Witam.
W jakim reduktorze są najlepsze przełożenia do off roadu?
Fabryczny samurai czy fabryczny jimny?
Posiadam kilka sztuk adapterów do samuraia do mocowania reduktora od jimnego i się zastanawiam nad nim :)
Pozdrawiam
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-30, 09:10
Nie warto, jimny ma przedni napęd na łańcuchu
Reduktorów były co najmniej dwa rodzaje - starszy typ ma przełożenia niemal identyczne jak samurai, nowszy dużo szybsze, w nowszym jest też chyba różnica automat vs manual, z pewnością przełożenia można bez problemu znaleźć w interenecie.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-09-30, 09:24
Łańcuch z czasem się wyciąga i zaczyna przepuszczać pod obciążeniem.
To zmora pojazdów typu pajero, cherokee, vitara, czy choćby jimny, atomowy łańcuch jest chyba tylko w patrolu.
Oczywiście w aucie używanym, powiedzmy, szosowo-turystycznie problem może nie wystąpić nigdy.
Łańcuch ma też zalety - pracuje ciszej od kół zębatych, stawia mniejsze opory niż dodatkowy wałek i koła zębate, ale już duże koła i orka w terenie nie sprzyjają żywotności łańcucha.
Pomógł: 6 razy Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2014 Posty: 652 Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-09-30, 14:40
tak jak didymos pisze, mamy samuraia z reduktorem od jimny no i niestety na początku tylko przy bardzo długich wjazdach na żwirowni łańcuch strzelał, teraz wystarczy dać mocniej gazu z zapiętym przodem i słychać jak przepuszcza, więc wraca reduktor z samuraia
_________________ samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum