Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Odpowietrzenie reduktora odpowietrznik
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
  Wysłany: 2015-05-13, 22:55   Odpowietrzenie reduktora odpowietrznik

dziś chciałem odpowietrzyć reduktor. Oryginalny kapturek już na pierwszy rzut oka wydawał się mniejszy, tak też było. Po zdjęciu kapturka okazało się, że w przeciwieństwie do mostów (gdzie wystaje rurka na ok 2,5cm) w reduktorze originalny króciec jest dużo cieńszy a co gorsze cholernie krótki, bo ma ok 0,5cm).

Jakie patenty stosujecie żeby odpowietrzyć reduktor? Istnieje jakiś prostszy sposób niż nagwintowanie i wkręcenie króćca - widziałem to już u kogoś na forum?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-14, 00:50   

Wyciagamy stary odpowietrznik, zabka taka do hydrauliki da rade, jest tylko wklejony.
Zastepujemy go wytoczonym kroccem, u mnie przystosowany do wspolpracy z wezami oneumatycznymi na wtyk.





W moim samcu wszytskie ospowierznia sa/beda poprowadzone takimi wlasnie wezami i beda laczyly sie w jeden.

Mozna zastosowac wezyk 8mm, jak kto woli.

Rob.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-05-14, 06:46   

Lex pokazuje najlepsze rozwiazanie:-) niestety nie obedzie sie bez demontazu reduktora. Jak chcesz na szybko to wlej do srodka kawalek wezyka hamulcowego na klej dwuskladnikowy do metalu
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-05-14, 09:46   

Lexx nie wiem czy to dobry pomysł zeby wszystkie odpowietrzenia łaczyły sie w jeden
 
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-05-14, 09:50   

czyli jednak trzeba demontować. wyciągnąć i nagwintować, muszę poszukać jakiegoś króćca, żeby go wkręcić i nałożyć wężyk, wtykane odpadaja
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-05-14, 10:02   

stachura44 napisał/a:
Lexx nie wiem czy to dobry pomysł zeby wszystkie odpowietrzenia łaczyły sie w jeden

To jest bardzo słuszna koncepcja.
Podłącza się do tego malutki kompresorek i robi delikatne nadciśnienie we wszystkich elementach. Mniejsza szansa na wodę.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-05-14, 10:56   

jak podłaczysz kompresorek do tego układu to sie zgodze szansa na wode prawie 0 ale czy to nie wypchnie uszczelnien w razie wzrostu nadcisnienia w układzie??
 
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-14, 11:04   

No własnie, czy to nie zaprzecza ideii odpowietrzania? Czy nie chodzi o to, żeby w mostach było ciśnienie atmosferyczne? Jak sie most grzeje, ciśnienie wzrasta i napiera na uszczelniacze. Potem stygnie i mamy podciśnienie. Czy odpowietrznik nie ma tego niwelować? Uszczelniacze to nie sa konstrukcje wytrzymujące jakieś poważne ciśnienia. Bo jak dla mnie skoro mamy w to kompresorkiem dmuchać, to na tej samej zasadzie można to zamknąć na wieki i spokój.
_________________
szym
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-14, 11:06   

można by jeszcze jakiś zaworek bezpieczeństwa wstawić, coś jak w bojlerach, na niskie nadciśnienie, tak żeby wszystko co powyżej wydmuchało.

Ale to już się robi jakaś konstrukcja wymagająca chyba większej obsługi i bardziej awaryjna niż wymiana oleju po brodzeniu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-14, 12:01   

marcelo napisał/a:
czyli jednak trzeba demontować. wyciągnąć i nagwintować, muszę poszukać jakiegoś króćca, żeby go wkręcić i nałożyć wężyk, wtykane odpadaja


Reduktor na ziemie, nic nie gwintujemy, trzeba odpowiednio ciasno spasowac krociec i na kleju go wprasowac.

Czy to zly pomysl nie wiem, landryniarze tak od lat robia we wszystkich swoich machinach.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-05-14, 12:19   

Podobno dobry patent zeby aparat zaplonowy wyposazyc taki dolot z kompresorem, i mozna plywac ;)
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-05-14, 12:44   

Lexx napisał/a:
marcelo napisał/a:
czyli jednak trzeba demontować. wyciągnąć i nagwintować, muszę poszukać jakiegoś króćca, żeby go wkręcić i nałożyć wężyk, wtykane odpadaja


Reduktor na ziemie, nic nie gwintujemy, trzeba odpowiednio ciasno spasowac krociec i na kleju go wprasowac.

Czy to zly pomysl nie wiem, landryniarze tak od lat robia we wszystkich swoich machinach.


Ja tam nagwintowałem 6-teczką i wkręciłem króciec na klej do gwintów i nic mi się tamtędy już nie dostanie. Jakoś samemu wklejaniu nie ufam........
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-14, 12:49   

Ori odpowoetrznik tez jest wklejony. jesli masz rozebrany reduktor mozna gwintowac. Jak chcesz meic 100% pewnosci wgint powninem byc srobny, do tego banjo bolt i 2 podkladki miedziane, ale tam przeciez nei wystepuja cisnienia jak w ukladzie hamulcowym wiec nie panikowal bym.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-05-14, 13:00   

...i żeby przy gwintowaniu nie napchać sobie opiłków do środka, bo mając Murphyego za przyjaciela z pewnością narobią większych szkód niż korzyści z nagwintowania.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 34
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2015-05-14, 14:01   

króciec tylko u tokarza ma się rozumieć, czy na rynku są dostępne jakieś pneumatyczne?
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-14, 15:10   

Jesli gwintujesz to poowinienes cos dobrac, jesli nie to toczymy. Idealnie bylo by z nietdzewki ale mosiadz tez sie sprawdzi.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-05-14, 16:11   

stachura44 napisał/a:
jak podłaczysz kompresorek do tego układu to sie zgodze szansa na wode prawie 0 ale czy to nie wypchnie uszczelnien w razie wzrostu nadcisnienia w układzie??

Przecież napisałem: mały kompresorek i delikatne nadciśnienie, a nie jak w oponę :lol:
Takie coś do bąbelków w akwarium wystarczy.

Jak ktoś ma już przedmuchy w silniku, to do odmy :mrgreen:
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2015-05-14, 16:22   

SamNaSamZSam napisał/a:
...i żeby przy gwintowaniu nie napchać sobie opiłków do środka, bo mając Murphyego za przyjaciela z pewnością narobią większych szkód niż korzyści z nagwintowania.


Gwintowałem maczając gwintownik w towocie ;) i ładnie się wiórki kleiły. Parę razy wyczyszczając i maczając na nowo bez problemu nic się nie nasypie.

Patent sprawdzony wielokrotnie, nawet w Samim z czterokrotnie, jak gwintowałem w mostach, skrzynce i reduktorze :mrgreen: Mosty M10x1 skrzynka M8x1 i reduktor M6 :-D ot takie króćce podpasowałem.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-05-14, 21:38   

szymszym napisał/a:
No własnie, czy to nie zaprzecza ideii odpowietrzania? Czy nie chodzi o to, żeby w mostach było ciśnienie atmosferyczne? Jak sie most grzeje, ciśnienie wzrasta i napiera na uszczelniacze. Potem stygnie i mamy podciśnienie. Czy odpowietrznik nie ma tego niwelować? Uszczelniacze to nie sa konstrukcje wytrzymujące jakieś poważne ciśnienia. Bo jak dla mnie skoro mamy w to kompresorkiem dmuchać, to na tej samej zasadzie można to zamknąć na wieki i spokój.


Simering jak widać po silniku wytrzymuje spokojnie 4 -6 atm, na co dowodem jest silnik i wszystkie uszczelnienia. Ale niestety one nie uszczelniają w obie strony tak samo, i to jest problem. Nowy dobry simering w moście oleju nie wypuści ale łatwo wpuści do środka wodę i do tego głównie służy odpowietrzenie jak gwałtownie schładza się most przy wjechaniu do wody. Rozwiązanie kostucha jeśli dobrze kojarzę jest gdzieś stosowane fabrycznie.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-05-14, 21:43   

Star 266 miał układ napowietrzania mostów, który włączało się na czas pokonywania przeszkód wodnych.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.