Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Zestaw naprawczy tylny most 413 wąski z blokadą
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-20, 21:57   Zestaw naprawczy tylny most 413 wąski z blokadą

Witam Kolegów i Koleżankę

Poproszę o informację jak w temacie.

Z tago co słyszałem to KOYO jest najlepsze, jednak niektórzy bazują na dobrych/tanich zamiennikach np. ze sklepów dla rolnictwa.

Bardzo interesuje mnie co powinien zawierać cały zestaw - wraz z numeracją.

Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-08-21, 00:14   

Doprecyzuj o co się rozchodzi? Łożyska? jak tak to które (wszystkie?)
http://suzuki.run4x4fun.com/zamienniki.htm
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-21, 08:10   

Kpl. łożysk z uszczelniaczami oraz tuleja - prawdopodobnie będę musiał ją wstawiać na gorąco i nie wiem czy przy zdejmowaniu - stara nie ulegnie uszkodzeniu, więc pewnie powinna być w pogotowi
Na wałku atakującym tuleja oraz łożysko i pewnie uszczelniacz.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-08-21, 10:41   

Wszystkie numerki w linku wyżej.
Tuleja rozprężna raczej tylko ASO - praktycznie da się użyć starej
Tuleja na gorąco też teoretycznie jednorazowa ale da się ją odzyskać.
Przy czym w zestawach dedykowanych zazwyczaj ona też jest.
Z zakładaniem na gorąco nie ma problemu-wystarczy kuchenka gazowa. Gorzej jak masz indukcję, albo daleko z kuchni do garażu :mrgreen:
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-08-21, 10:51   

Garażu nie przysunie, ale może zanieść półoś do kuchni :mrgreen:
Wszystkie graty da się kupić tu, żeby nie było - nie mam nic wspólnego z właścicielem, ani sklepem 8-)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-21, 11:09   

Didymos napisał/a:
Garażu nie przysunie, ale może zanieść półoś do kuchni :mrgreen:
Wszystkie graty da się kupić tu, żeby nie było - nie mam nic wspólnego z właścicielem, ani sklepem 8-)


Apropos "wszystkie graty".
Ostatnio znalazłem u siebie takie plastykowe koszyczki wsadzane fabrycznie pod uszczelniacz półosi - w żadnym sklepowym zestawie łożyskowycm takowe nie występują... :-P
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-21, 12:44   

Dzięki za info

A zna ktoś dobre zamienniki?
Słyszałem, że ktoś kupował łożyska i jakieś uszczelniacze w sklepie z częściami do ciężarowych bądź ciągników.
Podobno bardzo wytrzymałe i za niewiele złotówek.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-21, 12:51   

Ari napisał/a:
Słyszałem, że ktoś kupował łożyska i jakieś uszczelniacze w sklepie z częściami do ciężarowych bądź ciągników.
Podobno bardzo wytrzymałe i za niewiele złotówek.


Ja nie słyszałem, ale słyszałem teorię, że konstrukcja tylnego mostu Samuraia sprawia, że choćbyś wsadził tam ręcznie robione KOYO tylko na Twoje zamówienie to przy użytkowaniu samochodu w terenie trzeba się liczyć z coroczną ich wymianą. Być może stąd wzięła się teoria, że czy KOYO, czy Fersa czy FŁT do wymiany co sezon to po co przepłacać...

Ja mam wsadzone Koyo na tył i Timken na przód. Zrobiłem na nich ok 80 tys. km po czarnym i jak ostatnio badałem nie dostrzegłem jakiś nadmiernych luzów czy innych objawów zużycia. Wieczne pewnie nie będą, ale do zastosowań nieterenowych wolałem zainwestować w znaną markę łożysk. Uszczelniacze mam Corteco - też jeszcze trzymają.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-21, 14:12   

Przerobiłem wiadro takich łożysk. Wszystkie się rozsypują.
Teraz biorę najtańsze (a właściwie brałem, bo będą w końcu odciążone półosie).
http://www.stozek.pl/skle...okosc=&f=szukaj
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-08-21, 17:19   

Kostuch, a pierścień też zamawiasz w Stożku?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-21, 23:03   

Nie. Nawet nie wiem czy mają.
Brałem pierścienie z losowych źródeł (ale rzuciłem już ten nałóg :-) ).
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-08-22, 08:31   

Juz zmotany tył na odciazonych polosiach?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-22, 11:00   

Powoli idzie... :-|
Parę fotek: http://skeletondevices.com/ax/
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-08-22, 11:16   

kostuch napisał/a:
Powoli idzie... :-|
Parę fotek: http://skeletondevices.com/ax/


A co to ta rewizja przy gruszce mostu? Takie małe okienko Pankracego?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-22, 11:26   

SamNaSamZSam napisał/a:
kostuch napisał/a:
Powoli idzie... :-|
Parę fotek: http://skeletondevices.com/ax/


A co to ta rewizja przy gruszce mostu? Takie małe okienko Pankracego?


To taki fetysz wszystkich ofrołdowców. Dziura do miziania półosi :mrgreen:
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-08-22, 12:02   

O, blokada zapinana na przesuwce?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2014-08-22, 12:09   

Ładne z tym mizianiem półosi :)Okienko Pankracego też mi się podobało:)

Cała ta operacja z zestawem naprawczym właśnie dla takiego mostu z blokadą fabryczną.
Nabyłem go niedawno i zanim wstawię to chciałbym by wszystko sprawne było.
Dobrze Ci się Kostuch sprawuje? Nie masz problemów ze ścinaniem zębów?

Interesuje mnie też jak wyjdzie Ci odciążenie półosi – chętnie w przyszłości bym coś takiego zrobił, tym bardziej, że będę miał na tyle spore dystanse.
Jeśli masz jakieś szkice to chętnie bym już je przyjął.

Wracając do zestawu naprawczego dla tylnego mostu to sporo się już od Kolegów dowiedziałem za co dziękuję.
Przydatna była by jeszcze mi tylko informacja odnośnie tulei wstawianych na gorąco: jak je kupić, czy mają jakieś symbole.

Jako, że wywołałem temat na koniec zrobię podsumowanie.

Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-22, 15:52   

Po fabrycznej blokadzie nie spodziewaj się cudów.
Jak kupiłem lj'kę, to z mostu blokada się po prostu wysypała - pękła w połowie.


Czyli nie wytrzymała mocy potężnego silnika 0,8l 40KM :mrgreen:
Szkice nie istnieją - wszystko jest dorabiane na bieżąco "tak żeby pasowało i było dobrze".
Do zapinania będzie użyty zmodyfikowany mechanizm z lj.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2014-08-22, 22:42   

Spawy nie za piekne :mrgreen: duzo pradu, malo drutu. Mechanim nie za malo skoku ma ??
_________________
606468554
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-08-22, 23:17   

meenia napisał/a:
Spawy nie za piekne :mrgreen: duzo pradu, malo drutu. Mechanim nie za malo skoku ma ??

Spawy nie są piękne, bo przy ich pomocy był prostowany most.
Przy spawaniu strasznie rzuca i ciągnie na boki. Na długości 1,5m szerokości mostu to już jest spory problem. Wzajemne odchylenie czopów na końcach mostu podczas spawania zmieniało się +/- 2cm!!! Na oko nic nie widać, a jak się wstawiło most w przyrząd specjalny, to bicie było okrutne. Żeby to potem wyosiować, trzeba grzać i chłodzić w strategicznych punktach.
Dlatego to tak wygląda z wierzchu.

Skok przesuwki jest nieco większy od wysokości kłów. Więcej nie trzeba.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.