Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Czy 16V vitary jest...
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-14, 20:38   Czy 16V vitary jest...

Słuchajcie, kiedyś na forum czytałem, że jak swapik do samiego z vitary to ten 1.6 16V jest fajniej, na bogato, większa moc. Ale dziś się dowiedziałęm że w tych silnikach lubi niespodziewanie pękać pasek rozrządu i wcale nie oznacza że skoro rozrząd powinno się zmieniać co ileś tam tysięcy km to że do tylu dojedzie. Kumpel mi mówił że 8V jest lepszy pomimo mniejszej mocy. Panowie mam mętlik :oops:
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-12-14, 20:53   

silnik 16v ma rozrząd bez kolizyjny
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-12-14, 20:54   

1.6 8V ciągnie bardziej od dołu-1.6 16V ma więcej mocy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-14, 22:35   

zajxt napisał/a:
silnik 16v ma rozrząd bez kolizyjny


Jesteś pewien?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-12-15, 13:33   

Jesteśmy pewni :)
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2015-12-15, 13:34   

A 8V ma rozrząd kolizyjny, jak rozumiem?
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-12-15, 14:59   

Maverick napisał/a:
Jesteśmy pewni :)


Dobra wiadomość na przyszłość ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-12-15, 17:34   

sokratesb napisał/a:
A 8V ma rozrząd kolizyjny, jak rozumiem?


rowniez bezkolizyjny
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-12-15, 18:46   

generalni,mam 16v i gdybym motał jeszcze nowe auto to też 16v

a i lubię beaver beaver beaver
 
     
Orcio 
świeżak


Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 2
Skąd: Garwolin
Wysłany: 2015-12-15, 23:11   

Ja w Vitce zmieniłem z 8v na 16v z baleno i jestem bardzo zadowolony. Z chłodzeniem tylko minimalnie więcej roboty, ale moim zdaniem warto.
Ciągnie z dołu bardzo dobrze, a góra lepsza. Nie wiem czy w Vitarach później coś zmienili, ale w baleno max moment jest przy 3200rpm tak samo jak 8v w Vitarze.
16v jest więcej na rynku i tańszy. Nowszy silnik, na wielopunktowym wtrysku, mniej pali. Nie wiem czy wszystkie roczniki, ale mój sterowany bez przepływomierza, który się psuje i jest drogi.
_________________
Marcin Vitara
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-12-16, 08:04   

Jakos nie wierze w ten max moment przy 3200rpm.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-12-16, 10:28   

A ja jestem skłonny uwierzyć.
Po pierwszej przejażdżce samcem z baleno, byłem mocno zaskoczony jak ładnie pracuje dołem, zupełnie jak nie 16-ka.
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 39
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2015-12-16, 15:38   

8 w porównaniu do 16 jest o niebo twarlsza, jezdzi na oleju na oleju z woda na wodzie i nic sie nie dzieje :mrgreen: wielkorotnie wylewałem wode z tloków i spuszczałem masło zamiast oleju i nic, kilkanascie razy zagotowałem :mrgreen:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-12-16, 17:17   

sztamgres napisał/a:
8 w porównaniu do 16 jest o niebo twarlsza, jezdzi na oleju na oleju z woda na wodzie i nic sie nie dzieje :mrgreen: wielkorotnie wylewałem wode z tloków i spuszczałem masło zamiast oleju i nic, kilkanascie razy zagotowałem :mrgreen:


a przeprowadziłeś te same doświadczenia, w tych samych warunkach na 16V ?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2015-12-16, 20:40   

odnosnie gotowania i wylewania wody z 16 V moze sie wypowiedziec "Maverick" :mrgreen: :mrgreen:
aczkolwiek jesli chodzi o zamarzanie :mrgreen: to 8V jest odporniejsze w 16 V wysadziło broki (prawda "Maverick) a 8 V wystarczyło dobrze podgrzac :mrgreen: :mrgreen: i pojechalismy

Oczywiście każdy przypadek jest indywidualny i należałoby go rozpatrywac oddzielnie ;-)

Sam jeżdzę na 8 V(bo taki akurat się trafił) i jestem zadowolony ale gdybym miał wsadzac ponownie to poszedł bym w 16 V z baleno na cewkach na pokrywie zaworów lub 1.8 baleno :lol:
Trzeba wziąć również pod uwagę jakie się ma przełożenia i jakie koła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
podsumowując ilu użytkownikow tyle opini :-P :-P
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
Ostatnio zmieniony przez bart9018 2015-12-16, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2015-12-16, 20:41   

silnik 16v tak naprawdę powinien być na dwóch wałkach a ten jest na jednym dlatego jest mocny z dołu i nie trzeba go kręcić po obrotach jak prawdziwej 16v
blok duł silnika jest taki sam jak 8v
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2015-12-17, 09:06   

zajxt napisał/a:
silnik 16v tak naprawdę powinien być na dwóch wałkach a ten jest na jednym dlatego jest mocny z dołu i nie trzeba go kręcić po obrotach jak prawdziwej 16v
blok duł silnika jest taki sam jak 8v



Nie jest, tzm blok jest i waly pasuja, ale 16tka ma czesto wal z polowa przeciwwag i zawsze inne denka tokow
_________________
606468554
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.