Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
1,9 Diesel Polonez w Samurai
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-20, 20:06   1,9 Diesel Polonez w Samurai

witam calkiem przypadkiem jestem posiadaczem takiego silnika i tak sie wlasnie zastanawiam czy go nie wrazic go do suzuki jak ktos robil takie rzeczy to byl bym wdzieczny za wszelkie wskazowki czy jest sens czy niema co potrzeba i wogole jak najwiecej info mile widziane wielkie dzieki
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-20, 20:14   Re: 1,9 Diesel Polonez w Samurai

JKD napisał/a:
witam calkiem przypadkiem jestem posiadaczem takiego silnika i tak sie wlasnie zastanawiam czy go nie wrazic go do suzuki jak ktos robil takie rzeczy to byl bym wdzieczny za wszelkie wskazowki czy jest sens czy niema co potrzeba i wogole jak najwiecej info mile widziane wielkie dzieki



jesli chcesz to zrobić dobrze to zajmie to dużo czasu , trochę pieniędzy i trochę samozaparcia .


Potrzebujesz silnik 1.9d razem z łapami + poduszki
skrzynie z poloneza diesela bo ma inny dzwon
rozrusznik
wał z suzuki + wał z poloneza z wieloklinem zaraz za gumą po to aby je przetoczyć i pospawać

przewody wodne , hamulcowe , elektryczne , większy akumulator , przerobić wydech i kupę innych rzeczy


w razie zapytań służę pomocą
_________________
I've got nothing but time
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-20, 20:44   

a jest to wogole sens robic bedzie to jezdzilo czy lepiej olac sprawe i zrobic tak jak wszyscy i wlozyc vitare 1,6
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-20, 20:50   

JKD napisał/a:
a jest to wogole sens robic bedzie to jezdzilo czy lepiej olac sprawe i zrobic tak jak wszyscy i wlozyc vitare 1,6



silnik z vitary jest mniej pracochłonny ale tylko dla SJ413, za to diesel to magia mocy i niższe spalanie
_________________
I've got nothing but time
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-20, 21:36   

a skrzyni z samuraia nie da sie jakos spasowac z dieslem poloneza jakas flansza czy cos
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-20, 21:48   

JKD napisał/a:
a skrzyni z samuraia nie da sie jakos spasowac z dieslem poloneza jakas flansza czy cos



da sie tylko z mojego punktu widzenia nie ma to większego sensu , dlaczego ?

skrzynia z benzyny a skrzynia z diesla ma inne przełożenie główne a związane jest to prędkością obrotową silnika nie wspominając o momencie obrotowym,

po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze , rozrusznik do diesla jest mocniejszy i ma przekładnię planetarną i takie tam inne...


więc po co kombinować - skoro można kupić całe auto lub chociaż zespół napędowy z poloneza diesla .

flansza i poduszki to kawał nie zapłaconej mozolnej pracy którą to czasem poprawia się kilka razy .

Wał pomiędzy jednostką napędową poloneza diesla a reduktorem suzi ma 20 cm lub jak kto woli 200 mm i musi być ustawiony prawie że w lini prostej .

Z jednej strony jest sprzęgło gumowe które nie może pracować wychylone w żadnej z dwóch płaszczyzn a z drugiej strony krzyżak który to im większy ma kąt natarcia tym szybciej się zużywa .
_________________
I've got nothing but time
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-20, 21:59   

bo wlasnie chodzi o to ze silnik kompletny bez skrzyni mam a mam tez do roboty teraz sprzeglo i myslalem nad spiekiem a pewnie podobne pieniadze wyjda w przeszczepie motoru jak kupowanie tarczy docisku i lozyska to chyba lepiej kupie skrzynie i zaczne motac no i diesel :mrgreen:
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-20, 22:19   

JKD napisał/a:
bo wlasnie chodzi o to ze silnik kompletny bez skrzyni mam a mam tez do roboty teraz sprzeglo i myslalem nad spiekiem a pewnie podobne pieniadze wyjda w przeszczepie motoru jak kupowanie tarczy docisku i lozyska to chyba lepiej kupie skrzynie i zaczne motac no i diesel :mrgreen:



motaj i działaj , pytaj to pomoge
_________________
I've got nothing but time
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-20, 23:29   

czytalem temat "Sfap na diezla :P" czyli ty masz taki motor u siebie no i jakie odczucia? jak sie jezdzi? jakie kola? upierdliwa robota? zrobil bys to jeszcze raz? szczerze polecasz z reka na sercu? nie tesknisz za 1,3? nie wolalbys vitary 1,6? mowiles zebym pytal to pytam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-21, 06:21   

miałem sj 410 i już 3 miesiąc ładuje 1.9 d do auta , myślę ze do sierpnia zdążę ogarnąć temat


jak skończę swoje zabiorę się za następne , trzeba pamiętać ze montaż innego silnika pociąga za sobą zmiany w reszcie .

Robota jest przyjemna , nie jest tania .

Mam tylko czas na pracę między 7 a 8 i od 16 do 18 codziennie , w sobotę pod południa więc ślimaczy się robota
_________________
I've got nothing but time
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-21, 08:34   

CZEE JKD
WAL smiało 1.9 d to zobaczysz po wmontowaniu
jaka będzie satysfakcja .
TAK jak kolega pisze ILIO moc jest z tobą
siła i spalanie
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-21, 08:37   

siemano Ty tak jezdzisz i jakie wrazenia ??
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-21, 08:48   

bardzo dobre wrażenia
moc jest wystrczająca
już niedługo będą wczorajsze filmiki
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-21, 10:12   

wez daj jakies foto jak bys mogl jak to to wszystko wyglada z gory z dolu z boku :mrgreen: wszelkie info mile widziane decyzja musi byc podjeta w tym tygodniu

[ Dodano: 2011-03-21, 12:35 ]
a chlodnica od czego wtedy idzie myslalem zeby odrazu chlodnice zainstalowac z tylu suzuki
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-21, 14:48   

zdjecia są na FOTKI NASZYCH MASZYN - ROLNIK
A chlodnica jest od POLDKA
a obudowa i wiatrak zostały od suzi
 
     
JKD 
nowicjusz


Dołączył: 18 Mar 2011
Posty: 28
Wysłany: 2011-03-21, 15:41   

no i elegancko ja kompletuje graty imam nadzieje ze uda sie wystartowac z projektem w nastepnym tygodniu aresory masz jakie ??
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2011-03-21, 17:47   

resory są tył typowe tylko dołożone po 1 pióże
a przud od LULINA 3 szt. - mały , średni , duży
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-03-21, 18:45   

skrzynie masz od poldka ?

[ Dodano: 2011-03-21, 18:58 ]
wałek między skrzynią a reduktorem masz poziomo czy pod kontem
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-03-21, 19:43   

zajxt napisał/a:
skrzynie masz od poldka ?

[ Dodano: 2011-03-21, 18:58 ]
wałek między skrzynią a reduktorem masz poziomo czy pod kontem


poziomo nie może być bo reduktor jest pod kątem ustawiony
_________________
I've got nothing but time
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2011-03-21, 20:02   

czyli sprzęgło gumowe, krzyżak ,wałek ,krzyżak a lewarek pasuje w orginalny otwór w tunelu
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.