Extrem evolution, tarcze tył,itp. W planach 2x ARB i, wyciągarka tył i przeszczep serca na zdrowsze
 
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-20, 11:24   

Czy sugerujesz że na większej średnicy gumka jest mniej szczelna ?? :-/
_________________
Samurai na springu
 
     
bobromir 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 47
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-03-22, 20:11   

Widać, że gumka nie leży w przeznaczonym dla niej rowku na prowadnicy, co nie przeszkadza takiemu rozwiązaniu działać ;)
Dzięki za fotki, trochę mi się rozjaśniło.
_________________
Samurai na części
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 44
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-06-08, 19:33   

Koledzy pozwolę sobie zmikrofalować kotleta :mrgreen:
mam osłony prowadnic takie jak kolega wyżej te stare czyli na jeden "felc"
A chcę kupić takie dłuższe bo tylko takie są
osłony prowadnicy
reszta zostaje bo same prowadnice mam mosiężne i te pierścionki do osłon też.
Ma ktoś to tak założone, ja to mierzyłem i powinno być ok.
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2014-06-08, 22:08   

Starscream napisał/a:
Koledzy pozwolę sobie zmikrofalować kotleta :mrgreen:
mam osłony prowadnic takie jak kolega wyżej te stare czyli na jeden "felc"
A chcę kupić takie dłuższe bo tylko takie są
osłony prowadnicy
reszta zostaje bo same prowadnice mam mosiężne i te pierścionki do osłon też.
Ma ktoś to tak założone, ja to mierzyłem i powinno być ok.


Zapasują, ale da się kupić same bez prowadnic takie jak w orginale. Jak byś potrzebował to mogę jutro podać numer części.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.