Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Rodzaje szerokich, tylnych mostów
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 15:03   Rodzaje szerokich, tylnych mostów

Witam serdecznie.

Zauważyłem, że w moim samuraiu (santana '99) pojawil się wyciek oleju z pochwy tylnego mostu przy cybantach (ktoś już na forum prezentował zdjęcie takiego wycieku). Pomijąc fakt, że to skandal, żeby most przerdzewiał na wylot mam pytanie:
Czy pochwy szerokiego mostu różnią się od siebie w zależności od rocznika i pochodzenia (Japończyk vs. Hiszpan)? Wiem, że różnią się tarcze kotwiczne i hamulce (jedne tarcze maja otwór, przez który przechodzi łoźysko półosi, inne taki, że nie przechodzi.
Ale jak wygląda sprawa samej pochwy?

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-09-29, 16:35   

Same pochwy takie same.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 16:52   

To dobra wiadomość w razie konieczności wymiany. Czyli głowke, półoscie i tarcze kotwiczne po prostu przełożę w razie co?
_________________
szym
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-09-29, 18:23   

Zawias napisał/a:
Same pochwy takie same.

Prawie takie same.
Na japońskich są uchwyty do prowadzenia linki ręcznego. W santanie są przelotki na ramie.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 20:48   

Mam santane, więc nie ma znaczenia w razie co czy uchwyty na moście będą czy nie - najwyżej je zlekceważę :)

Dzięki za informację . Obawiam się, że przekładka będzie nieunikniona. Swoją drogą to skandal, żeby tak to gniło....

Pozdrwawiam,
_________________
szym
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-09-29, 20:50   

Ja te wycieki latalem w starym SJcie, trzyma podobno do dzis
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 20:54   

Lexx,

jaka była technologia łatania? Nie sprawdzałem jak bardzo to zgniło, ale cieknie spod mocowania odboju mniej więcej.
_________________
szym
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-09-29, 20:55   

Spokojnie można to pospawać.
Niestety blacha na pochwach jest cienka jak papier, nie trzeba dużo, żeby w taki, czy inny sposób jej zaszkodzić :roll:
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-09-29, 23:46   

Mi też kiedyś przerdzewiało na wylot. Pod stopą resora zbiera się błoto i koroduje...
Inny przypadek spotkał mnie po zrobieniu spoa:


Trochę za bardzo przyoszczędzili na materiale w tych mostach inżynierowie...
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-30, 15:33   

Natrafilem na piękną pochwę w znakomitej cenie. Będę przekładał.

Dziękuję za wszystkie informacje.
_________________
szym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.