Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak wsadzić skrzynię biegów??
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-07, 20:26   Jak wsadzić skrzynię biegów??

Koledzy macie jakiś sprytny sposób na wsadzenie z powrotem skrzyni biegów??Wyciągnąć dałem radę tylko teraz muszę ją wsadzić;)mam seryjniaka 1.3 gaźnik.
 
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2015-10-07, 21:14   

najlepiej tak jak wyjołes napewno musisz łape od linki sprzegła zdjac i ona delikatnie bokiem powinna wchodzic ;-)
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2015-10-07, 21:20   

Podstawa to dobrze wycentrowane sprzęgło. Skrzynia łatwiej wchodzi delikatnie przekręcona. Dobrze jak ktoś moze pomóc ruszając silnikiem.
Oczywiście najpierw idzie tył skrzyni nad belkę, później delikatnie przekręcamy skrzynie (jak mnie pamięć nie myli to odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, ale to sobie zobaczysz jak będzie lepiej) i do góry. Jak nie ma kto pomóc przy przechylaniu silnika to albo pomagamy sobie lewarkiem albo próbujemy przepchnąć na siłę.

W sumie to kilka razy wyciągałem i wkładałem skrzynie sam pod blokiem więc da się, ale nie raz miałem ochotę rzucić to w diabły :-)
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-10-07, 21:22   

Ja zawsze zakładam skrzynię "z klaty" wspomagając się kolanem, z kanału nie dałbym sam rady.
Może to niezbyt profi, ale idzie dosyć szybko i skutecznie, chwila manewrowania, parę zaklęć i skrzynia siedzi na miejscu.
Zdarzało mi się też asekurować skrzynię pasem ładunkowym zapiętym przez podłużnice ramy, to pozwala odciążyć ręce i zająć się tylko manewrowaniem skrzynią.
Niestety ta metoda raczej nie sprawdzi się w aucie na fabrycznym zawieszeniu, bo pod spodem będzie cokolwiek ciasno...
W zasadzie jedyny problem przy wkładaniu skrzyni, to trafienie wałkiem sprzęgłowym w tarczę i łożysko, później jest z górki.
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-07, 21:45   

Dzieki za info. Muszę wziąść ją na klatę;) Nie mam kanału, cięzko mi to szło dla tego pytam;)Z wałkiem sprzęgłowym nie powinno byc problemu bo sprzęgła nie ruszałem, tylko ciasno tam i dzwignąć ją do góry i manewrować.....niezła zabawa :lol:

[ Dodano: 2015-10-08, 13:10 ]
hmmm walcze z tematem i nie daje rady....trzyma mnie docisk...ale przeciez nie da się go zdemontować i po skrzyni zamontować.....

[ Dodano: 2015-10-08, 22:04 ]
ZROBIŁEM!!! Kolego Hałsas miałeś rację trochę obrócić przeciwnie do wskazówek zegara i włazi na swoje miejsce.
Jeszcze jedno pytanie, pewnie będziesz wiedział, wymieniłem skrzynie i po tej operacji wysoki mi bierze sprzęgło nie wiesz co może być powodem??? Przy sprzęgle nic nie robiłem wymieniłem tylko skrzynie.
 
 
     
JAKUB83 
nowicjusz
JAKUB83


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2015
Posty: 36
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-10, 09:16   

Skoro wymieniłeś skrzynie to łapę poruszającą lozysko razem z nią i b możliwe ze ta łapa była troszkę pod innym kontem na wieloletnie i musisz sobie podregulować linką ;-)
_________________
samurai wtrysk, spring, federal 30x9.5 R15 i trochę innych modyfikacji
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-10-12, 09:58   

jeśli ten trop jest dobry to ta łapa to powinna być chyba w jakimś określonym położeniu przykręcona - w manualu jest obrazek z kropkami, że trzeba je zgrać kropka wałka i kropka łapy http://imgur.com/QP0tyPc
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
robertisyn 
rozgadany
bieszczaders


Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 84
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-13, 21:29   

Sprawa opanowana, po prostu za bardzo podciągnąłem linkę, po jej popuszczeniu wszystko wróciło do normy.Dzięki za wszelkie info!
 
 
     
bil 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 34
Skąd: DLW / DJ
Wysłany: 2015-10-16, 16:21   

dla potomnych:
zabawy pod samochodem - podnoszę przód samochodu hi-liftem na max w górę i żeby mi na bok się nie przewalił (ręczny na wale) przednie koła opieram na bloczkach. Wtedy można manewrować łapami i dużo miejsca się robi. Skrzynię łapami w górę, tył nad belkę, cała skrzynia lekko bokiem (wajcha od wysprzęglika w górę), kolanem zapieram w górę i łapami celuję, osadzam i łapię nakrętkami dół.
_________________
Im bliżej oryginału tym lepiej!
Sj413'86. Oryginalny gaźnik.dystanse 5mm.obrócone trójkąty. DWM8000
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.