Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
chomik.
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-06, 15:12   chomik.

To i ja napiszę parę słów o swojej suce :-)

Żółtasa zakupiłem w listopadzie 2011, jako całkiem nieźle wyglądający wizualnie egzemplarz, jednakże mocno zdewastowany mechanicznie.

Na pokładzie miał on:
opony kopie Sahary 30"/9,5 r15
reduktor od litrówki
5,125 w mostach
klatkę zewnętrzną i ciężkie zderzaki
spoa
windę

Pierwsze kłopoty wyskoczyły już podczas powrotu do domu (ok 100km na kołach), bo to, że nie były po dokręcane cybanty i rzucało nim na boki, to pikuś, ale większym problemem było to, że w czasie pierwszej upalanki, przy podjeździe pod górkę, zmieliło tylny dyfer, na kolejnym skończył się przedni napęd, już nie wspomnę, że elektryka nie działała i było jeszcze mnóstwo rzeczy do ogarnięcia, ale po kilku miesiącach udało się go doprowadzić, do stanu używalności

https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/18122011

Pierwszy zakup, w którym nie chodziło o naprawę, tylko o poprawę auta to opony Kaimany 235/75 r15 i zielone polibusze z elastpolu.



tu zdjęcia po pierwszej naszej wspólnej imprezie:



kolejną modyfikacją był montaż spieka, który zastąpił zniszczą starą tarczą:


https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/SprzegOZmienione?authkey=Gv1sRgCJyGzOqPz9HshAE

dalej, z racji tego, że zbyt często jak dla mnie, łamałem resory, zrobiłem drążki reakcyjne:



i reszta fotek:
https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/Zawias

Zmotałem przednie i tylne resory z oryginalnych i Mazurowych, uzyskując znacznie lepszą wytrzymałość, bez utraty miękkości, a co za tym idzie, wykrzyżu.

Kolejną modyfikacją było przerzucenie chłodnicy na pakę, za co niemal zostałem zlinczowany na tzw. "dużym forum"



reszta fotek:
https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/ChOdnica

oraz zmiana mostów z wąskich na szerokie, przy okazji je wzmacniając, dla poprawy stabilności i lepszego wykrzyżu, bo mocowania resorów przy ramie pozostały w tym samym miejscu, a przy moście były bliżej środka, czyli przy tym samym skoku zawieszenia, był większy skok koła



reszta zdjęć:
https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/Most

szersze mosty spowodowały to, że w koleinach częściej szorowałem dyfrem, przez co się dość mocno gniotła obudowa w tym miejscu, więc zmotałem osłonę:



reszta zdjęć:
https://picasaweb.google.com/117029520085114305954/OsOnaDyfra

został też trochę zmieniony dizajn ;-)



W międzyczasie została wyrzucona winda, bo nie jestem fanem jej używania, a z racji tego, że ciężki i wystający zderzak przestał być potrzebny, został on przerobiony na coś bardziej dopasowanego i przerobione trochę oświetlenie, oraz góra klatki, bo była za wysoka




Z racji tego, że ostatnio połamałem tylne resory, padła decyzja, że nie reanimuję zawieszenia w takiej formie, tylko robię springa (na razie z tyłu), przy okazji wydłużając o kilka cm rozstaw osi, oraz skracam sukę i przerabiam tylną zabudowę.



a tu reszta fotek z przeróbki:
https://picasaweb.google.com/104364141168163923931/ZawiasTy

jeszcze trochę potrwa, bo nie mam czasu, by to robić codziennie, ale postaram się aktualizować na bieżąco :-)


ps. Pewnie nie wszystko napisałem, bo nie wszystko pamiętam, ale to co mam na fotkach, jest ;-)
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
Ostatnio zmieniony przez Admin 2016-01-13, 10:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-05-06, 15:21   

masz sporo patentów do odgapienia, jak te drążki reakcyjne, fajny zderzak i osłona dyfra :) z wcześniejszych Twoich wpisów wnoszę, że auta raczej nie oszczędzasz w terenie, ale widać, że równie mocno o nie dbasz czyli... pojazd użytkowany zgodnie z przeznaczeniem i ku uciesze kierownika :lol:

Ciekawi mnie tylko czemu Cię "linczowali" za chłodnicę na pace? Możesz ze dwa zdania...?
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2013-05-06, 15:24   

kolejna zmota się buduje :-) czekamy na relacje ;-)
a ten odpływ z osłony dyfra jest wystarczający ?
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-06, 15:29   

za nie takie rury :mrgreen:

Na takich samych rurach chłodnicę wykonaliśmy także w Ciapku Adalberta i jeździmy, że tak powiem, dość intensywnie na tym już ok. roku, bez choćby najmniejszych problemów, więc z czystym sumieniem mogę polecić ten materiał.

Tytus, woda wypływa bez problemów, błotko też w większości jest wypłukiwane, a to co zostanie, zawsze można wyczyścić ściągając osłonę, bo jest odkręcana... choć przyznam szczerze, że ja tego jeszcze nie robiłem, bo jestem dość leniwy i mi się nie chce :-D
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2013-05-06, 18:50   

Fajny. Masz ekstrawaganckie kolory. :)
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-06, 22:19   

Hehe no widze ze motanie idzie caly czas wreszcie zrobiles o sobie post :-D
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-08, 20:12   

w końcu na kołach :mrgreen:







i test wykrzyżu "na sucho", ale jeszcze nie są to maksymalne możliwości tej konfiguracji, ale pewnie jak będzie cięższy tył po zabudowie, będzie lepiej ;-)

_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
jasiek 
stały bywalec



Wiek: 28
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 166
Skąd: Legionowo / Warszawa
Ostrzeżeń:
 8/3/6
Wysłany: 2013-05-08, 20:49   

a od czego sprężynę wykorzystałeś ?
_________________
BYŁ : Suzuki SJ50V, 1.3 gaźnik, kibel rura, lekko ruszony, ruda tu i tam.

JEST : Isuzu Trooper, 2.8td, snorkel stalówka, 33", silnik bliżej niż dalej, parę ognisk korozji
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2013-05-08, 20:53   

Trochę krótkie te wahacze, czemu nie zrobiłeś dłuższych ?
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-08, 21:01   

dolne wahacze są do testów, od oryginalnych mocowań resorów i mają 60cm, czyli i tak więcej niż w parchu, czy terrano, przy 4linku, ale jak faktycznie most będzie się za bardzo skręcał, zrobię nowe mocowania przy ramie i dam dłuższe, ok 100cm

a sprężyna od felicji
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Pomógł: 5 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2013-05-09, 06:51   

A powiedz Chomik na koncu ramy wspawasz jeszcze cos zeby ci ramy do srotka nie zalamalo :-D :?:
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-09, 08:03   

będzie wszystko co trzeba, spokojnie ;-)

już czeka profil 100/50/3mm, który połączy oba końce ramy, a przy okazji będzie miejscem mocowania zaczepów
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-05-09, 09:06   

Ile wysunales most ? i od czego będzie wał? Zuczek ? :-)
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-09, 09:16   

Ponieważ kiedyś też zrobiłem te same błędy to podpowiem swoje obserwacje ;-)

Jak pisano zdecydowanie za krótkie tylne wahacze. Geometria będzie się bardzo rozjeżdżała na zakrętach (do tego w niepożądanym kierunku). Przy 60 na twardym będzie masakra .

Druga sprawa to przerób mocowania amortyzatorów tak aby były pod kątem. Da to zdecydowanie większy skok zawieszenia, oczywiście kosztem tłumienia (nie można też przesadzić bo górne mocowania nie mogą być na środku :-) )
_________________
Samurai na springu
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-05-09, 09:20   

Aaa kute od disco I ? bo takie nabyłem na tył .. będą?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-05-09, 09:33   

Slavok ostatnio mi uswiadomil ze te kute z tylu nie robia bo dupa za lekka w samcu
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-05-09, 09:42   

Moja dupa nie będzie taka lekka. chłodnica , bak , wyciagarka z płytą , zapas, i klatka...

Po za tym własnie nie rozumiem , w czym on sie rózni od wachacza z rurki , jedynie wagą .. mi sie wydaje , że będzie dobrze :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2013-05-09, 10:44   

Różnica jest taka, że rurki i sierżant (szczególnie długie) bardzo ładnie się krzyżują, radiusy, szczególnie od ciężkiego disco, pod lekkim samcem krzyżują się słabiutko, żeby nie powiedzieć wcale :roll: Dodatkowo panhard powoduje pracę mostu prawo - lewo, czego przy sierżancie nie ma.
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 31
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2013-05-09, 10:46   

Ale ja mam w planach sierzanta i te kute. Po za tym ogromny wykrzyz mi potrzebny nie jest , a wiem , ze mi sie nie połamią. Noo jeszcze pomyśle.

ale niee rozumiem nadal czego miało by to nie robic. przeciez to tylko wahacz....
Ostatnio zmieniony przez Kamilson 2013-05-09, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2013-05-09, 10:48   

Slavokowi chyba chodziło o radiusy (czyli te co mają dwa punkty mocowania przy moście i jeden przy ramie), a nie zwykłe wahacze, takie jak u mnie dolne z jednym punktem mocowania tu i tu
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.