Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai na sprężynie + long arms
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
  Wysłany: 2014-03-19, 12:03   Samurai na sprężynie + long arms

Witam zaczynam swój projekt Samurai-a na sprężynie.Założenia są takie, żeby samochód dobrze prowadził się na drodze i równie dobrze w terenie. Sprężyny które zamierzam wstawić to to ome od Jimny-ego,odkręcane wymienne gniazda z możliwością regulacji wysokości, wahacze przód konstrukcja własna z możliwością regulacji, od str ramy uniball, a od mostu poliuretan + panhard. Tył wahacze własnej konstrukcji z możliwością regulacji uniball+ poliuretan i wahacz typu "A" również regulowany na uniball+poliuretan. Amorki jeszcze do końca nie wiem ale najprawdopodobniej jeep grand cherokee skok 23cm. Powinny być wystarczająco twarde. Przewidziany jest również stabilizator z rozłączanymi łącznikami w razie gdyby samochód nadmiernie wychylał się na "czarnym". Mosty pochodzą z Samuraia są nieco zmodyfikowane i wzmocnione. Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy

Projekt zawieszenia jest mój , a wykonanie zleciłem chłopakom z Zibi clinic z Wisły z braku możliwości technicznych :oops:

Poniżej kilka fotek.





























Wraz z postępem prac będę wklejał zdjęcia z opisem ;-)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-19, 13:17   

Ładnie 8-)
W jakim celu mosty mają dorobione zdejmowane dekle na gruchach?
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 14:42   

I w jakim celu mają odkręcane kule ??
_________________
Samurai na springu
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-19, 15:19   

Żeby było co uszczelniać... ;-)
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-03-19, 18:50   

zapowiada się miodnie :)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2014-03-19, 19:07   

Qwai napisał/a:
I w jakim celu mają odkręcane kule ??


Trzeba czytać :) :) :) "Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy"
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-19, 20:55   

moziembl napisał/a:
Qwai napisał/a:
I w jakim celu mają odkręcane kule ??


Trzeba czytać :) :) :) "Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy"


Tak jak kolega piszę czytać trzeba :-P

Jeżeli dźwigasz samochod do góry to któryś kat musi sie zmienić i jest to albo kąt zwrotnicy lub kąt glowki mostu a co za tym idzie kąt walu. A żeby uniknąć drgań walu kąty obu krzyżaków powinny być takie same

Co do dekli są sciagane z tego powodu że mam możliwość szybkiej diagnozy oraz wyklepania dekla po ewentualnym wgnieceniu :-P
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-19, 23:04   

Nie jestem przekonany i nie chciałbym tego regulować :-?

Mimo to wykonanie godne polecenia :!:
_________________
Samurai na springu
 
     
DUCHU77 
rozgadany
OFF ROAD



Wiek: 47
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 117
Skąd: BRZEG
Wysłany: 2014-03-20, 00:19   

heh niezły projekcik się szykuje :lol:
_________________
Błotko najlepsze na stres :)
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-20, 02:47   

Qwai napisał/a:
Nie jestem przekonany i nie chciałbym tego regulować :-?

Mimo to wykonanie godne polecenia :!:


A w czym problem jedziesz na ustawienie geometrii i gotowe, co i tak będę musial zrobić ;-)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-20, 08:41   

Kwestia tylko, czy przy jakimś strzale nie przestawi się samo.
Podobne rozwiązanie (bez regulacji) jest w uazie, tylko bardziej pancerne, a i tak znane są przypadki, że po skoku albo poważniejszym strzale potrafiło ściąć śruby i wyrwać kulę z mostu.
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-20, 08:53   

To przy takim strzale jak musisz to samuraiowy most by sie wygiol. Poza tym kazdy most idzie uszkodzić :-P . Trzeba jeździć z głową. Slyszlem również że samuraiowe przeguby i poloski są slabe i sie ukręcają a mi sie przez 5 lat jeszcze nie ;-)
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-20, 12:52   

Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-03-20, 13:31   

Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-20, 16:41   

droidboo napisał/a:
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?


żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę

[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a:
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.



Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]






Niewielki postęp :-P
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-20, 22:59   

kuba84 napisał/a:
droidboo napisał/a:
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?


żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę

[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a:
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.



Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Niewielki postęp :-P


Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie :mrgreen: :-P
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-03-20, 23:03   

droidboo napisał/a:
kuba84 napisał/a:
droidboo napisał/a:
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?


żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę

[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a:
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.



Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Niewielki postęp :-P


Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie :mrgreen: :-P


:mrgreen:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-20, 23:09   

droidboo napisał/a:


Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie :mrgreen: :-P

Do czasu...
Wracając w sytuacji mocno awaryjnej łożysko półosi już praktycznie nie istniało.
Tarcza prawie przecięła zacisk działając jak szlifierka :->
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-20, 23:59   

Tego bym się nie spodziewał.... :-)
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
kuba84 
nowicjusz



Wiek: 40
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 43
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2014-05-03, 19:50   

Drobne postępy









Uniball-e w fazie produkcji













Materiał na półośki już leży i czeka na obróbkę





No i części z ocynkowni też już dotarły



 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.