Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Cieknie silnik/skrzynia + reduktor
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-07-08, 14:48   Cieknie silnik/skrzynia + reduktor

Wczoraj wszedłem pod samochód aby podregulować ręczny i zobaczyłem, że mam mokry reduktor. Miesiąc temu jak zmieniałem linki to był suchutki. Do tego zaczęło kapać z silnika. Zawsze był wilgotny ale nie kapało. Zauważyłem na miejscu parkingowym plamy, czego wcześniej nie było. Ostatnio zrobiłem Samcem trasę 250 km po autostradzie z prędkością 100-120 km i do tego trochę pojeżdżenia w terenie. Jakie uszczelki powinienem wymienić by przestało się moczyć. I ew co i jak zrobić jak jest jakiś patent/ haczyk przy tej robocie. Podrzucam zdjęcia. Aaa i przestała zapalać się lampka przy włączonych 4 łapach.









Ostatnio zmieniony przez makus 2014-07-08, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-07-08, 15:58   

spryskaj płynem "AKRA" potem wymyj te miejsca woda wytrzyj szmata do sucha i odpal samochód po kilku min. wejdz pod spód przyłóż kawałek ręcznika papierowego w podejrzane miejscai bedziesz wiedział w którym miejscu cieknie ;-)
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-07-08, 16:41   

Otóż to, najpierw trzeba to wszystko dokładnie wymyć, bo w takim stanie trudno ustalić źródło wycieku.
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-07-08, 17:56   

Pojechałem na myjnię i gości zaczął mi narzekać że takich silników to się za bardzo nie myję, że jest za późno (17.10), że aparat zapłonowy na wierzchu, że potem może nie zapalić i inne takie. Bardzo się zdziwiłem bo przecierz te silniki się topi w sensie dosłownym i wszystko raczej działa :-/ . Jutro pojadę na inną myjnię
 
     
maro20 
stały bywalec
maro20



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-07-08, 21:34   

Nie wycieka ci czasem spod dekielka zaworów? :-|
_________________
przygoda to jest to
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-07-08, 22:51   

A simering pod aparatem zapłonu ok? Obmyj sam bez pomocy "fyszkowiędzących panuf" , zamocz ścierę w benzynie, wyczyść dokładnie i obserwuj jak Kargul wnuczkę Pawlaka, kiedy ten gościu do niej podbijał :)



Drugi podejrzany to jak @maro20 twierdzi - uszczelka pod klawiaturą

Aaaaaa... jeszcze jedno (patrząc po zdjęciach) - czujnik ciśnienia oleju nie puszcza?
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Ostatnio zmieniony przez manias79 2014-07-08, 23:11, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2014-07-08, 23:00   

uszczelnienia wałka rozrządu?
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-07-09, 18:44   

Umyłem silnik i reduktor. Po przejechaniu paru kilosów są już spocenia na uszczelkach i na wyjściu do tylnego wału na reduktorze. Czyli czeka mnie wymiana uszczelek? Tą robotę rozumiem jako wyciągnięcie reduktora, spuszczenie oleju i rozkręcenie go i wymianę uszczelek. Co do silnika to jeszcze nie zlokalizowałem wycieku.
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-09, 19:36   

Nie trzeba wyciągać reduktora, a tym bardziej to rozkładać by wymienić uszczleniacz... wykręcasz wał, odkręcasz flansze (z tym może być problem przy reduktorze "na samochodzie") wydłubujesz stary uszczelniacz (np wiercąc w nim dziurkę i podważając śrubokrętem) po czym nabijasz nowy uszczelniacz.

Co do silnika to leje się zazwyczaj z 3ch miejsc, oring pod aparatem zapłonowym przy połączeniu z głowicą, uszczelka miski olejowej, uszczelka pokrywki zaworów...
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
makus
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2013
Posty: 95
Wysłany: 2014-07-09, 20:08   

Tylko że muszę głównie wymienić te uszczelki http://suzuki-czesci.pl/u...79aa2098967.jpg bo głównie z nich cieknie.
Czy jest możliwe że reduktor dostał za bardzo w kość i teraz przez to cieknie?
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2014-07-09, 20:18   

ktoś nieźle spaprał robotę jak się leje z pomiędzy kraterów, jeszcze czegoś takiego nie widziałem, może ktoś złożył reduktor bez uszczelek?
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 101
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-03-06, 23:44   

Witam! Czy mógłby ktoś mi pomóc zdiagnozować czy to wyciek z uszczelki pokrywy głowicy czy może simering wałka rozrządu puszcza?

http://zapodaj.net/79a1ab9cbb2c8.jpg.html

http://zapodaj.net/7c19a59034f13.jpg.html
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-07, 01:34   

Ja bym obstawil simering na walku, najlepiej wymienic go razem z uszczekla pokrywy i doa pewnosci uszcelnieni przystawki aparatu zaplonowego co powinno wyeliminowac wycieki obecne i przyszle.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Chris91 
nowicjusz


Wiek: 101
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 69
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-03-07, 07:36   

a żeby wymienić simering to zapewne trzeba zwalić pasek rozrządu i koło ?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-03-07, 10:00   

Tak, w tym silniku ustawianie rozrzadu to jest bulka z maslem.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-05-14, 10:24   

Mam inne pytanie, ale nie chcę zakładać nowego tematu. Jestem świeżo po regeneracji reduktora. Powiedzcie mi jaką temperaturę mają wasze reduktory. Mój po 20min jeździe asfaltem i temp. zew. 15stC był wyraźnie ciepły. Przed naprawą sprawdzałem tylko wycieki i stąd moje obawy o temperaturę.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-05-14, 12:04   

Olej sie moze mocno zagrzac, wszystko pracuje, wystepuje tarcie wiec tym bym sie nie przejmowal.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.