Wysłany: 2016-11-07, 20:31 zasysa pedał hamulca po podpięciu podciśnienia do serwa
Mam założony silnik od swifta GTi w samuraju , auto stało koło 5lat. Problem z hamulcami jest taki że słabo biorą , trzeba podpompować je dwa razy i wtedy się zblokują . Problem tez jest w podciśnieniu do serwa. Kiedy jest podłączone do kolektora to raz na jakiś czas potrafi mi zassać pedał do samego końca samoczynnie , lub przy lekkim wcisnieciu pedału. Za duże jest podciśnienie? Bo przewód dalem konkretny , może oryginalny ma jakieś zwęzyki?
Hamulce odpowietrzane ze dwa razy , wszystkie biorą równo a hamulce hamują skutecznie dopiero za drugim naciśnieciem. Wymieniac całe serwo i pompe czy bawić się w regeneracje?
ogólnie hamulce biorą równo i chyba nawet prędzej tyl mi sie zblokuje jak dobrze podpompuje.. Na przeglądzie wyszło że są wszystkie 4 sztuki słabe . Pompa by mi wychodziła na to słabe hamowanie i miekki pedał , a serwo za to że po podłączeniu podciśnienia sama wciska pedał?
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-11-07, 22:25
Serwo też łatwo wymienić - 4 śruby od strony pedałów i sworzeń (przetyczka) na cięgle łączącym serwo z pedałem hamulca, dostęp trochę niewdzięczny, ale tragedii nie ma.
Jak chcesz, to mogę Ci pożyczyć do testów serwo od vitary, na oko identyczne jak od samuraia, pompę od tejże też posiadam, ale już identyczna nie jest.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-11-08, 10:18
plastek, sprawdź sobie wymiar cięgna/popychacza od obudowy serwa do osi otworu przez który przechodzi bolec/śruba którym jest przymocowany pedał hamulca. Powinno być 125,5 -126,5 mm. Jeżeli to cięgno jest za bardzo rozkręcone/za długie to jest taki efekt jakby już był lekko wciśnięty pedał i dlatego go wciąga samoczynnie.
Jeszcze możesz sprawdzić czy wyłącznik świateł stopu nad pedałem hamulca nie jest za głęboko wkręcony, wtedy tez jest jakby już wciśnięty lekko pedał hamulca i na pograniczu zasysania serwa.
Za długi popychacz pomiędzy serwem a pedałem, jak i za niski pedał (przez głęboko wkręcony wył.świateł stopu) powoduje zmniejszenie skoku pompy -czyli zmniejszenie wydajności- i można wtedy pompować żeby był hamulec nawet jeżeli jest dobrze odpowietrzone
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum