Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jakie mosty
Radoslav 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 11
Skąd: Ciosaniec-Sława
Wysłany: 2014-11-30, 12:57   Jakie mosty

Witam. Ciągle nurtuje mnie pytanie jakie mosty do samuraia, wiem że toyota może patrol, uaz (afgany). Chodzi mi o poszerzenie, aktualnie mam dystanse 50 mm, ale nie wiem ile to wszystko wytrzyma. A jak może mosty o defendera ? Osobiście najbardziej odpowiadały mi afgany, ale trudno znaleźne. Jakie wasze sugestie wszystko wezmę pod uwagę.
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-11-30, 13:06   

mistrzu zalezy do czego chcesz auto robić , jeśli chcesz wstawić toyoty lub afgany to przygotuj się na koszt okolo 10 tyś zł, pytanie było zadawane 100 razy albo i lepiej, jak coś to tylko toyota lub afgany, patrola sobie odpuść, ja mam samuraiowskie i 33 cale i jakoś żyją
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-11-30, 14:31   

10tys? Chyba ciut za duzo
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-30, 14:57   

10 tys. To kosztują od Volvo c303 :mrgreen:
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Radoslav 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 11
Skąd: Ciosaniec-Sława
Wysłany: 2014-11-30, 15:13   

No też mi się wydaje że za dużo. A mosty od defendera/discovery ? Jechałem ostatnio za nim i tak se patrzę że nawet fajnie wyglądają nie takie toporne ?
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2014-11-30, 15:31   

Musisz poczekać na odpowiedz kogoś bardziej ogarniętego w temacie, kiedyś natknąłem sie na cos takiego:

http://olx.pl/oferta/suzu...D5-ID5Q1ix.html

[ Dodano: 2014-11-30, 15:32 ]
Wg mnie troche przesadzony.
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2014-11-30, 16:17   

Gołąb4x4 napisał/a:
10 tys. To kosztują od Volvo c303 :mrgreen:


Zakup mostów, wszystkie łożyska, tuleje, uszczelniacze, regulacja przekładni, przeguby, tarcze, klocki, regeneracja zacisków, przeróbka tyłu na tarcze etc, robocizna, wcale nie będzie trudno przełamać 10 tys.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-30, 16:29   

Discovery/defender spoko ale tylko z 300tdi (starsze maja 10frezow na wiloklinie i lapia luzy) wytrzymaja sporo, pamietac trzeba ze sa ciezkie nigdy nie wazylem ale obstawial bym 2x wage samcowych. Pasuja do nich rzekomo przelozenia z serii 4.7 i innych dyfrow Rovera co osobiscie planowalem uczynic ale zmienilem koncepcje. Dzis Ci moge zmierzyc przeswit na gruszcze w samcu i disco na 31''.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Radoslav 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 11
Skąd: Ciosaniec-Sława
Wysłany: 2014-11-30, 16:56   

Jak byś mógł to był bym wdzięczny bo o prześwit między innymi się rozchodzi.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-11-30, 17:38   

Gołąb4x4 napisał/a:
10 tys. To kosztują od Volvo c303 :mrgreen:


Jeden sprawny i przygotowany kosztuje 10k. W krakowie tym handluja.

Moze czesio troche nad wyrost mowi za same mosty + sprezynowanie, ale ogolnie przerobka na toyote rowna sie: zmiana walow, zmiana kol na wieksze (bo po co ci mosty z toyoty skoro chcesz miec 31 cali?) , potencjalny remont (lozyska 1,5-2 razy drozsze niz do samca). Nastepnie cos musi tymi duzymi kapciami krecic, wiec silnik/skrzynia lub reduktor, ewentualnie jeszcze wolniejsze przelozenia dyfra - obecnie tylko za ocenu. I masz auto z jedna blokada cierna lsd (ktore tez czasem tez wciskaja nie dzialajace). I teraz co, zaspawasz sobie dyfer z tylu z kolami 35 w moscie ktory kosztuje 1,5k? W tym momecnie masz dwa wybory, jak masz jeszcze hajs, to sklada sie blokade przynajmniej jedna, a jak nie to pukasz sie w glowe i jeczysz ze mozna bylo wsadzic most z pajero 2 z fabryczna blokada 8-)

Tak wiec miejcie swiadomosc na co sie porywacie. Tyle w temacie.
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 43
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-11-30, 17:54   

NO NO dokładnie tak jak pisze PACMANO
JA jak bym miał zakładać 31 koła to wybrał bym najtańszą opcje
zakupu mostów od takiego nawet UAZA . Kolega ma założone kapcie 33 w tym
uazie i daje se rade . pozdro
 
     
Radoslav 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2014
Posty: 11
Skąd: Ciosaniec-Sława
Wysłany: 2014-11-30, 21:57   

Pajero? hmm chyba się puknę w głowę :lol: A czy by na pewno podejdą ? bo jak tak to pomyślę nad tym :-D
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-11-30, 22:48   

ja napisze tak
mosty toyota lj lub afgany 3,5-4,5tyś
blokada minimum tył 3,5tys z kompresorem sprezyny amory jakieś w miare normalne, przeróbka wałów bebny na tarcze ewentualnie jakieś łożyska i wyjdzie 10 tyś jak nic, aha jeszcze jak masz ori silnik 1,3 to napewno do tego reduktor minium 4,16, lub zmiana silnika, i wzmocnić reduktor,
wiem co pisze bo przerabiał to DAMIANWWY z jedną plokadą go wyszło około 10tyś . ja też planuje przeróbke mostów na afgany ale w swoich mam polosie wzmacniane przdo tył bloka przod tył i 33 cali, odpukać nic mi się nie dzieje nie urywam półosi co chwila, tak więc z tymi przeróbkami to warto sobie przemyśleć czy starczy monety by do końca to zrobić, bo po co komu mosty bez żadnej blokady,
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-30, 23:09   

Tylna blokada ARB z kompresorem i monażem wychodzi spokojnie 5k
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-01, 00:45   

Radoslav napisał/a:
No też mi się wydaje że za dużo. A mosty od defendera/discovery ? Jechałem ostatnio za nim i tak se patrzę że nawet fajnie wyglądają nie takie toporne ?


Kiedyś był taki zawodnik co zrobił zmote z mostami z Disco chyba, potem po miesiącu czy dwóch była zmota osobno a mosty z kołami osobno na sprzedaż.

radex1 napisał/a:
NO NO dokładnie tak jak pisze PACMANO
JA jak bym miał zakładać 31 koła to wybrał bym najtańszą opcje
zakupu mostów od takiego nawet UAZA . Kolega ma założone kapcie 33 w tym
uazie i daje se rade . pozdro


Zwykłe mosty z Uaza (nie afgany) to jest jedna wielka pomyłka, nie rozumiem zupełnie ludzi którzy je gdziekolwiek motają :mrgreen:

MCsel46 napisał/a:
Musisz poczekać na odpowiedz kogoś bardziej ogarniętego w temacie, kiedyś natknąłem sie na cos takiego:

http://olx.pl/oferta/suzu...D5-ID5Q1ix.html

[ Dodano: 2014-11-30, 15:32 ]
Wg mnie troche przesadzony.


Ten "wynalazek" to przechodzi z rąk do rąk od dłuższego czasu, pojawia się już od ponad roku na wszelkich portalach aukcyjnych. Poza tym ma piękną narośl na masce :lol:

Gołąb4x4 napisał/a:
10 tys. To kosztują od Volvo c303 :mrgreen:


Najtaniej jak widziałem mosty z c303 to były po 7 000 za sztukę.
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-12-01, 06:45   

Kurcze a nie lepiej zostać przy oryginalnych?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-12-01, 08:16   

Wszystko zależy do czego auto jeśli do takich swoich jazd bez rajdówto lepiej zzostawić orginal dokupić reduktor i opony 31 cali orginał nie nalewki i się cieszyć z jazdy, do tego wyciągarki mechanika i jest zabawa, jak na rajdy wyczyn to tak samo orginał 32-33 całe i półosie hd, do extreme to tylko toyota i 35 ccali lub Afgan i 33 cale do tego silnik i reduktor, tak więc najpierw zastanówmy się ile mamy kasy a potem liczymy
-reduktor 2-3tys
-kola 3-4tys
-silnik 1-2tys
-mosty 3,5-5tys
- blokada1szt. 2,7 *2+kompresor600- 6tys
- wzmacniane półosie samurai 2-3 tys
- sprężyny amortyzatory 1-2 tys
- robota samemu lub warsztat 1-6tys
- wyciągarki 2-5tys
- międzycczasie znajdziemy parę dodatkowych kosztów np elektryka metromierz fotele zbocze kinetyk pas,

Ceny orientacyjnie za nowe części zawsze można taniej znaleźć
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-12-01, 09:28   

Zamontuj sobie mosty z muscela kiedys w pl jezdzil taki cherokee na mostach muscela z dorobionymi zwolnicami i blokadami 100% i o ilesie nie myle to oponki byly swampery w rozmiarze 38'5 cala a wlasciciel wypowiadal sie pozytywnie o tych mostach ;-)
 
 
     
czesio6969 
pomocnik mechanika
ToMa off-road



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 430
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-12-01, 10:34   

panowie po co kombinować wystarczy pojechać na rajd i zobaczyć na czym czołówka jeździ polski, tylko toyota lj afgan i laplander nic innego nikt nie mota bo niema to sensu,co z tego że prześwit będzie metr jak i tak nie pojedzie i tak, gorzej tylko z wyciągnieciem auta, chcecie mieć prześwitu pół metra to wtedy potrzeba z 300km silnik i pędem się wbijać gdzieś
_________________
Samurai 95r. silnik 1,6 boleno, reduktor 4,16 - blokada tył, blokada przód ARB - silverstone MT117 Extreme 33.10,50.15,wyciągarka mechanik przód, wyciągarka tył escape evo9500, wzmacniane półosie przód-tył, spiek
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-12-01, 11:21   

Czesio zapomnisles jeszcze o mostach z gr-a ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.