Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 17 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-07-13, 21:45 Jakie opony 215/75/r15
Cześć,
Mam w zasadzie spory problem. Mam opony szosowe 205/75/15 na oryginalnej feldze, ale chcę zmienić je na 215/75/15 nie zmieniając felg. Sporo km robię po mieście ale w weekend lubie pobrudzić Samiego w błocie.
Dwa pytania:
1. Czy nowa opona zmieści się na starą felgę i będzie to bezpieczne?
2. Czy jesteście w stanie polecić mi dobre AT-ki w cenie do 1500zł radzące sobie w średnim terenie i po śliskiej nawierzchni.
Uprzedzam:
Forum przejrzałem, odpowiedzi na te pytania nie znalazłem, ale nie przeczę, że ktoś już nie poruszał tego tematu, tylko czasu mi brakuje na wertowanie strony po stronie.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-14, 10:32
kefir_partyzant napisał/a:
jesteście w stanie porównać w jakiś sposób GEJolandary od Yokohamy z KUHMO AT KL78?
Ja nie jestem w stanie. A jak nie jestem w stanie to zazwyczaj korzystam z opcji szukaj na forum i czytam to co już zostało napisane. O kl78 np. tutaj: http://samurai.org.pl/vie...ight=kumho+kl78 o Gejolandarach pisał np. Moziembl (np. tutaj i kilka postów dalej http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=67246#67246 ), który mnie do tych opon przekonał więc też jest trochę już napisane. Trza później tylko sobie mentalnie scalić te materiały i wyciągnąć wnioski na własne potrzeby. Zachęcam do korzystania z opcji szukaj!
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-14, 12:33 Re: Jakie opony 215/75/r15
kefir_partyzant napisał/a:
Cześć,
Mam w zasadzie spory problem. Mam opony szosowe 205/75/15 na oryginalnej feldze, ale chcę zmienić je na 215/75/15 nie zmieniając felg. Sporo km robię po mieście ale w weekend lubie pobrudzić Samiego w błocie.
Dwa pytania:
1. Czy nowa opona zmieści się na starą felgę i będzie to bezpieczne?
2. Czy jesteście w stanie polecić mi dobre AT-ki w cenie do 1500zł radzące sobie w średnim terenie i po śliskiej nawierzchni.
Cześć,
szedłem podobną drogą do Twojej, więc ośmielę się powymądrzać:
Samuraia kupiłem na szosowych duelerach 205/70r15 (podejrzewam, że też masz właśnie takie, nie 75). Auto na nich było zadziwiająco dzielne w terenie ale to nie było to. Planowałem nabyć ATki, dywagowałem, doktoryzowałem sie, dzieliłem włos na 4ro... Po czym kupiłem BFG MT mk2 215/75r15. Weszły pięknie na felgi 'kółeczka', auto wygląda wreszcie na terenowe. Jeżdżę na nich po mieście - owszem dorzuciły nowe harmoniczne do spektrum dźwięków samuraia, ale po 100 km już tego nawet nie słyszę. Jeżdzę też nimi po A1 (100 kmph jest prędkością komfortową). I startowałem na nich w rajdzie w klasie 'wyczyn' (bo mi wyjadacze forumowi zakazali startu w turystyku :)). Byłem zaskoczony, jak fajnie radzą sobie w błocie. był odcinek w lesie w błocie przypominającym torfowisko. Tam gdzie srogie patrole orały na wyciągarkach, samuraj powoli ale dzielnie i nieustępliwie jechał do przodu. Ogólnie, jeśli mi wykrzyżu nie brakowało - zawieszenie seryjne - byłem w stanie jakoś się wykaraskać.
Dlatego weź też pod uwagę MTki. Niekoniecznie BFG :)
PS.
Zaraz ktoś napisze, że BFG MT mk2 są do bani, mk1 były lepsze. Na mk1 nie jeździłem, ale zacytuje jednego z forumowiczów: 'FETYSZYZM' :))
PPS.
na zimę to i tak zimówki, albo ogrzewany garaż :)
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-14, 13:15
Z zimą się nie zgodzę :) na kl71 sobie śmigałem normalnie z zapiętym 4x4 jak było poprószone bądź lód i spokojnie dawało rade jeździć podobnie jak na zimówkach w osobówce. Ja jak zwykle podzielam opinie kolegi wyżej odnośnie opon AT. Nie ma sensu kupować AT (chyba że jest się Samem i max teren to krawężnik na parkingu pod gimnazjum) Kup sobie BFG lub ja od swojej strony polecę te co mam KL71. Kupiłem w tamtym roku, auto służy mi jako osobowe na co dzień czyli w rok zjechałem na nich już 10tyś i zużycia brak na asfalcie często robię trasy 150km. W terenie dają radę bez problemu a hałas nie jest jakoś specjalnie większy niż moje poprzednie AT.
Ja mam kumho kl71, w przedziwnym rozmiarze: 195/100/15 i niestety na mokrym asfalcie, tym bardziej na ubitym śniegu nie radzą sobie w ogóle. W kopnym śniegu i w błocie - rewelacja.
Ale auto 100% teren, ew. dojazd na kołach do 50km.
Pomógł: 19 razy Wiek: 39 Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 1476 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-14, 19:49
Ja tylko uważam na mokrym na rondach bo fajnie można bokiem lecieć a tak to nie mam problemów ani zimą ani na deszczu. Jakoś nie czuję się nie pewnie a nawet często latam szybciej niż ludzie normalnymi autami w taką pogodę.
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2016 Posty: 17 Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-07-14, 22:03
Dziękuje za takie zainteresowanie moją zagwostką:)
szymszym, niestety garażu nie mam, i opon za bardzo też nie mam gdzie przechowywać, i budżet ograniczony, więc narazie z MT muszę zrezygnować. Ale w przyszłości myślę że skorzystam z tej rady. AAA i tak, masz racje, mam 205/70/15.
Za radą SamNaSamZSam, naczytałem się sporo o GEJOlanderach i chyba one najbardziej odpowiadają moim potrzebą, i powiedzmy że mieszczą się w zakresie cenowym.
Ale czytając i zagłebiając się w temat, odkryłem coś takiego jak "dystanse do felg" (tak jestem świeżym Samuraiowcem). Czy kupując większe jednak opony czyli 215/80/15, będę potrzebował dystanse? :???
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-14, 22:48
a w jakim stanie masz resory? Płaskie już czy jakie nówki sztuki z dobrą parabolą?
Kiedyś kurian wrzucił taki fajny link: http://www.willtheyfit.com/ wprowadzasz dane zestawy jaki masz teraz, wprowadzasz dane zestawu jaki chcesz mieć, masz na obrazku podgląd sytuacji i możesz się zorientować ile będą wystawać w którą stronę. Bierzesz metrówkę w dłoń, idziesz pod auto i obczajasz czy Ci to wejdzie czy nie bardzo. Dobrze jest sprawdzić w maks skrętach czy nie obciera o resor, o rurę poprzeczną pod zderzakiem i jak zawias kaplicowy to czy w ogóle o coś jeszcze nie przytrze i tak samo z podlewarowanym kołem na maks wykrzyżu...
Innej porady w ciemno typu tak wejdzie/nie nie wejdzie nie potrafię udzielić z pełną odpowiedzialnością. Przy zdrowym resorze w mojej santanie 215/80 R15 wchodziło bez dystansów i innych bajerów.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-15, 09:42
kefir_partyzant napisał/a:
Dziękuje za takie zainteresowanie moją zagwostką:)
szymszym, niestety garażu nie mam, i opon za bardzo też nie mam gdzie przechowywać, i budżet ograniczony, więc narazie z MT muszę zrezygnować. Ale w przyszłości myślę że skorzystam z tej rady. AAA i tak, masz racje, mam 205/70/15.
Dziękuje za takie zainteresowanie moją zagwostką:)
Za radą SamNaSamZSam, naczytałem się sporo o GEJOlanderach i chyba one najbardziej odpowiadają moim potrzebą, i powiedzmy że mieszczą się w zakresie cenowym.
Cześć, ja jestem jeszcze świeższy i z okolicy - Wejherowo.
Kupiłem moją maszynę na YOKOHAMA Geoladner.
Te opony wyglądają jak drogowe, ale przyczepność jest niesamowita.
W czeluściach Kaszub, w okolicy Chmielna wjechałem wąwozem w jakiejś czarnej mazi na szczyt góry bez problemu, wylazłem z auta podziwiać widoki i od razu się wy..., tak było ślisko. Nie mogę napisać, że się przewróciłem, ja się po prostu ... tak jak napisałem.
Ale może niepotrzebnie się podniecam, prawo świeżaka.
Niestety właśnie jedna wada, te opony wyglądają jak drogowe i klimatu Samuraiowi nie dodają.
Pozdrawiam!
Def
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum