Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Suzuki Samuraj Kilka pytań.
KonradR40 
świeżak


Dołączył: 08 Lis 2015
Posty: 2
Skąd: Sanok
Wysłany: 2015-11-08, 00:28   Suzuki Samuraj Kilka pytań.

Witam, chciałbym rozpocząć przygodę z Suzuki Samurajem, zależy mi żeby zrobić go tak jak na znalezionym zdjęciu. Zwracam się z prośbą aby ktoś mi powiedział klika rzeczy. Jakie zastosowano w nim opony i felgi i co zrobić aby uzyskać tak duży prześwit? I czy wogóle tak przerobiony samurai ma prawo jeździć po drogach? Chciałbym go rozebrać na części pierwszem, ramę wypiaskować, pomalować z karoserią to samo. Silnik 1.9td. Powiedzcie mi jeszcze proszę jaki jest to dokładnie model samuraja ze zdjęcia.
http://theautoz.com/image...ai-lifted-5.jpg
Zdjęcie "Suzuki Samurai Lifted Image #3"
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-08, 02:03   

Wszystko mozna odtworzyć, tylko musisz sie zastanowić czy warto. Autko ze zdjecia to sj413 opony BOGGER na moje oko przynajmniej 35cali kosztują ok 3.000zl za sztukę! Mosty widac ze ma seryjne, a wiec i pewnie wzmocnione polosie, nie obejdzie sie bez najwolniejszego reduktora, z tego wszystkiego najtaniej wyglada zawias, SPOA i długie wieszaki. To takie najważniejsze modyfikacje, po drodze bedzie ich jeszcze kilka/kilkanaście :roll:

Teoretycznie takie auto nie może jeździć po drogach, bo ingerencja w zawieszenie nie ma homologacji, a opony wystają za obrys karoserii, ale praktycznie... każda z naszych nie mniej pomotanych suzuki jeździ po drogach, i jakoś przechodzą przeglądy
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-11-08, 09:10   

Dobrze MCsel piszę, takie przerobienie auta jest stosunkowo dość proste, no może oprócz podcięcia budy aby się koła mieściły, reszta to już puzzle plug&play. Niestety bardzo kosztowne puzzle:
felgi, opony, adaptery do spoa, dłuższe amortyzatory i przewody hamulcowe, nowy układ drążków kierowniczych, dystanse na wały, oczywiście wolniejszy reduktor i przydały by się mocniejsze podzespoły w mostach. Idąc dalej można by się było pokusić o np. wspomaganie kierownicy, tarcze na tyle aby jako tako to hamowało no i mocniejszy silnik bo 1.3 i dobry reduktor przy takich kołach w terenie dawał by jeszcze radę ale już po czarnym (bez redukcji) trochę była by kicha.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-11-08, 14:58   

Ciekawe czy to w ogole jeździ czy tylko zrobione zeby wygladalo ladnie na zdjeciach :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-11-08, 19:37   

Konrad ile masz lat? to tak pół żartem pół serio, zagłęb się bardziej w temat offroadu bo samochód ze zdjęć to raczej pomnik. Nawet rozpatrując go po amerykancku to i tak bezsensu.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
sub 
nowicjusz



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 68
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 2015-11-08, 19:57   

czemu pomnik , jakiś 100KM dieselek i fajnie by to już jezdziło
_________________
poczatkujący samurai
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-11-08, 20:16   

Raczysz waść żartować, jakiś dychawiczny diesel nie będzie w stanie zamielić takimi kołami na tyle, żeby oczyszczały się z błota.
Do tego stoi to wszystko na mostach od suzuki dislike
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2015-11-08, 20:32   

sub napisał/a:
czemu pomnik , jakiś 100KM dieselek i fajnie by to już jezdziło


po czarnym tak, w błocie nie a górkę by wyczuwał szybciej niż kierowca by ją zauważył.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
sub 
nowicjusz



Dołączył: 10 Lip 2015
Posty: 68
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 2015-11-08, 23:12   

nie wiem czemu diesel się boi gorek ??nie jestem az takim dobrym mechanikiem
kiedyś rozkręcałem torpedę w roweze
_________________
poczatkujący samurai
 
     
MCsel 
rozgadany



Wiek: 33
Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 129
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2015-11-09, 03:23   

Koledzy maja racje, to nie może robić dobrze w naszych warunkach, mosty suzukowe nie wytrzymają takiego kapcia czego by nie miały w środku, tymbardziej ze takie koła potrzebują mocnego pieca
_________________
Suzuki Samurai GTI, tryby 5.125, Spring, 32' SIMEX

--------------------------------------------------------
O tym co u mnie, kiedy nie jeżdżę Samuraiem

https://www.facebook.com/maksel.krzysztof
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.