Wysłany: 2015-10-07, 20:26 Jak wsadzić skrzynię biegów??
Koledzy macie jakiś sprytny sposób na wsadzenie z powrotem skrzyni biegów??Wyciągnąć dałem radę tylko teraz muszę ją wsadzić;)mam seryjniaka 1.3 gaźnik.
Podstawa to dobrze wycentrowane sprzęgło. Skrzynia łatwiej wchodzi delikatnie przekręcona. Dobrze jak ktoś moze pomóc ruszając silnikiem.
Oczywiście najpierw idzie tył skrzyni nad belkę, później delikatnie przekręcamy skrzynie (jak mnie pamięć nie myli to odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, ale to sobie zobaczysz jak będzie lepiej) i do góry. Jak nie ma kto pomóc przy przechylaniu silnika to albo pomagamy sobie lewarkiem albo próbujemy przepchnąć na siłę.
W sumie to kilka razy wyciągałem i wkładałem skrzynie sam pod blokiem więc da się, ale nie raz miałem ochotę rzucić to w diabły
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-10-07, 21:22
Ja zawsze zakładam skrzynię "z klaty" wspomagając się kolanem, z kanału nie dałbym sam rady.
Może to niezbyt profi, ale idzie dosyć szybko i skutecznie, chwila manewrowania, parę zaklęć i skrzynia siedzi na miejscu.
Zdarzało mi się też asekurować skrzynię pasem ładunkowym zapiętym przez podłużnice ramy, to pozwala odciążyć ręce i zająć się tylko manewrowaniem skrzynią.
Niestety ta metoda raczej nie sprawdzi się w aucie na fabrycznym zawieszeniu, bo pod spodem będzie cokolwiek ciasno...
W zasadzie jedyny problem przy wkładaniu skrzyni, to trafienie wałkiem sprzęgłowym w tarczę i łożysko, później jest z górki.
Dzieki za info. Muszę wziąść ją na klatę;) Nie mam kanału, cięzko mi to szło dla tego pytam;)Z wałkiem sprzęgłowym nie powinno byc problemu bo sprzęgła nie ruszałem, tylko ciasno tam i dzwignąć ją do góry i manewrować.....niezła zabawa
[ Dodano: 2015-10-08, 13:10 ]
hmmm walcze z tematem i nie daje rady....trzyma mnie docisk...ale przeciez nie da się go zdemontować i po skrzyni zamontować.....
[ Dodano: 2015-10-08, 22:04 ]
ZROBIŁEM!!! Kolego Hałsas miałeś rację trochę obrócić przeciwnie do wskazówek zegara i włazi na swoje miejsce.
Jeszcze jedno pytanie, pewnie będziesz wiedział, wymieniłem skrzynie i po tej operacji wysoki mi bierze sprzęgło nie wiesz co może być powodem??? Przy sprzęgle nic nie robiłem wymieniłem tylko skrzynie.
Pomógł: 2 razy Wiek: 41 Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 36 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-10, 09:16
Skoro wymieniłeś skrzynie to łapę poruszającą lozysko razem z nią i b możliwe ze ta łapa była troszkę pod innym kontem na wieloletnie i musisz sobie podregulować linką
_________________ samurai wtrysk, spring, federal 30x9.5 R15 i trochę innych modyfikacji
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-10-12, 09:58
jeśli ten trop jest dobry to ta łapa to powinna być chyba w jakimś określonym położeniu przykręcona - w manualu jest obrazek z kropkami, że trzeba je zgrać kropka wałka i kropka łapy http://imgur.com/QP0tyPc
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 13 Lis 2013 Posty: 34 Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2015-10-16, 16:21
dla potomnych:
zabawy pod samochodem - podnoszę przód samochodu hi-liftem na max w górę i żeby mi na bok się nie przewalił (ręczny na wale) przednie koła opieram na bloczkach. Wtedy można manewrować łapami i dużo miejsca się robi. Skrzynię łapami w górę, tył nad belkę, cała skrzynia lekko bokiem (wajcha od wysprzęglika w górę), kolanem zapieram w górę i łapami celuję, osadzam i łapię nakrętkami dół.
_________________ Im bliżej oryginału tym lepiej!
Sj413'86. Oryginalny gaźnik.dystanse 5mm.obrócone trójkąty. DWM8000
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum