Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Słaby silnik, ciezko wchodzi na obroty.
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-10, 18:57   Słaby silnik, ciezko wchodzi na obroty.

Witam forumowiczów, dopiero wczoraj pisałem w swoim temacie o zakupie Samuraja że na razie rezygnuję ze względów zdrowotnych, wyszedłem poźnym wieczorem ze szpitala a tu voila ! w w garażu siedzi Samiec. Podczas mojej nieobecności tato zakupił Samuraja z 1990 na gaźniku i dla niespodzianki nic nie mówił. Obejrzałem dziś auto bo nie mogłem wytrzymać: blacharsko super, napędy też, autko zadbane, wymienione olej, wszystkie filtry, świece, kable zapłonowe, kopułka rozdzielacza, palec i termostat. Auto po zakupie nie trzymało temperatury, ciężko odpalało, wymiana ww elementów pomogła. Pozostaje kwestia słabego przyspieszenia, czuć że auto coś dusi, niechętnie przyspiesza. Tato kupił auto bez dużych oględzin, złapało go za serce stanem blacharskim i wnętrzem. Czy moze być to wina gaźnika ? Może przestawiony zapłon? Na forum jestem niedawno, nie spodziewałem się że tak szybko będę miał auto, przyznaję że nie przeczytałem jeszcze wszystkich wątków na ten temat na forum. Może ktoś udzieli jakiejś wskazówki? Dziękuję i pozdrawiam
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-10, 19:11   

Powietrze? Moze filtr zapchany? U znajomego barta silnik sie nie wkrecal bo szmate mu wessalo do snorkla i nie mial sily.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-10, 19:13   

Wszystkie filtry nowe...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-03-10, 21:45   

Sprawdź dla formalności pompę paliwa i układ zasilania.
Niestety samuraiowski gaźnik to wyjątkowe gówno, a im starszy, tym gorszy.
Poczytaj trochę forum, to znajdziesz info o sensownych zamiennikach.
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-03-10, 21:59   

A coś więcej o aucie?
Jakie ma teraz opony?- podaj proszę rozmiar.
Podjedź na najbliższą stację diagnostyczną niech sprawdzą mieszankę paliwowo/powietrzną, a wtedy do jakiegoś rozgarniętego mechanika niech się wypowie.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-10, 22:15   

Ssanie jest automat, po wzroście temperatury silnika ładnie się zamyka.Poczytałem o gaźniku Pony, tam trzeba przerabiać na ręczne.Co do zamienników- gość z serwisu 4x4 doradził z Łady... podejdzie toto ?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-10, 22:21   

ja bym poczekał z armatą i sprawdził co się da wcześniej.

Masz tam check engine u siebie? mrygałeś jakieś błędy?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-10, 22:24   

Zero błędów, auto do odpalenia musi mieć odrobinę gazu, przed wymianą w/w części tato mówił że ciągle się zalewało...
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-03-10, 22:34   

Jak się nie znamy to podjechałbym do dobrego mechanika, po co gdybać. U takiego czasem pokręcenie śrubką zrobi cuda.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-10, 22:36   

W manualu w sekcji "troubleszuting" masz cały paragraf "not enoughh power" i kilka głównych kategorii problemów, m.in. słaba kompresja, nieprawidłowo ustawiony zapłon, system paliwowy, dolot powietrza oraz takie jak np. zapieczone hamulce i ślizgające się sprzęgło :)

Przeglądnij tę tabelkę proponuję i posprawdzaj co tam wyszczególniono.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-10, 22:47   

SamNaSamZSam oświeć mnie proszę w którym dziale to jest bo nie mogę tego znaleźć :oops:
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-03-10, 23:03   

strona 2-3
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-10, 23:06   

Ja manuala nie mogę znaleźć a co dopiero stronę... :oops:

[ Dodano: 2016-03-10, 23:31 ]
OK, znalazłem :)
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-03-11, 10:05   

Ja też walczyłem z brakami mocy, ustawienie zapłonu, czyszczenie smoka, baku i przewodów paliwowych, wymiana filtrów i ciągle nic. Myślałem też o pompie paliwa - ktoś zasugerował, że za małe ciśnienie podaje. W końcu problemy znikły po wymianie kabli.
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-11, 11:18   

lukawa napisał/a:
Ja też walczyłem z brakami mocy, ustawienie zapłonu, czyszczenie smoka, baku i przewodów paliwowych, wymiana filtrów i ciągle nic. Myślałem też o pompie paliwa - ktoś zasugerował, że za małe ciśnienie podaje. W końcu problemy znikły po wymianie kabli.


Kabli wysokiego napiecia?
_________________
szym
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-11, 12:01   

Stary - skoro jest na oryginalnym gaźniku " to nie wróże mu żadnych rewelacji... śmietnik to co może go spotkać " :mrgreen:
A poważnie - jęsli masz ok kable, świece, zapłon, kopułkę i palec to na 99% obstawiam to coś co niektórzy nazywają gaźnikiem w samuraju.
Brudny, przypchany lub po prostu odmówił współpracy. Może i z łady 2107 podejdzie -oglądałem ten gaźnik, też ma drugą przep. wyzwalana podcisnieniem.
Jak bym stworzył kodeks nowego samurajowca to
Ad.1 jeśli posiadasz oryg. gaźnik bez papierów na jego regenerację to wywal go zanim ucierpią twoje nerwy a w niedługim czasie Twoi najbliżsi nękani bladą postacią przemykającą się bezradnie między komputerem a garażem.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2016-03-11, 12:55   

szymszym napisał/a:
Kabli wysokiego napiecia?

Tak

Starscream napisał/a:
(...) zanim ucierpią twoje nerwy a w niedługim czasie Twoi najbliżsi nękani bladą postacią przemykającą się bezradnie między komputerem a garażem.

:mrgreen: dobre, kupuję ten text laugh
_________________
Taka jest moja koncepcja, tak ja to widzę.
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-11, 14:06   

Starscream- bingo :-D Przyczyną był króciec przy gaźniku który puszczał płyn na ssanie- jest tam element który pod wpływem temperatury płynu puszcza klapkę ssania w dół. Króciec był zapchany, nie puszczał płynu na ssanie i to ciągle było włączone. Po przedmuchaniu króćca maszyna ruszyła z kopyta samurai2 Dziękuję za pomoc, a gaźnik z łady i tak chyba kupię na zapas.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-11, 14:16   

nie będę -skromny :mrgreen: Miałem ci sie pytać czy ci ssanie wyłącza
Ja się narobiłem z gaźnikiem w samcu że zawsze go obwiniam. Dopiero jak wymieniłem na pony to tylko czyszczę reguluję co roku i jakoś jeździ
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
elkrecik 
nowicjusz


Dołączył: 29 Lut 2016
Posty: 62
Skąd: Czudec
Wysłany: 2016-03-11, 16:52   

Za regenerację gaźnika w Poznaniu w firmie www.pierburg.org życzą sobie 450 zł. Zastanawiam się czy w razie następnej awarii regenerować czy wrzucić od Łady...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.