Wysłany: 2014-10-20, 11:51 Tuleja wahliwa zawieszenia jako końcówka customowych wahaczy
witam was i o zdanie pytam. Jak uważacie czy tuleja wahliwa spotykana np w drążkach wzdłużnych patrola, wahaczach mercedesa w210 lub ar166. Będą dobre na końcówki customowych wahaczy. Mam w domu tuleje z MB, konstrukcja zbliżona do amerykańskich creeper jointów, przegub z kulka wykonany z jakiejś cholernie twardej wysokogatunkowej stali, do tego teflonowe wkładki i gumowe uszczelnienia. Zakres pracy/odchylenie w tulei z mercedesa to około10stopni, można jeszcze zwiększyć ten zakres usuwając uszczelnienie gumowe daje to ekstra 1-2stopni wychyłu więcej.. Element ogólnodostępny i bardzo tani. Ok 35złotych/szt.
Patrol
AR166
MB W210/AR166
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
ta tuleja jest stała, pewnie coś się odkształci. Ja jednak rozważam takie które konstrukcyjnie są przegubem kulowym.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Lexx na tył jeszcze oki sa takie głowki ale na przód odpadaja. Znajomy miał 4 linka z przodu z takimi główkami to po pierwszym tescie wykrzyzu i jezdzie przóbnej wymieniał je na zwykłe tuleje metalowo-gumowe bo tak tłukło i szarpało przodem ze nie szło tym jechac Kurian jak juz chcesz takie wahliwe to porównaj z tymi czy maja podobna wielkosc z reszta zrób pojezdzisz zobaczysz
Stachura znam creeper jointy. Niestety ich cena i dostępność właściwie tylko w USA kompletnie je dyskwalifikuje (widziałem je u któregoś polskiego sprzedawcy, ale cena była mocno zaporowa). Zastanawiam się również nad ich wytrzymałością w kontakcie z błotem i piachem. Wiem że mają wkładki poliuretanowe i brak uszczelnień.
Pytam o takie 'typowe" tuleje wahliwe bo szukam alternatywy dla creeper jointów a sam ze względu na brak doświadczenia z zawieszeniem na sprężynach w samim nie potrafię znaleźć ich wad. Dlatego mój pomysł poddaje dyskusji. Sam równocześnie pracuje (bardzo powoli) nad ich aplikacja w samim.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Kurian moze zobacz tuleje tylnego wahacza z pajero 2 sa słusznych rozmiarów i w oryginalnych tuleja ładnie pracuje bo jest dosc miekka guma .ew mozesz tez jakies poliuretanowe załozyc albo samemu z wałka wytoczyc o twardosci jakiej tam bedziesz chciał
[ Dodano: 2014-10-21, 13:28 ] http://www.cncland.pl/typ-sa moze ci sie przyda ta stronka zamawiałem tam kiedys głowke SAL25 i wykonane sa solidnie niema najmniejszego luzu kulka chodzi dosc ciasno tylko nie wiadomo czy jak bedziesz szalał w terenie :) ta mosiezna? oprawa co pracuje w niej ta kulka z czasem sie nie wygniecie i nie dostanie luzu zakres paracy tej kuki ok 25'
rozważam tylko tuleje wahliwe, będące konstrukcyjnie przegubem kulowym właśnie takie jak te końcówki drążków tyle że masywniejsze (o szerszej obudowie). Te końcówki drążków maja dość wąskie obudowy, przez co charakteryzują się dużym wychyłem ale są dość delikatne na siły działające osiowo. Nie zaryzykowałbym ich użycia jako końcówek wahaczy.
Taki zakres pracy ma tuleja z Mercedsa, dokładnie 11stopni wychyłu, przy czym ma o wiele szerszą obudowę (imo będzie bardziej wytrzymała na działanie sił osiowych).
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
w którym miejscu się pogubiłeś, cały czas mowa o końcówkach wahaczy.
Pisząc wahacz mam na myśli to:
wybaczcie jeśli błędna nomenklaturą wprowadzam w błąd.
Pisząc końcówka drążka, myśle o tym:
i wydaje mi się to za liche na końcówkę customowego wahacza.
edit:
amerykańce wyraźnie rozróżniają końcówki drążków (Rod Ends, Heim Joints) od tulei wahliwych (Creeper, Johnny Joints, Flex Joints). Konstrukcyjnie to i to, to typowy przegub kulowy,jednak różnia się szerokością obudowy co przełoży się na ich wytrzymałość na siły osiowe.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Zed jak dostaniesz dostawę dasz pooglądać z bliska, mam pewien niecny pomysł.
_________________ Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum