Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem - topi kabel przy aku
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-02-21, 17:42   Problem - topi kabel przy aku

Witam.
Auto jeździ już jakiś czas, bezproblemowo. Od pewnego czasu założona jest wyciągarka, która była używana w moim poprzednim aucie, w samuraju kilka razy - sporadycznie i krótko.
Dzisiaj po wyciąganiu i zgaszeniu auta - auto już nie odpaliło, zero prądu na elektrykę auta, nawet awaryjne nie działały, żadne światła, deska, nic zero prądu w aucie. Winda ma swoje oddzielne kable do aku i śmigała ciągle dalej więc aku był ok. Problemem okazał się przewód (na foto już mieniony na niebieski) idący od klemy +. Fakt że był już stary, przypalił się o odpadł. zmieniliśmy na nowy (jak na foto), po krótkim używaniu wyciągarki przewód się mocno nagrzał, na tyle że spaliło osłonę przewodu. Jak winda nie chodzi jest ok.

Ma ktoś pomysł ? winda nie jest w żaden sposób wpięta w wiązkę kabli samuraja, ma swoje kable, wyciągarka przełożona z kompletem kabli z innego auta - tu wszystko to tej pory grało. Jak ten kabel jest odłączony to nic w aucie nie działa, zero prądu.

https://goo.gl/photos/vtLgXQdatWitvUJ37
 
     
krzemień 
świeżak
Krzemień



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-02-21, 18:11   

Może warto sprawdzić czy masa od aku do silnika i ramy jest ok? Jak kable się grzeją to gdzieś jest słaby styk. Szybko sie grzeje ten kabel? Ja bym spróbował na zgaszonym silniku użyć windy i zobaczyć wtedy czy też się grzeje? Jak nie to obstawiam słabą masę. Dobrze wziąć kogoś z kablami zeby potem autko odpalić :-)
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-02-21, 18:19   

No na razie jednym z pomysłów jest dać nową lub dodatkową masę - jak i gdzie najlepiej ją przykręcić ? Z jednej strony wiadomo aku z drugiej ?
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-02-21, 19:10   

Czy aby nie idzie tędy prąd alternator-akumulator?
 
 
     
krzemień 
świeżak
Krzemień



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-02-21, 19:37   

Też tak mi sie wydaje tylko ta kostka troce mnie myli... u mnie takiej mie ma.Wyczyść wczystkie sytki (oczka przy klemach też) i sprawdź kabel masowy. Najlepiej jeśli go masz zamiar wymieniać to tak dla pewności puść w trzy punkty:
Aku>silnik
Aku>rama
Aku>buda
Lub żeby nie robić pajęczyny aku>silnik>rama>buda :-)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-21, 20:46   

jaki masz alternator? Instalacja elektro oryginalna czy coś motałeś?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-02-21, 20:55   

Alternator 100, zmieniony wraz z wyciągarką - ale też przełożony z byłej vitary gdzie nie stwarzał problemów.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-21, 21:06   

Ty masz 1.3 benzyniaka?

W oryginalne to tam chyba 55A altek siedzi, jeśli tym kablem płynie prąd z altka do aku i zostawiłeś go fabrycznego, a podwoiłeś wydajność altka to może zwyczajnie się pali.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-02-21, 21:44   

Tak 1.3 wtrysk, ale mam wrażenie że ten kabel nie idzie do alternatora tylko wplata się do głównej wiązki z innymi kablami, sprawdzę to. Tylko że bez używania windy żadnego negatywnego objawu nie ma.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-21, 21:58   

alientm napisał/a:
Tylko że bez używania windy żadnego negatywnego objawu nie ma.


Zgaduję: bo może nie masz odbiorników z taką mocą i altek nie musi dawać tyle prądu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
krzemień 
świeżak
Krzemień



Wiek: 44
Dołączył: 29 Lip 2015
Posty: 10
Skąd: Zakopane
Wysłany: 2016-02-21, 22:30   

Też mi sie tak wydaje. A kabel od altka wchodzi w instalację i nie widać go dokładniena drodze do akumulatora. Jak duży jest akumulator tak apropo, może za słaby pod winde i temu po tyłku dostaje ten kabelek bo misi duuużo prądu dostarczyć?
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-02-21, 22:31   

Kolego pisałem na tym forum już 100 razy, Jesli zakładasz większy, ale i jak masz oryginał to należy zwiększyć przekrój przewodu pomiędzy alternatorem a akumulatorem co najmniej 25 mm2 i dać na tym przewodzie bezpiecznik równy max prądowi alternatora w twoim przypadku 100A biało/żółty pozostawiasz przy alternatorze bo przy okazji także zasilającym głównym plusem do skrzynki bezpieczników w kabinie. Nie można sobie tak ingerować w instalacje dokładając tylko dwukrotnie większy altek i przy okazji nie sprawdzając jak to wpłynie nia instalacje. Instalacja w Samurai-u jest bardzo uboga jeśli chodzi o przekroje. Przekroje są minimalne dla danych odbiorów bez jakiegokolwiek marginesu. Tak więc nie można dokładać jakichkolwiek dużych odbiorników bez rozbudowy instalacji.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.