Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-15, 14:35 Główka mostu
Witam, mam rozklekotany przedni most, tzn jakiś zajebisty luz obrotowy jest podobno na wałku i chciałem kupić całą główkę mostu w ciemno i wymienić. Jak to jest hiszpan z 1996r. to jakiej główki powinienem szukać?
W przednim moście luż obrotowy jest większy niż w tylnim bo jest więcej elementów, dochodzi, wieloklin wchodzący do przegubu przegub, wieloklin na przegubie, więc może nie jest tak źle.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
Nie da się mieć zerowego luzu z przodu. Luz sprzęgiełko-przegub/luz przegub-półoś/luz półoś-koło koronowe - te wszystkie luz sumujesz a następnie mnożysz razy wartość przełożenia w moście czyli razy 3,7 jakoś dodając luz międzyzębny który jest konieczny, a nie jest efektem zużycia...
W efekcie można spokojnie zrobić z ćwierć obrotu flanszą "na luzie".
_________________ Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-16, 09:42
Benzyna.
Ale u mnie jest luz na pół obrotu wału więc nawet nie będe tego rozkręcał :) Jak hamuje na śniegu ze spiętym przodem i blokują się koła to jest takie pierd... że aż pasażer na fotelu ze strachu podskakuje ;)
Ostatnio zmieniony przez miczo1 2015-10-16, 09:50, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2015-10-16, 10:09
Chodzi po prostu o to że ja się na tym nie znam a w mojej miejscowości jak mechanicy widzą reduktor albo mosty to rozkładają ręce, wiadomo że lepiej zrobić tylko już się czasem nauczyłem że coś ktoś rozgrzebie, potem nie złoży i się tylko koszty generują..
To jakiej ewentualnie tej główki szukać?
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-10-16, 13:11
Ściągnij manual do sj413... Tam jest łatwo wszystko wytłumaczone. Samurai to dla wielu z nas "niefachowców" świetny wstęp do mechaniki pojazdowej
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum