Wysłany: 2015-01-06, 17:12 pomoc porady przed kupnem samuraja
Witam szanownych forumowiczów. Przymierzam się do zamiany auta z Focusa na Suzuki Samurai. Chciałbym w związku z tym bardzo serdecznie Was paprosić o porady przed zakupem. Jaki model wybrać jakiego unikać na co zwracać uwagę dodam, że nigdy nie.miałem auta 4x4. Na co zwracać uwagę przy oględzinach auta? Jaki silnik wybrać 1.3 czy zwracać uwagę na 1.0? Czy z lpg? Czy samuraje dobrze znaszą zagazowanie? Co może być nie tak w zawieszeniu? Itp itd. Z góry bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam wszystkich.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-06, 22:15 Re: pomoc porady przed kupnem samuraja
ŁukaszA napisał/a:
Witam szanownych forumowiczów. Przymierzam się do zamiany auta z Focusa na Suzuki Samurai. Chciałbym w związku z tym bardzo serdecznie Was paprosić o porady przed zakupem. Jaki model wybrać jakiego unikać na co zwracać uwagę dodam, że nigdy nie.miałem auta 4x4. Na co zwracać uwagę przy oględzinach auta? Jaki silnik wybrać 1.3 czy zwracać uwagę na 1.0? Czy z lpg? Czy samuraje dobrze znaszą zagazowanie? Co może być nie tak w zawieszeniu? Itp itd. Z góry bardzo serdecznie dziękuję za odpowiedzi i porady.
Pozdrawiam wszystkich.
Witaj. Tak jak moziembl pisał przywitaj się w odpowiednim dziale i poczytaj sobie o tym fajnym autku.
Jaki model wybrać ?? - ja bym wybrał jak najmłodszy ..... a dalej czy blaszanka, czy cabrio, czy long to już wedle upodobania.
Ja wystrzegał bym się Samca na wąskich mostach, z silnikiem 1.0 a jeśli 1.3 to nie na gaźniku...... czyli - szukał bym czegoś na szerokich mostach i wtrysku (jeśli chodzi o benzynę.... chyba, że lubujesz się w dieslach??)
Wszystko zależy od tego do czego to autko ma Ci służyć i ile masz na nie przeznaczone kasy??
Samuraje bardzo dobrze znoszą zagazowanie
A czemu akurat taka zmiana z wygodnego Focusa na taczki?? czy to znaczy, że będzie to jedyne auto w rodzinie?? masz żonę, dzieci??
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2015-01-06, 23:18
Powiem Ci że mi brakowało zbiorczego tematu w zeszłym roku jak kupowałem swojego, więc na szybko podzielę się moimi odczuciami. Więc tak według mnie:
1. Załóż sobie jakiś dolny pułap myślę że minimum 9-10 tys. - poniżej będą raczej padaki
2. Szukałbym blaszanki przede wszystkim. W cabrio jest głośno, ciągle gdzieś coś kapie, nie zostawisz noc wartościowego bo Ci zwiną. Możesz ponadto zamontować łatwo jakiś bagażnik, halogeny, antene CB i inne pierdoły.
3. Szukałbym auta na szerokich mostach. Nie patrz czy japończyk czy hiszpan bo z częściami nie ma problemu, wiem bo sam mam hiszpana.
4. Bierz 1.3 na wtrysku, tańszy w naprawie od diesla, w zimę zapali nawet przy -30.
5. Kup sobie auto bez przeróbek bo wiesz że wszystko jest od samuraja a nie 10 innych aut.
6. Możesz szukać auta na lifcie i na większych terenowych oponach, zawsze pare groszy do przodu i będziesz już miał albo dystanse albo odwrócone felgi. Może być jakiś zderzak stalowy - będziesz miał baze pod wyciągarke itp.
7. Szukaj auta albo porządnie zrobionego blacharsko albo w miarę ładnego bo potem kupa roboty i kasy Ci pójdzie. (jedziesz na oględziny to sprawdź podłoge pod nogami kierowcy i pasażera, wewnętrzne i zewnętrzne progi, nadkola tylne pod dywanikami, rame, mocowania budy, przednie nadkola od środka itd.
8. Sprawdź reduktor czy nie strzela, nie wyje bo potem wydasz kupe na regeneracje. Najlepiej wrzucić na N i powahlować biegami od 1 do 5. Powinno być cicho. Remont na dobrych częściach to 700-800 zł - właśnie taki zrobiłem.A używke jak kupisz to nigdy nic nie wiadomo, przerabiałem temat. Zobacz czy nie ma wycieków itp.
9. Zobacz czy nie wyje skrzynia i czy łatwo wchodzą biegi. Sprzęgło kosztuje grosze więc luzz, ale jeden synchronizator to już prawie 300 zł, nie wspomne o łożyskach.
10. Zobacz czy nie wyją mosty i czy nic nie stuka. Generalnie jak puszczasz sprzęgło i zmieniasz biegi albo puszczasz gaz nic nie powinno stukać.Zobacz czy nie ma wycieków itp
11. Sprawdź działanie napędu na 4 i reduktora, zobacz czy nie strzela nic przy skręcaniu, ruszaniu itp . Pamiętaj że napędy możesz włączyć tylko na śliskim, błocie itp.
12. Zobacz czy nagrzewnica jest czysta bo to częsty problem samuraja, czyli czy daje ciepło i coś wieje - bo czyszczenie jej to porażka. Zobacz czy wiatrak działa na wszystkich biegach.
13. Sprawdź czy resory mają odpowiednią parabole i nie są klapnięte bo to znowu wydatek koło 800 stówek za przód i tyle samo za tył - zobacz czy auto nie jest przechylone bo może być złamane któreś pióro.
14. Zobacz stan amortyzatorów, czy nie leją i nie są sztukowane, spawane itp.
15. Sprawdzenie silnika jak w każdym innym aucie.
16. Zobaczy czy działa ręczny bo zwykle jest z tym problem.
17. Sprawdź dokumenty itp.
18. Co do gazu to nie wiem bo nie mam, uważam że na gaz są kuchenki, ponadto dochodzi butla do i tak ciasnego wnętrza.
Myśle że tyle na szybko, ja w każdym razie na to zwróciłbym uwage gdybym dzis jechał po auto.
Pomógł: 15 razy Wiek: 46 Dołączył: 18 Cze 2011 Posty: 663 Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-07, 11:39
miczo1 napisał/a:
Powiem Ci że mi brakowało zbiorczego tematu w zeszłym roku jak kupowałem swojego, więc na szybko podzielę się moimi odczuciami. Więc tak według mnie:
1. Załóż sobie jakiś dolny pułap myślę że minimum 9-10 tys. - poniżej będą raczej padaki
2. Szukałbym blaszanki przede wszystkim. W cabrio jest głośno, ciągle gdzieś coś kapie, nie zostawisz noc wartościowego bo Ci zwiną. Możesz ponadto zamontować łatwo jakiś bagażnik, halogeny, antene CB i inne pierdoły.
3. Szukałbym auta na szerokich mostach. Nie patrz czy japończyk czy hiszpan bo z częściami nie ma problemu, wiem bo sam mam hiszpana.
4. Bierz 1.3 na wtrysku, tańszy w naprawie od diesla, w zimę zapali nawet przy -30.
5. Kup sobie auto bez przeróbek bo wiesz że wszystko jest od samuraja a nie 10 innych aut.
6. Możesz szukać auta na lifcie i na większych terenowych oponach, zawsze pare groszy do przodu i będziesz już miał albo dystanse albo odwrócone felgi. Może być jakiś zderzak stalowy - będziesz miał baze pod wyciągarke itp.
7. Szukaj auta albo porządnie zrobionego blacharsko albo w miarę ładnego bo potem kupa roboty i kasy Ci pójdzie. (jedziesz na oględziny to sprawdź podłoge pod nogami kierowcy i pasażera, wewnętrzne i zewnętrzne progi, nadkola tylne pod dywanikami, rame, mocowania budy, przednie nadkola od środka itd.
8. Sprawdź reduktor czy nie strzela, nie wyje bo potem wydasz kupe na regeneracje. Najlepiej wrzucić na N i powahlować biegami od 1 do 5. Powinno być cicho. Remont na dobrych częściach to 700-800 zł - właśnie taki zrobiłem.A używke jak kupisz to nigdy nic nie wiadomo, przerabiałem temat. Zobacz czy nie ma wycieków itp.
9. Zobacz czy nie wyje skrzynia i czy łatwo wchodzą biegi. Sprzęgło kosztuje grosze więc luzz, ale jeden synchronizator to już prawie 300 zł, nie wspomne o łożyskach.
10. Zobacz czy nie wyją mosty i czy nic nie stuka. Generalnie jak puszczasz sprzęgło i zmieniasz biegi albo puszczasz gaz nic nie powinno stukać.Zobacz czy nie ma wycieków itp
11. Sprawdź działanie napędu na 4 i reduktora, zobacz czy nie strzela nic przy skręcaniu, ruszaniu itp . Pamiętaj że napędy możesz włączyć tylko na śliskim, błocie itp.
12. Zobacz czy nagrzewnica jest czysta bo to częsty problem samuraja, czyli czy daje ciepło i coś wieje - bo czyszczenie jej to porażka. Zobacz czy wiatrak działa na wszystkich biegach.
13. Sprawdź czy resory mają odpowiednią parabole i nie są klapnięte bo to znowu wydatek koło 800 stówek za przód i tyle samo za tył - zobacz czy auto nie jest przechylone bo może być złamane któreś pióro.
14. Zobacz stan amortyzatorów, czy nie leją i nie są sztukowane, spawane itp.
15. Sprawdzenie silnika jak w każdym innym aucie.
16. Zobaczy czy działa ręczny bo zwykle jest z tym problem.
17. Sprawdź dokumenty itp.
18. Co do gazu to nie wiem bo nie mam, uważam że na gaz są kuchenki, ponadto dochodzi butla do i tak ciasnego wnętrza.
Myśle że tyle na szybko, ja w każdym razie na to zwróciłbym uwage gdybym dzis jechał po auto.
Wszystko się zgadza dobre porady, mam tylko dwa malutkie uzupełnienia:
10. Zobacz czy nie wyją mosty i czy nic nie stuka. Generalnie jak puszczasz sprzęgło i zmieniasz biegi albo puszczasz gaz nic nie powinno stukać.Zobacz czy nie ma wycieków itp - Nie mówię o tłuczeniu jak młotkiem w kowadło ale delikatne stuki to raczej normalność przy tak złożonym układzie napędowym.
12. Zobacz czy nagrzewnica jest czysta bo to częsty problem samuraja, czyli czy daje ciepło i coś wieje - bo czyszczenie jej to porażka. Zobacz czy wiatrak działa na wszystkich biegach. - fakt czyszczenie nagrzewnicy to upierdliwa rzecz ale spokojnie wykonalna bez dużych nakładów w garażowym zaciszu, a zawsze jest punkt zahaczenia do zbicia ceny
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-01-07, 12:02
Skoro nowi Userowie zgłaszają braki w istniejących tematach, a miczo ładnie zebrał materiał w przejrzyste punkty proponuję skleić ten temat z przyklejonym wątkiem tutaj: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=135
Do kogo mam tę prośbę teraz adresować?
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum