Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Łożysko do wymiany, tylko jakie?
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-11-23, 17:37   Łożysko do wymiany, tylko jakie?

Witajcie.
Terkocze mi łożysko w lewym przednim kole. Trochę tak jakby zużyte przeguby na skręconych kołach.
Pytanie brzmi co to może być za łożysko? W jednym takim warsztacie off-road'owym ze 3 lata temu to łożysko było poskładane i nasmarowane, bo ponoć było w dobrym stanie. Pół roku pochodziło i znów terkocze. Był Sami znów u jakiegoś mechanika, wymienił jakieś łożysko i w sumie zrobiło się na jakiś czas... ciszej. Ale problem nie ustąpił. Od tamtej pory (to już z rok będzie) jeździ terkotka. Jak się stoi na zewnątrz to słychać to tak samo głośno jak silnik... Ale się nie pogarsza.
Ciekawym spostrzeżeniem jest to, że nawet na rozłączonych sprzęgiałkach, jak wrzucę na "4L" (nie wiem jak jest z 4H, ale pewnie tak samo), problem ustępuje.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-11-23, 17:52   

nagraj to proszę :) albo opisz lepiej bo ja nie wiem o co chodzi :D z łożysk to w kole cudów nie ma 2x piasta + 2x zwrotnica. Jest jeszcze przegub. Może Ci sprzęgiełko nie zazębia i terkocze? Masz luzy jakieś jak podlewarujesz i złapiesz za koło? W moście olej masz? Jaki stan uszczelniaczy kuli i samej kuli?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-11-23, 18:13   

No własnie się boję, że to zwrotnica... Nagram w weekend, po w Poznaniu siedzę. Sprzęgiełko zazębia, napęd 4x4 jest. Luz na kole z tego co pamiętam to jest, ale głowy nie położę. Olej w moście RACZEJ jest. :-D W końcu wymieniałem ze 3 lata temu. Kula jest okej, uszczelniacz jeszcze daje radę.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-23, 18:38   

Biedny ten wasz samurai :(

Mi terkotało jak za dużo smaru napakowałem w sprzęgiełko i się próbowało zazębić. a tak to jak nie przegub to do obejrzenia hamulce przednie czy wszystko jest ok no i łożyska te pierwsze co są od obrotu kół. Je akurat najłatwiej wymienić samemu tylko trzeba mieć nasadkę 50.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-11-23, 18:58   

Biedny nie biedny, nie narzeka. :D Jest w takim stanie jak go kupiliśmy 10 lat temu, pojeździ jeszcze ze 20.

No z tym sprzęgiełkiem to raczej nie. Co prawda trzeba je kombinerkami przekręcać, ale zawsze tak było. To i jakby to był nadmiar smaru, to by się nie pojawiło ot tak.
Co może w hamulcach tak działać? Jeździ prosto i hamuje całkiem całkiem. Nawet tył działa.
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-23, 19:17   

Dobranie się do tych łożysk to jest 30 min roboty na parkingu pod domem o ile ma się klucz 50. Łatwo się to robi powinieneś sam to otworzyć i popatrzeć na te sprzęgiełka bo to nienormalne aby kombinerkami je przekręcać. Potem wymienić łożyska i powinno być ok
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-11-23, 19:43   

Sami musi jezdzic. Jakbym rozebral i cos skopal (nie umial naprawic) bylby spory problem.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-11-23, 22:27   

Yenko nie potrzeba takiego klucza :-) ja zawsze robie to mlotkiem i przecinakiem lub srubokretem do pukania :-)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-23, 22:33   

rumun napisał/a:
Yenko nie potrzeba takiego klucza :-) ja zawsze robie to mlotkiem i przecinakiem lub srubokretem do pukania :-)

Wiem że są klucze dynamometryczne, ale o przecinaku dynamometrycznym pierwszy raz słyszę :shock: :mrgreen:
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-11-24, 06:14   

laugh
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2015-11-24, 07:50   

Kostuch kogo jak kogo ale Ciebie nie podejrzewalem :-) myslalem ze ty widziales juz wszystko he he a to nie przecinak tylko mlotek dynamometryczny :mrgreen:
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2015-11-24, 10:15   

Impulsator kinetyczny. Angole nazywają to "Russian spanner"
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-11-24, 11:37   

rumun napisał/a:
Kostuch kogo jak kogo ale Ciebie nie podejrzewalem :-) myslalem ze ty widziales juz wszystko he he a to nie przecinak tylko mlotek dynamometryczny :mrgreen:

Ostatnio w Pułtusku też musiałem użyć łomu i toporka do demontażu/montażu tych łożysk :mrgreen:
Aczkolwiek w garażu preferuję nieco precyzyjniejsze przyrządy.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-24, 16:39   

kostuch napisał/a:
rumun napisał/a:
Kostuch kogo jak kogo ale Ciebie nie podejrzewalem :-) myslalem ze ty widziales juz wszystko he he a to nie przecinak tylko mlotek dynamometryczny :mrgreen:

Ostatnio w Pułtusku też musiałem użyć łomu i toporka do demontażu/montażu tych łożysk :mrgreen:
Aczkolwiek w garażu preferuję nieco precyzyjniejsze przyrządy.


poza tym taka 50tka to bardzo estetyczne narzędzie. Zajmuje wysoką pozycję na liście najładniejszych moich przydasiów :) Moja nie dość, że obie nakrętki odkeca/zakręca to jeszcze idealnie nadaja się do wybijania/wbijania bieżni.
_________________
szym
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.