Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Ręczny na reduktorze
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-07-03, 00:04   

hamulce z tyłu nic Ci nie przeszkadzają, jakie by nie były.
Na jakie śruby masz wał przy flanszy reduktora?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-07-03, 09:00   

bodajże m10 albo m9
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-07-03, 09:30   

TO u mnie jest bodajże m8 lub m10.
Sprawdzę dzisiaj wieczorem, bo zapomniałem rano.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-07-03, 09:52   

Bębny ręcznego były tylko na M8.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-07-03, 10:13   

to muszę sprawdzić wyślij foto jakieś jak to jest przymocowane i jak jest ręczny poprowadzony jak możesz..
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-07-03, 10:51   

To leży zdemontowane, jak na zdjęciach powyżej.
Także fotek takich jak chcesz to nie mam.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-07-03, 11:05   

maciek111 napisał/a:
to muszę sprawdzić wyślij foto jakieś jak to jest przymocowane i jak jest ręczny poprowadzony jak możesz..

Przykręca się zamiast wyjściowej flanszy reduktora.
Linka ręcznego jest po prosu krótsza i wchodzi w ten bęben od góry. Ale jak masz z tyłu bębny (domyślnie z ręcznym) to będziesz musiał wystrugać dodatkowe mocowanie do wajchy, bo ci się dwie linki tam nie zmieszczą. Chyba że to zamiast ręcznego w bębnach, to po prostu na wajchę zakładasz krótką linkę i działa.

ps.
Działa równie symbolicznie, co ręczny w kołach :mrgreen:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-07-03, 11:06   

Maciek spróbuj zerknąć w ten temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3879

Na samej górze masz fotkę reduktora z tym ręcznym, a później w temacie sporo słownego opisu i uwag innych userów. Może Ci to pomoże. Generalnie to ten bęben dajesz zamiast flanszy wału, ale gdybyś chciał montować to u siebie to jest kilka kluczowych elementów do sprawdzenia - poruszony już tutaj rozstaw śrub, średnica śrub i czy w obudowie reduktora masz gwintowane otwory na zamocowanie tarczy kotwicznej. Proponuję również by jakieś konkretne pytanie dopisywać w tamtym temacie - zrobi się pełne kompendium.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-07-03, 11:41   

maciek111 pomijajać kwestie otworów.
Jest ciutkę inne mocowani linki do wajchy ręcznego, tak to wygląd a w przypadku 2 linek do bębnów przy kołach:

a przy bębnie na wale tak:

wygląda że łatwo da się to pomotać.

sam bęben na reduktorze wygląda tak:


tak wchodzi linka
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-07-03, 13:47   

czyli trochę było by przerabiania a mi się jędza z prawego koła urwała ostatnio

[ Dodano: 2014-07-03, 13:47 ]
czyli trochę było by przerabiania, a mi się jędza z prawego koła urwała ostatnio
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-07-03, 14:31   

kurian napisał/a:
maciek111 pomijajać kwestie otworów.
Jest ciutkę inne mocowani linki do wajchy ręcznego, tak to wygląd a w przypadku 2 linek do bębnów przy kołach:

To co pokazujesz, to rozwiązanie z santany (osobna linka do każdego koła).
W japończyku jest jedna centralna linka i nic nie trzeba zmieniać.
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-07-03, 17:13   

ja właśnie mam hiszpana ( VSE)
 
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-07-03, 17:18   

kostuch napisał/a:

To co pokazujesz, to rozwiązanie z santany (osobna linka do każdego koła).
W japończyku jest jedna centralna linka i nic nie trzeba zmieniać.


ciągle zapominam ze mam wydumkę u siebie :)
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-07-03, 17:24   

Co za problem zamontować linkę?
Ja mam dwie lewe ręce, a dam radę :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-07-03, 23:21   

nie no dam radę tylko muszę finansowo się wyrobić to kupie :)
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-07-04, 12:26   

maciek111 napisał/a:
nie no dam radę tylko muszę finansowo się wyrobić to kupie :)

Oddaj wyciągarkę w rozliczeniu... ;-)
 
     
maciek111 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 627
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2014-07-04, 14:16   

tak napewno :D
 
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-07-04, 16:18   

ostatecznie się zmuszę na taki barter i dorzucę sześciopak :D
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Dmieszcz 
nowicjusz
Samurai reaktywacja



Wiek: 50
Dołączył: 03 Sie 2014
Posty: 49
Skąd: Wawa\Piastow
Wysłany: 2014-08-14, 15:48   

Czy ktoś z Was na miary na na machera co by dorobił ręczny, najlepiej na wał.
Przy swoim 4.16 miałem bemben, ale sprzedałem to razem z reduktorem.

Mam z tyłu tarcze zrobione na przednich zaciskach z samca i muszę zrobić ręczny.
Push-locka już mam, chodzi mi o rozwiązanie z osobnym obwodem, na wale lub przy kołach (pewnie bez sensu wastawiać drugi zestaw zacisków)

Chciałbym, żeby przechodził nadal przeglądy bez "flaszki" ;-)
_________________
OME+KAM+Warn+5.12+serwo+inne szpje i patenty. Zasadniczo to już Jimmurai
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-14, 16:27   

Jeśli zostałeś przy standardowej obudowie reduktora + obudowa ma odpowiednie "gwintowania" to bez problemu dołożysz ręczny na wał bez dorabiania, a zwyczajnie kupując cały zestaw. W sumie jak nie masz gwintowań to można je dorobić. Są jeszcze jakieś drobne niuanse opisane na forum, ale do przełknięcia. Taki zestaw miał (?) do sprzedania Maverick - tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4771

Druga droga to założyć zaciski z linką na ręczny np. od Scorpio. Tyle, że tutaj musiałbyś rozpoznać temat czy jak obecnie masz założone zaciski samuraiowe to czy rozstaw śrub i sam gabaryt tych scorpiowych zacisków Ci podejdzie bez kombinacji. Takie zaciski montował zdaje się Moziembl i zrobił z tej operacji ładny tutorial do odnalezienia na forum ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.