Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Główka mostu
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-15, 14:35   Główka mostu

Witam, mam rozklekotany przedni most, tzn jakiś zajebisty luz obrotowy jest podobno na wałku i chciałem kupić całą główkę mostu w ciemno i wymienić. Jak to jest hiszpan z 1996r. to jakiej główki powinienem szukać?
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-10-15, 16:47   

bezyna czy diesel??
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-15, 17:33   

W przednim moście luż obrotowy jest większy niż w tylnim bo jest więcej elementów, dochodzi, wieloklin wchodzący do przegubu przegub, wieloklin na przegubie, więc może nie jest tak źle.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-10-15, 19:29   

Też mnie to męczyło. I faktycznie na przodzie jest u mnie zauważalnie większy.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-10-16, 08:48   

Nie da się mieć zerowego luzu z przodu. Luz sprzęgiełko-przegub/luz przegub-półoś/luz półoś-koło koronowe - te wszystkie luz sumujesz a następnie mnożysz razy wartość przełożenia w moście czyli razy 3,7 jakoś dodając luz międzyzębny który jest konieczny, a nie jest efektem zużycia...

W efekcie można spokojnie zrobić z ćwierć obrotu flanszą "na luzie".
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-16, 09:42   

Benzyna.
Ale u mnie jest luz na pół obrotu wału więc nawet nie będe tego rozkręcał :) Jak hamuje na śniegu ze spiętym przodem i blokują się koła to jest takie pierd... że aż pasażer na fotelu ze strachu podskakuje ;)
Ostatnio zmieniony przez miczo1 2015-10-16, 09:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-16, 09:43   

Dziwne podejście ale kto bogatemu zabroni
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-16, 09:50   

Ale to według Ciebie moziembl, da się to wyregulować?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-10-16, 09:54   

Warto przynajmniej sprobowac, moze sie okazac, ze starczy skasowac troche luzu na ataku i juz bedzie w granicach normy.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-16, 09:55   

Nie wiem, to można ocenić to wyjęciu główki, zobaczeniu jej stanu, ja nie jestem duchem świętym.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-16, 10:09   

Chodzi po prostu o to że ja się na tym nie znam a w mojej miejscowości jak mechanicy widzą reduktor albo mosty to rozkładają ręce, wiadomo że lepiej zrobić tylko już się czasem nauczyłem że coś ktoś rozgrzebie, potem nie złoży i się tylko koszty generują..
To jakiej ewentualnie tej główki szukać?
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-10-16, 13:11   

Ściągnij manual do sj413... Tam jest łatwo wszystko wytłumaczone. Samurai to dla wielu z nas "niefachowców" świetny wstęp do mechaniki pojazdowej
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2015-10-17, 21:33   

Wyciągnij główkę i wyślij do remontu/regulacji tu:

http://mariuszdrypa.pl/

lub tu http://zabki.cylex.pl/fir...h-10883180.html

Z usług obydwu korzystałem i byłem zadowolony.

Za robociznę zapłacisz między 300 a 500zł.

Tuleja rozprężna w ASO ok. 110zł, uszczelniacz ok. 50zł, łożyska wałka atakującego pewnie z 150zł.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.