Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-02, 14:24
Zamierzasz kupić nowe?
Nie chce mi się sprawdzać numerków, ale zasadnicze różnice to śruby m8 i m10 (te mają większy rozstaw) i krzyżaki - w japońcach 25 mm, w hiszpanach 23,8 mm, były jeszcze w sj410 wały m8 z mniejszym rozstawem śrub i mniejszą średnicą kołnierza, ale to już rzadkość.
Flanszę z widełkami możesz zamienić tylko na taką samą, jak miałeś.
Jak nie masz jakiejś rzeźby, to w sj413 powinieneś mieć flansze na śruby m8 i krzyżaki 25mm.
Dzięki. Już sobie poradziłem, odnajdując zagubioną część.
Teraz mam inny problem.
Po poskładaniu wału z nowym krzyżakiem nasiliła się wibracja między 10 a 30km/h.
Była obecna wcześniej.
Po awarii krzyżaka przejechałem kawałek na przednim wale odkręciwszy tylny (żeby dojechać) - wibracja była obecna troche.
Po założeniu tylnego wału - między 10 a 30km/h, na pierwszym/drugim biegu pojawia się bardzo duża wibracja.
Przy hamowaniu silnikiem się nie pojawia, więc nie sądzę, żeby to z wałem miało związek.
Może sprzęgło pada po ostatnim kąpaniu auta? nie mam pomysłu :/
Generalnie flansze też powinno się składać tak samo jak były ale rozumiem że teraz to już za późno :) :) :) , oznaczenia na kompensatorze są na pewno kropka na damskiej części może być przymalowana ale jest robiona punktakiem więc jak poszukasz to znajdziesz.
_________________ Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.
Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
pomijając kropki etc.. krzyżaki muszą się zgrać. Pewnie u Ciebie są przestawione względem siebie. Obrócenie wału o 180st jest możliwe bez większych konsekwencji - popularny zabieg przy wyjechanym wieloklinie.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-05, 11:47
Widełki na obu końcach wału muszą być ustawione w jednej linii, możesz ustawić równolegle ramiona krzyżaków, a widełki będą przestawione o 90° i też będzie lipa.
Kontynuując i odkopując wątek:
Czy były jakieś wały na M8 które nie miały tego felernego plastiku na wieloklinie?
Jedno co wiem, to to że w Japończyku znajomego widziałem wał z grubszymi zębami na frezie (mniej a większe) i bez plastiku, lecz nie pamiętam rozmiaru śrub.
Czy ma ktoś pomysł jak ten frez można domowym sposobem podreanimować?
Koszt regeneracji trochę boli, akcja toczy się w krótkim SJ413 Hiszpan.
Z wieloklinem nie wygrasz. Jak już się duży luz zrobi to trzeba się przygotować na zakup wału albo regenerację. Doraźnie na jakichś czas pomaga złożenie wału o 180' ale z czasem i tak pada. Ceny używanych w dobrym stanie wałów nie są wysokie w porównaniu do regeneracji.
[ Dodano: 2018-01-30, 08:06 ]
Tylko czy dystans przy ori zawieszeniu nie będzie przeszkadzał.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-01-30, 11:12
ja bym Cię zachęcał do regeneracji wieloklinu, jak zrobisz to w profi zakładzie to wstawią Ci solidniejszy, lepiej uszczelniony i posłuży znacznie dłużej niż ten projektowany przez inżynierów Suzuki. Wydaje mi się, że za taką operację zapłacisz porównywalnie do używki, a dostaniesz i gwarancję i większe szanse na dłuższą eksploatację.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Dzięki za odpowiedzi, zawieszenie na sprężynach wymusiło już dystans wału, nie jest zbyt wysunięty, obrócenie już też było w użyciu, więc chyba zostaje kontakt z firmą, którą Mr. SamNaSamZSam podrzucił wyżej lub podobną, albo chałupnicze drutowanie, którego pewnie z bólu portfela spróbuję .
Może jednak ktoś zna odpowiedź na pytanie czy Japońce miały może wał na flansze ze śrubami M8 i brak plastikowego frezu?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-01-31, 15:52
Starsze pewnie miały, bo wszystkie leciwe wały jakie miałem w łapach, nie nosiły śladów plastiku na frezie, chyba, że się wytarł do zera
A co do samej regeneracji, to wolałbym przerobić jakiś mocniejszy wał, np. z toyoty albo nissana, niż inwestować jakiekolwiek środki w oryginał.
Samuraiowe wały to gównolit.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum