Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
piotr1975
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
  Wysłany: 2014-03-02, 19:51   piotr1975

Wreszcie nadszedł czas na pokazanie światu mojego samuraia.
W październiku kupiłem oryginalnego samuraia w stanie agonalnym.
Poniższe zdjęcie nie obrazuje dokładnie stanu w jakim był, ale co można się spodziewać za 3k.

Kupiłem też za niewielkie pieniądze SJ410 bez prawa rejestracji, bez silnika i skrzyni ale z zdrową budą.

Pomyślałem z dwóch na pewno da się złożyć jeden, po jakimś czasie okazało się że to nie do końca prawda.
Zacznę więc od początku. Zanim rozebrałem samuraia na części pierwsze zacząłem od zbadanie stanu silnika, okazało się że jest obrócona panewka na wale, cylindry nadają się do szlifu. Zawiozłem więc wszystko do szlifierza i jakież było moje przerażenie kiedy okazało się że nie ma co szlifować, a wał krzywy jak bumerang. Ale na szczęście kupując samuraia sprzedawca dorzucił mi dwa zdekompletowane silniki, jakby wiedział że ten co jest zamontowany to złom. Zawiozłem więc do szlifierza wszystkie części jakie miałem i czekałem na diagnozę czy coś się da z tego wyczarować a w między czasie rozglądałem się na innym silnikiem.
Na szczęście szlifierzowi udało się z trzech silników wybrać dobry wał i blok który nadawał się do honowania.
Czekając na szlifowanie wału i bloku zabrałem się za kompletny demontaż samuraia. W miedzy czasie przyszedł mi do głowy pomysł żeby do SJ410 włożyć silnik i skrzynię od samuraia, przeglądnąć mosty i w drogę.
Szybko okazało się że to nie takie proste, po rozebraniu przedniego mostu okazało się że kule i łożyska zwrotnic były bardzo skorodowane, ale przecież mam mosty od samuraia pomyślałem, i tu kolejne zdziwienie, okazało się że te mosty są szerokie czego wcześniej nie zauważyłem.
Żeby nie przerabiać mocowania resorów pod szerokie mosty zapadła decyzja o odbudowaniu samuraia na oryginalnej ramie i szerokich mostach a buda od SJ410.
Zabrałem się więc za rozbiórkę SJ410 żeby zwolnić miejsce w garażu i w tym monecie miałem stertę złomu , silnik w remoncie i kilka części do regeneracji.
Ale nie ma się co załamywać, jak się powiedziało A to trzeba powiedzieć B.
Zacząłem więc od zakonserwowania ramy, dwa razy podkład i baranek.

Odebrałem głowicę od szlifierza

Rozebrałem przedni most

Czyszczenie malowanie, nowe uszczelniacze, nowe łożyska piasty, nowe uszczelki kuli zwrotnicy

Kula pomalowana farbą okrętową


Zregenerowałem zaciski hamulcowe

Nowe tarcze i klocki

Przyszedł czas na tylny most

Czyszczenie, malowanie, oraz przeróbka bębnów na tarcze


Zastosowałem zaciski przednie od samuraia, ponieważ ręczny będę miał na tylnym wale przy reduktorze od litrówki.


Wreszcie na kołach

Na razie zostawiłem resory + wieszaki +2`` przód oraz wieszaki rewolwerowe z tyłu
W późniejszym czasie może sprężyny


Wymieniłem polibusze na poliuretanowe

Silnik w trakcie składania

Po włożeniu silnika i skrzyni do ramy ma się wrażenie że już bliżej niż dalej do końca, choć pracy jeszcze sporo


Czas na konserwację budy

I wymalowanie komory silnika bo później było by ciężko


Operacja zderzaki
Mocowanie tylnego zderzaka i haka, tylny zderzak będzie mocowany czterema śrubami M10 razem z uchwytem pod szekle


Tylny zderzak z nową lampą

Przedni zderzak




na dzień dzisiejszy tyle
teraz zająłem się elektryką i w przyszłym tygodniu będę chciał odpalić silnik

ciąg dalszy nastąpi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Myszon 2014-03-17, 09:27, w całości zmieniany 6 razy  
 
     
ignacy 
świeżak
zapalenic22


Wiek: 35
Dołączył: 19 Paź 2013
Posty: 17
Wysłany: 2014-03-02, 20:17   

no odwaliłeś kawal dobrej roboty
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-02, 21:19   

Saaanta Maddooonnaa! :D Genialna robota, dla mnie już zdobyłeś sprawność "Resuscytatora" i z chyląc czoła dziękuję Ci szczerze za zwrócenie życia i duszy jednemu Samciowi.

Tylko później go chyba w błoto nie zabierzesz nie? ;>
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-02, 21:26   

miałem plan tylko lekko podreperować i do błota, ale jakoś tak wyszło
_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-02, 21:26   

Jeżeli będziesz jeździł lajtowo i lajtowo szarpał tyłem,to mocowanie zderzaka i uchwytów do ciągania do tej rurki z tyłu może wytrzyma.Ja i wielu innych mocuje do ramy.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-02, 21:36   

Zawias napisał/a:
Jeżeli będziesz jeździł lajtowo i lajtowo szarpał tyłem,to mocowanie zderzaka i uchwytów do ciągania do tej rurki z tyłu może wytrzyma.Ja i wielu innych mocuje do ramy.


jeżeli to się urwie, choć nie sądzę to wspawam wzmocnienie do ramy
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-02, 21:40   

Długo siedziałeś przy aucie,czy zleciłeś fachowcom ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-02, 21:54   

Zawias napisał/a:
Długo siedziałeś przy aucie,czy zleciłeś fachowcom ?


wszystko jak na razie robiłem sam, tylko przy remoncie silnika pomagał mi kolega mechanik
jak przyjdzie czas na malowanie to się jeszcze zastanowię czy sam dam rade

a jeśli chodzi o czas ile to robiłem to praktycznie od października prawie codziennie po pracy od 18 do 23 i soboty
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-02, 22:31   

To i tak dosyć szybko Ci poszło, jak na taką masę roboty.
A tak z ciekawości - kojarzysz rocznik tej sj410?
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-02, 22:35   

Didymos napisał/a:
To i tak dosyć szybko Ci poszło, jak na taką masę roboty.
A tak z ciekawości - kojarzysz rocznik tej sj410?


raczej nie ale na tabliczce znamionowej powinien być, jak coś to mogę jutro poszukać
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2014-03-02, 22:39   

WOW, wielkie WOW.
Imponujące!
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-03-02, 22:50   

piotr1975 napisał/a:
Didymos napisał/a:
To i tak dosyć szybko Ci poszło, jak na taką masę roboty.
A tak z ciekawości - kojarzysz rocznik tej sj410?


raczej nie ale na tabliczce znamionowej powinien być, jak coś to mogę jutro poszukać

Bez ciśnienia, jak będziesz miał możliwość, to zerknij.
Masz reduktor starego typu i dlatego jestem ciekawy rocznika.
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-15, 12:59   

Ostatnio wziąłem się za elektrykę

tylny zderzak z podłączonymi już lampami i szeklami



nowe przednie kierunkowskazy z pozycyjnymi



wentylator elektryczny



W planach ww najbliższym czasie jeszcze przeróbka skrzynki z bezpiecznikami i dołożenie przekaźników do świateł przednich i halogenów.
Nowa deska dopasowana do zegarów od samuraia, będzie wykonana z blach 1,5mm lub alukobondu jeszcze nie wiem
_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
 
     
Kokoru
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 25
Wysłany: 2014-03-15, 15:47   

Piękna robota. Mam nadzieję, że będziesz systematycznie wrzucał zdjęcia.
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-03-15, 18:35   

No powiem ze zacnie wyglad :mrgreen:
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-22, 12:52   

dążę do takiego stanu



[ Dodano: 2014-03-22, 12:59 ]
a na razie to znalazłem w nagrzewnicy


zabrałem się za deskę, oto pierwsze przymiarki, deska będzie jednak a alukobondu, fajny materiał sztywny i lekki

schowek też będzie z alukobondu

na razie zabezpieczony folią więc nie ma efektu, ale kolor będzie czarny mat

wyczyściłem też budę w środku pomalowałem pokładem i położyłem baranka, od razu lepiej wygląda

_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
Ostatnio zmieniony przez piotr1975 2014-03-23, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-03-23, 09:32   

Ale mam nadzieje ze taki glosnikow nie bedziesz dawal jak ten z Rumuni ( oczywiscie jak dobrze otczytalem Tablice rejestracyjna) :shock: :-P
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-23, 13:11   

Death1985,
raczej nie, to ma być samochód w teren nie na party
_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
 
     
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-23, 19:41   

A czemu nie mozna zrobic party w terenie? :mrgreen:
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
piotr1975 
nowicjusz



Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 41
Skąd: Nowy Wiśnicz
Wysłany: 2014-03-23, 20:07   

myślałem o takim hard topie,ale żeby go wykonać z blachy na konstrukcji stalowej.
miałby być ściągany ale raczej żadko.
co o tym myślicie jest sens się w to bawić.

_________________
Suzuki Samurai 1,3 gaźnik, szerokie mosty, lift 2``, springi, reduktor od SJ410, odwrócone trójkąty, tył tarcze, opony Simex 235x70x15, wciągarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.