Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
zwalnia i przyspiesza na PB
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-11, 23:35   zwalnia i przyspiesza na PB

mam taką sprawe- może ktoś już przerabiał.
Przy jeździe na PB auto jedzie "falująco" przyśpiesza, zwalnia jest to słabo odczuwalne ale jest. Nie czuć braku mocy czy dławienia. Na LPG nie ma objawów podobnych.
Wykluczam cały układ zapłonowy- macie jakies pomysły zanim wszystko rozkopię :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-11, 23:47   

chodzi o samciunia Twojego? Ty chyba tam jakiś gaźnik niefabryczny masz wsadzony, tak?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-11, 23:50   

zgadza sie z poniacza 1.5 ale jakoś jego na końcu będę rozbierał. Mam podejrzenia do pompy bo jest to jeden z nielicznych elementów nie ruszany od kąt mam auto
Odpala normalnie obroty w normie tylko jak jadę to dziwne odczucia są i pewnie bym ich nie zauważył ale dziś brakło LPG
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-11, 23:53   

ja to wiesz że lamus jestem i zacząłbym zatem od drobiazgów typu filtr paliwa. Pompę masz mechaniczną czy jakiegoś elektryka dokładanego?

Ten efekt to jak ślizgające się sprzęgło - rosną obroty ale samochód zwalnia, czy to nie ma związku zupełnie?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-12, 00:01   

filtr mam przelotowy uniwersalny a pompę juz mechaniczną zpowrotem bo elektryk porażka straszna
Mam kilka podejrzanych miejsc do weryfikacji ale może ktoś miał podobne dolegliwości.
Sprzęgło mam marne ale ono odpada bo na LPG jeździ fajnie.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Lisu 
nowicjusz


Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 37
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2015-07-12, 13:38   

Ja bym zajrzał w okolice zaworka zwrotnego paliwa.Diagnoza łatwa - wyjąć, przejechać sie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-12, 22:41   

żebym miał podmienić pompę....musze rozbebeszyć przewody i przedmuchać czy tam nie ma syfu potem wezmę się za pompę bo stara jak świat, a potem dopiero gaźnik.
nowa pompa to 200zł za kawałek żelastwa z membrankami -szkoda że nie ma reperaturek jak w 126p albo podobnych
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-13, 07:35   

A jak byś sprawdził ciśnienie podawanego paliwa?
Manual o tym mówi w takich przypadkach.
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-07-13, 09:45   

Przy gaźniku nie ma filozofii z pompą.
Podłącz zasilanie paliwa grawitacyjnie (jak w motocyklach), żeby spływało z jakiejś bańki, np. umieszczonej na ramce szyby i od razu będziesz widział, czy coś się poprawiło.
Jeśli tak, to najpewniej walnięta jest pompa, jeśli nie, to przyczyny trzeba szukać dalej.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-13, 22:04   

w środę będę wolny więc pogrzebie ale na razie nic się nie zmieniło zamula go. Tylko tak jeszcze myślę z tą pompą czy dobrze kombinuje bo ona daje małe ciśnienie ale napełnia komorę pływakową więc zawsze jakiś zasobnik jest. przykładowo przy sprawnym układzie jak do tej pory jadę na PB przełączam na LPG odcinam dopływ i jadę ze 100m na samym paliwie w komorze pływakowej dopiero potem przerywa więc powinno auto zamulać od początku tej operacji a nie zamula. A teraz zamula tak czy siak. Nie wiem czy dobrze wam to przedstawiam o co mi chodzi?
Teraz by musiała pompa nie nadążać z napełnianiem komory i leci na tzw "pół gwizdka", Bo za regulację dopływu paliwa jest odpowiedzialny pływak a nie pompa, albo już nie podaje tyle co ma a ten otwiera zawór iglicowy ale mu mało wpływa tego paliwa i go muli.... albo mam paprochy w przewodach, Ja tak czysto hipotetycznie o tej pompie bo ja jej nie wymieniałem nigdy tak samo przewodów u mnie działa z 7 lat a u kogoś to nie wiiem.
podpowiedzi mile widziane
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-07-14, 20:14   

Zdejmij pokrywe filtra powietrza, odpal fure, sprawdz czy do gardzieli gaznika paliwo podawane jest nieprzerwanie. Jak podaje z przerwami na biegu jalowym, to:
- zatkana, zabrudzona dysza
- zle pracujacy plywak (zawiesza sie), przez co odcina doplyw paliwa do komory
- uszkodzona pompka mechaniczna.

Odlacz przewod idacy z pompki do gaznika, wsadz koncowke przewodu do sloika. Niech ktos zakreci rozrusznikiem. Zobacz jak podawane jest paliwo.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-23, 21:33   

po weryfikacji częściowej jest tak :
Przewody wydmuchane filtr wymieniony, trochę lepiej
wymieniona pompa paliwa -bez zmian czyli prawie 200 poszło do błota -ku.....
pozostaje rozbierać gaźnik -brak czasu
Stan na dzień dzisiejszy- W dolnych obrotach chodzi super, zbiera się dobrze, problem zaczyna się przy 3000 i pod obciążeniem, odczucia takie jak by mu paliwa brakowało albo go zalewało.
Jakieś propozycje??
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-07-23, 22:48   

Dysza wysokich obrotów zatkana.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-25, 20:14   

dziś rozbebeszyłem gaźnik -przedmuchany umyty itp itd. Pływaka nie uregulujesz bo plastikowy jest i nic nie podegnę. Ogólnie nie ma wielkich fajerwerków. Na benzynie nie osiągnę 4000 dławi się i przykopca na czrno - w sumie już nie wiem co jest. Na LPG wszystko super.
Teraz to dostrzegam marną regulację tego gaźnika niby działa mi już z 7 lat ale sama regulacja pozostawia wiele do życzenia.
Nie wyregulujesz pływak bo bez rozpołowienia gaźnika nie dostaniesz się do komory. Jak tak dalej będzie mnie wnerwiał to przerobie go na polonezowskiego webera
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-27, 15:06   

Hmmmm...
Starscream napisał/a:
ja jak to czytam wszystko to dziękuje że nie kupiłem wtryskowca -nie ma nic gorszego jak 20 letnia elektronika


Starscream napisał/a:
mówcie co chcecie ja mam gaźnik z poniacza i do tej pory sam go ogarniam a jak miałem vitarę to niech ją szlag gorący trafi....!!!!
Przy gaźniku to jak w pile motorowej nie ma co szwankować ale racją jest że z częściami zaczyna być cienko


:mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-07-27, 20:26   

i co ci się nie zgadza :mrgreen: :mrgreen: już gra i chula a z Twoim wtryskiem to bym się bujał po mechanikach :mrgreen:
A jak to mówił jakis znany ktoś " tylko idiota nie zadaje pytań" :mrgreen:
Ale przy tej historii poznałem kolege który ma gaźnik z CC 700 i blos do gazu ale mu zapiernicza to auto -maskra a na osłodę pali 10L LPG Jeszcze ma coś z wałkiem kombinowane że z wtryskowca ma czy jakoś tak.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.