Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Popularny błękit Samuraja
Młody Papież
świeżak



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-05-03, 17:40   Popularny błękit Samuraja

Powszechnie wiadomym jest fakt, że Samuraje lubią zakopcić niebieską chmurką

Czy wiadomo jaki jest dokładnie tego powód?
- kończą się pierścienie
- rysują się tuleje
- wycierają się prowadnice zaworowe?
- itp
Czy może każdy w takim momencie wymienia silnik, nie szukając przyczyny? bo przecież jest ogromna ilość swapowanych na 1,6 czy 1,9xud

ktoś ma jakiś pomysł? ;)
_________________

 
     
Damian93 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 74
Skąd: Ślemień/Żywiec
Wysłany: 2011-05-03, 18:00   

Przyczyny mogą by różne. Biorąc pod uwagę dobry scenariusz to puszczają uszczelniacze zaworów, a ten gorszy to wytarte tuleje i wtedy pozostaje tulejowanie lub nadwymiarowe tłoki. Można wymienić też same pierścionki ale nie w każdym wypadku to wystarcza.
 
     
Młody Papież
świeżak



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-05-03, 18:03   

aha, myślałem że jest jakiś słaby punkt
Ale tuleje są mokre, tak? wymienialne?
_________________

 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-03, 18:08   

to nie jest słaby punkt ;) te silniki (1.3) są baardzo trwałe, tylko, że raczej nie zostały stworzone do takiego traktowania jakie to na rajdach bywa czyli 1-2 i pełna pyta ;)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Młody Papież
świeżak



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-05-03, 18:12   

no więc właśnie chciałem się dowiedzieć które to części silnika (tzw słabe punkty) najczesciej poddają się podczas "takiego traktowania jakie to na rajdach bywa czyli 1-2 i pełna pyta"

[ Dodano: 2011-05-03, 18:14 ]
nie było ani słowa o tym, że te silniki nie są trwałe
sam jestem w szoku jak przypomnę sobie jakie to akcje przeżył mój silnik! ;-)
_________________

 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-05-03, 18:14   

uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe, panewki, czasami też przegrzewa się bodajże 4rty tłok - to najczęściej.
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Młody Papież
świeżak



Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 9
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2011-05-03, 18:16   

dzieki, o to mi chodzilo :-)

ponownie zapytam, jakie tam są tuleje?
_________________

 
     
Damian93 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 74
Skąd: Ślemień/Żywiec
Wysłany: 2011-05-03, 18:16   

Tak jest, niestety ale w większości przypadków silniki w samurai'ach są już ostro wyeksploatowane bo już swoje lata mają, jeszcze dochodzi upalanie w terenie i w końcu kiedyś musi zacząć brać olej xD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.