Autor
Wiadomość
Rodzaje szerokich, tylnych mostów
szymszym
mechanik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 15:03 Rodzaje szerokich, tylnych mostów
Witam serdecznie.
Zauważyłem, że w moim samuraiu (santana '99) pojawil się wyciek oleju z pochwy tylnego mostu przy cybantach (ktoś już na forum prezentował zdjęcie takiego wycieku). Pomijąc fakt, że to skandal, żeby most przerdzewiał na wylot mam pytanie:
Czy pochwy szerokiego mostu różnią się od siebie w zależności od rocznika i pochodzenia (Japończyk vs. Hiszpan)? Wiem, że różnią się tarcze kotwiczne i hamulce (jedne tarcze maja otwór, przez który przechodzi łoźysko półosi, inne taki, że nie przechodzi.
Ale jak wygląda sprawa samej pochwy?
Pozdrawiam,
_________________ szym
Zawias
Expert
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-09-29, 16:35
Same pochwy takie same.
_________________ Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
szymszym
mechanik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 16:52
To dobra wiadomość w razie konieczności wymiany. Czyli głowke, półoscie i tarcze kotwiczne po prostu przełożę w razie co?
_________________ szym
kostuch
Expert
Pomógł: 51 razy Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 2075 Skąd: wawa
Wysłany: 2015-09-29, 18:23
Zawias napisał/a: Same pochwy takie same.
Prawie takie same.
Na japońskich są uchwyty do prowadzenia linki ręcznego. W santanie są przelotki na ramie.
szymszym
mechanik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 20:48
Mam santane, więc nie ma znaczenia w razie co czy uchwyty na moście będą czy nie - najwyżej je zlekceważę :)
Dzięki za informację . Obawiam się, że przekładka będzie nieunikniona. Swoją drogą to skandal, żeby tak to gniło....
Pozdrwawiam,
_________________ szym
Lexx
Specjalista Lexx
Pomógł: 17 razy Wiek: 37 Dołączył: 20 Kwi 2012 Posty: 1030 Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-09-29, 20:50
Ja te wycieki latalem w starym SJcie, trzyma podobno do dzis
_________________ Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
szymszym
mechanik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-29, 20:54
Lexx,
jaka była technologia łatania? Nie sprawdzałem jak bardzo to zgniło, ale cieknie spod mocowania odboju mniej więcej.
_________________ szym
Didymos
Expert SJ416
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-09-29, 20:55
Spokojnie można to pospawać.
Niestety blacha na pochwach jest cienka jak papier, nie trzeba dużo, żeby w taki, czy inny sposób jej zaszkodzić
kostuch
Expert
Pomógł: 51 razy Dołączył: 20 Lut 2012 Posty: 2075 Skąd: wawa
Wysłany: 2015-09-29, 23:46
Mi też kiedyś przerdzewiało na wylot. Pod stopą resora zbiera się błoto i koroduje...
Inny przypadek spotkał mnie po zrobieniu spoa:
Trochę za bardzo przyoszczędzili na materiale w tych mostach inżynierowie...
szymszym
mechanik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-30, 15:33
Natrafilem na piękną pochwę w znakomitej cenie. Będę przekładał.
Dziękuję za wszystkie informacje.
_________________ szym