Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Regeneracja skrzyni biegów Warsztat czy samodzielnie?
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-20, 09:27   Regeneracja skrzyni biegów Warsztat czy samodzielnie?

Witam wszystkich, po zapoznaniu się z postami dotyczącymi skrzyń biegów wiem, że świst/wycie przy wciśniętym sprzęgle może być związany z problem łożyska igiełkowego na wałku wyjściowym ze skrzyni (symbol 20 / 26 / 16,7(17)). Jednakże, aby zakończyć kwestię skrzyni chciałby dokonać jej gruntownego remontu/regeneracji do której, na podstawie info z postów, będą niezbędne:

łożyska kulowe:
63/28N C3
6206N
6305C3
6304
62/28N
62/28C3

łożyska igiełkowe (BEZ KOSZYKA)
20 / 26 / 16,7(17) - 1 szt.
35 / 40 / 26,7(27) - 3 szt.
30 / 35 / 26,7(27) - 1 szt.
27,5 / 33,5 / 22,5 - 1 szt.

łożysko o symbolu: 6200LU

oraz

uszczelniacz wałka wyjściowego ze skrzyni biegów (Suzuki part number: 24780-83010) + uszczelniacz wałka wejściowego do skrzyni biegów (od strony sprzęgła) (Suzuki part number: 09283-25077)

Olej GL4 80W-90 1,3 litra


Teraz zasadnicze pytanie, gdzie w okolicach Warszawy (warsztat) mogę to zrobić dobrze i w rozsądnych pieniądzach bądź czy ktoś podjąłby się pomóc mi dokonać takiej naprawy w warunkach "domowych" - okolice warszawy Rajszew? Przy drugim rozwiązaniu mam w garażu kanał i raczej większość niezbędnych narzędzi.

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-02-20, 11:42   

Jeżeli ten hałas występuje przy wciśniętym pedale,to padło łożysko srzęgła to wyciskowe,a nie skrzynia.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-20, 12:31   

Mówisz o łożysku oporowym przy sprzęgle?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-20, 15:41   

Ciekawe, ciekawe popcorn

[ Dodano: 2017-02-21, 08:07 ]
Wciskasz pedal sprzęgła- huczy?
Puszczasz pedal sprzegla- nie huczy?
Ewentualnie poziom huku zmienia natężenie.

[ Dodano: 2017-02-21, 08:09 ]
Jeżeli na oba powyższe pytania odpowiesz twierdząco, to na 99% łożysko oporowe, to przy sprzęgle.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-21, 11:31   

Na oba powyższe pytania odpowiedź twierdząca:)) Jutro wymieniam kompletne sprzęgło i linkę zatem zobaczę. Od razu sprawdzę jak skrzynia...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-02-21, 13:50   

u mnie to wajcha od biegów drży i trochę skrzynia cieknie i tez bym ją oddał w okolicach warszawy
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-21, 14:30   

Jutro jade walczyć ze sprzęgłem wspólnie ze "swoim" mechanikiem od "cywilnych autek", który twierdzi, że bawił się w skrzynie i ma obejrzeć temat - kiedyś ponoć skrzynie robił. Jak się podejmie, zrobimy temat i coś z tego będzie to dam Ci namiary - zamówiłem już łożyska i uszczelniacze. Ewentualnie jak robota będzie w miarę prosta można spróbować w "warunkach domowych"...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-21, 14:40   

A jak... do odważnych świat należy :mrgreen:
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-21, 14:48   

Najwyżej spakuje się rozebraną skrzynię w reklamówkę i do eksperta... :)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2017-02-22, 12:08   

Albo... kupi "nowa" :-D
Pewnie jakies cale 300zl :)

Szczerze to do normalnego urzytkowania tych aut (celowo pomijam tutaj @sam'a) nie chcialo by mi sie bawic w rozbebeszanie truchla, jak cos bedzie nie halo to odrazu pakowac nastepna skrzynie.
 
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2017-02-23, 08:37   

Hałas napisał/a:
....to odrazu pakowac nastepna skrzynie.

Która może być jeszcze gorszym truchłem od tej wyrzuconej ;-)

Skrzynia w samuraiu to nie jakaś kosmiczna technologia, można ją ogarnąć posiadając podstawowe narzędzia. Oczywiście warto mieć jako takie pojęcie o mechanice, a najlepiej zaprzyjaźnionego mechanika do pomocy.
...o ile dobrze pamiętam to były w niej jeszcze jakieś niespodzianki w postaci metalowych kulek wypadających nie wiadomo skąd przy rozbieraniu ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-02-23, 20:11   

Tanto napisał/a:
Hałas napisał/a:
....to odrazu pakowac nastepna skrzynie.

Która może być jeszcze gorszym truchłem od tej wyrzuconej ;-)

Skrzynia w samuraiu to nie jakaś kosmiczna technologia, można ją ogarnąć posiadając podstawowe narzędzia. Oczywiście warto mieć jako takie pojęcie o mechanice, a najlepiej zaprzyjaźnionego mechanika do pomocy.
...o ile dobrze pamiętam to były w niej jeszcze jakieś niespodzianki w postaci metalowych kulek wypadających nie wiadomo skąd przy rozbieraniu ;-)


Zle pamietasz :mrgreen: wczoraj skladalem, nic nie wypada, tzn sa kulki od blokad wodzikow ale do wymiany lozysk czy synchronizatorow nie trzeba ich ruszac. Jedyna niespodzianka to srubka ponizej lewarka na lewym boku skrzyni. Nic nie trzyma ale jak nie wykrecisz to nie rozbierzesz ;-)
_________________
606468554
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2017-02-23, 21:52   

Swoją robiłem kilka lat temu, a pamięć już nie ta ;-)
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-24, 06:23   

I wszystko już jasne:) Skrzynia ok i łożyska chodzą cichutko. Kolega bulimierz miał racje łożysko oporowe/sprzęgła się rozpadało i stąd hałas...

Zdjęcie skrzyni, przegląd i wymiana sprzęgła z linką zajęła 7h:) Dodatkowo zaobserwowałem, iż zdejmując skrzynie trzeba ponadto rozpiąć wydech (jak jest katalizator to nie idzie wyjąć skrzyni), odpiąć czujnik wstecznego, a dla komfortu jej ponownego zakładania odkręcić wał napędowy od strony przedniego mostu:)

Generalnie gościa od którego kupiłem samiego troche fantazja przy opisie do sprzedaży poniosła: sprzęgło może i było wymieniane, ale zakładać tani zamiennik na stary przegrzany docisk bez wymiany łożyska to już przegięcie, linka sprzęgła też była od innego auta, ale żeby pasowała przesunął łapę jej mocowania w dość fatalny sposób (kąt łapa - linka). Ponadto oleje chyba nie były "świeżo" wymieniane..."coś" co spuściłem ze skrzyni miało objętość 0,7l ale nie przypominało ni jak oleju... Cóż w tej sytuacji zamawiam oleje do reduktora i mostów bo mam przeczucie graniczące z pewnością, iż jest tam podobna sytuacja... Ktoś może dolewał Militecu przy wymianie?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-24, 08:11   

Kolega Zawias, był pierwszy :-D
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-24, 08:24   

Faktycznie... :) szacun za wiedzę także dla kolegi Zawias. Generalnie temat ogarnięty, jeszcze wymiana oleju w pozostałych podzespołach i kolejny etap - zawieszenie:)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-02-24, 11:28   

I sobie odpowietrzenia od razu porob pod dach, z reduktora skrzyni i dyfrow, jezeli bedziesz topil auto.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-02-24, 11:40   

Ok dzięki. Póki co zamówiłem nowe korki do mostów i reduktora oraz olej. Rozumiem ze reduktor gl 4 80w90 a mosty gl5 80w90. Wyciągnę wężyki odpowietrzające jak wysoko się da - na końcu filterek powietrza?... Kojarzysz może średnice odpowietrzników? wężyki 6 mm będą ok - kupie jeszcze dziś wracając bo jutro chce trochę pośmigać od rana:)? Może nie planuje za bardzo go topić, ale ostatnio się wpakowałem Zdarza się:)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2017-02-26, 14:11   

Jaki filterek powietrza? Do czego? To jest tylko odpowietrzenie, a 6mm chyba male beda
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2017-02-26, 15:20   

Z wężykami jest mały problem i trzeba pokombinować, średnica rureczki odpowietrznika ma 14mm po zewnątrz i chyba 8 mm w środku czyli na zewnątrz to wyjdzie mega gruby wąż chyba, że wpasujesz coś mniejszego do środka rurki. Lepiej dokładnie to pomierz przed zakupami.
Tam nie ma filterka tylko jest mała blaszka ze sprężynką działająca jako zaworek jednokierunkowy.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.