Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z przełożeniem mostów
Samiec1989 
świeżak
Kozaq1989


Wiek: 35
Dołączył: 06 Mar 2018
Posty: 1
Skąd: Ławki
Wysłany: 2018-04-03, 20:18   Problem z przełożeniem mostów

Koledzy założyłem most zakupiony na olx wszystko gra ale po załączeniu przodu przedni most kręci się wolniej od tylnego.
Gdy podnoszę jedna stronę auta na spietych mostach kręcąc tylnim kołem tył wykonuje 5 obrotów przod zaś tylko 4.5 obrotu. Mosty mam szerokie samiec rok 2000 1.3 wtrysk. I czy dobrze myślę że miałem mosty z przełożeniem 3:9 a zakupiony na przód założyłem 3:7? Pozdrawiam.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2018-04-03, 20:44   

Wszystko na to wskazuje.
W tej sytuacji najprościej będzie wykorzystać talerz i wałek z poprzedniego mostu.
Wskazane jest by ząb wałka wpadał dokładnie w stare miejsce na talerzu - więc warto przed demontażem zaznaczyć lakierem miejsce styku.

Zapewne w przyszłości będziesz chciał założyć większe koła, a tym samym potrzebował wolniejszych przełożeń na reduktorze bądź mostach, w związku z tym proponuję doraźnie zostawić to wolniejsze, czyli 3,9.

Pozdrawiam
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Bojkaym 
świeżak


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-04-03, 23:01   

Dodam od siebie, że kupiłem kiedyś mosty od Samuraia też z 2000 roku, też 1.3 i miały przełożenie 41/12 (3.42) co jest jeszcze szybsze, lecz nie wiem czy były tam oryginalnie, jakby co to mam taką główkę na sprzedaż.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-04-03, 23:14   

to z diesla mogło być
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Bojkaym 
świeżak


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 11
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-04-03, 23:24   

Też tak niuchałem, poprzedni właściciel był zaskoczony jak się dowiedział czemu mu tak słabo te 1.3 jechało :mrgreen: .
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2018-04-04, 09:36   

Ari napisał/a:
Wskazane jest by ząb wałka wpadał dokładnie w stare miejsce na talerzu - więc warto przed demontażem zaznaczyć lakierem miejsce styku.

Wszelkiego rodzaju przełożenia są tak budowane, żeby zęby nie pracowały ciągle w parach, ale stale się mieszały. 3:9 daje 0,333333..., 3:7 podobnie :) Myslę więc, że nie trzeba nic znaczyć.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-04-04, 09:39   

Najlepiej policz przełożenia w obu mostach, bo pewności co jest i co było nie możesz mieć żadnej.
Zbyt wiele lat i zbyt wielu użytkowników :mrgreen:
Btw. po co przekładać przekładnie z główki do główki, jak można wymienić całą główkę i nie babrać się z ustawianiem używanej przekładni.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2018-04-04, 11:08   

tak jak pisałem na facebooku , mam główke z przełożeniem 41/11 a mi potrzeba 43/11 jak chcesz to spakuj swoją , ja swoją i sie wymienimy
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.