Wysłany: 2015-11-10, 13:39 Pomoc w diagnozie przyczyny chrobotania
Witajcie.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny chrobotania w przedniej części układu napędowego (wał? krzyżak? reduktor?). Chrobotanie występuje tylko przy napędzie 4x4 i pod obciążeniem (podjazd pod wzniesienia). Słychać je na nagraniu https://www.youtube.com/watch?v=oc1YzbQ34yQ - sorry za kiepską jakość, nagrywane telefonem podczas jazdy drogą gruntową 30 km/h. Dla testów zrobiłem próby:
- napęd 4H i 4L, sprzęgiełka lock - jest chrobotanie;
- napęd 4H i 4L, sprzęgiełka free - jest chrobotanie;
- napęd 2H, sprzęgiełka lock - nie ma chrobotania;
- napęd 2H, sprzęgiełka free - nie ma chrobotania;
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-10, 13:46
Po mojemu, trza by zacząć od najprostszych rzeczy - wał na stół i do obejrzenia krzyżaki + wieloklin. Przy okazji jak wyjmiesz wał możesz zrobić jazdę testową bez wału i skupić się na osuchiwaniu reduktora. Chociaż jak piszesz, że występuje tylko pod obciążeniem to cisza może być złudną nadzieją.
Z filmiku ja niestety nie jestem w stanie nic konkretnego wyłowić.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Witam, przyczyn chrobotania w samuraju może być dużo, niektóre przechodzą same a niektóre kończą się zatarciem lub urwaniem "czegoś". Ja u siebie miałem podobne dźwięki przy kończących się łożyskach w główce mostu. U Ciebie jeżeli dzieje się to podczas dołączonego przodu, sprawdź mosty czy mają luzy na łożyskach oraz tak jak Sam pisał krzyżaki i wieloklin.
Pozdrawiam.
Wysłany: 2015-11-25, 21:50 Re: Pomoc w diagnozie przyczyny chrobotania
terminus napisał/a:
Witajcie.
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny chrobotania w przedniej części układu napędowego (wał? krzyżak? reduktor?). Chrobotanie występuje tylko przy napędzie 4x4 i pod obciążeniem (podjazd pod wzniesienia). Słychać je na nagraniu https://www.youtube.com/watch?v=oc1YzbQ34yQ - sorry za kiepską jakość, nagrywane telefonem podczas jazdy drogą gruntową 30 km/h. Dla testów zrobiłem próby:
- napęd 4H i 4L, sprzęgiełka lock - jest chrobotanie;
- napęd 4H i 4L, sprzęgiełka free - jest chrobotanie;
- napęd 2H, sprzęgiełka lock - nie ma chrobotania;
- napęd 2H, sprzęgiełka free - nie ma chrobotania;
pomożecie?
Albo pod obciążeniem albo nie... musisz się zdecydować... :)
Najprościej wyciągnąć wał (8 śrubek) i się przejechać. Możesz też wał obadać wstępnie bez wyciągania, ale zatartych krzyżaków nie wyczujesz.. wyczujesz jedynie te z dużym luzem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum