Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-05, 20:36 Santana 1.9TD obrotomierz i czujnik
Witajcie spece.
Mam pytanko w którym miejscu siedzi czujnik połozenia wału , czy inne ustrojstwo które daje impulsy na obrotomierz.
Mam Santanę z 2000r z silnikiem 1.9TD PSA i martwy obrotomierz. Najprawdopodobniej to ten czujnik jest dead. Poleżałem sobie dzisiaj pod samochodem ale nie znalazłem tego drobiazgu. Może ktos juz przerabiał temat i pomoże. A może jest jakaś inna przyczyna?
Od czego zacząć?
pozdrufka
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-05, 21:09
ja dokładam 0,9% do Zajxta i jestem na 99,9% pewny że impuls idzie z altka. Mam ten sam silnik jakoś w weekend mogę popatrzeć jak tam idą kable, chyba że wcześniej pomogą inni koledzy.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-05, 21:18
Plisssss.... jakbyś mógł zbadać skąd dokąd biegną kable i ew jakie kolory?
[ Dodano: 2013-09-05, 21:52 ]
No to jak się ma czujnik z aukcji http://allegro.pl/czujnik...3508115467.html do sygnału z alternatora. Przecież w santanie 1,9td siedzi taki silnik jak w opisie w aukcji. Zglupiałem
Plisssss.... jakbyś mógł zbadać skąd dokąd biegną kable i ew jakie kolory?
[ Dodano: 2013-09-05, 21:52 ]
No to jak się ma czujnik z aukcji http://allegro.pl/czujnik...3508115467.html do sygnału z alternatora. Przecież w santanie 1,9td siedzi taki silnik jak w opisie w aukcji. Zglupiałem
Nie mam pojęcia czy w santanie 1.9 jest czujnik położenia wału.
Ale nawet jeżeli jest, to czujnik ten nie służy do podawania sygnału na obrotomierz.
W "mądrzejszych" silnikach sygnał jest wytwarzany sztucznie przez komputer.
Jeszcze nie wiem
A masz ten czujnik u siebie? Wybierz prawidłową odpowiedź:
a) tak
b) nie
c) pisze się 'czajnik' a nie 'czujnik'
d) jak była lekcja na ten temat, to pani wysłała mnie po gąbkę i kredę, a tak wogóle to wiem tylko żeby na stacji nie nalewać z tego węża co ma końcówke na zielono
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2013-09-06, 11:32
kostuch napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
... on nam chyba inteligentnie ubliża?!
Jeszcze nie wiem
A masz ten czujnik u siebie? Wybierz prawidłową odpowiedź:
a) tak
b) nie
c) pisze się 'czajnik' a nie 'czujnik'
d) jak była lekcja na ten temat, to pani wysłała mnie po gąbkę i kredę, a tak wogóle to wiem tylko żeby na stacji nie nalewać z tego węża co ma końcówke na zielono
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-08, 18:04
SamNaSamZSam udalo Ci sie podejrzeć w Twoim autku skąd dokąd biegną kabelki i w jaki sposób to wszystko działa? Jest ten czujnik czy altek to załatwia?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-08, 20:34
Czołem - jedyne co udało mi się ustalić to taki mam altek: http://www.4start.eu/alte...-td-p-2318.html i od niego wychodzą dwa kable. Jeden gruby z B+ to jak mniemam ładowanie jest i drugi cieniutki biało-czerwony ze złącza D+ co jak wyczytałem daje sygnał na kontrolkę ładowania i nie wiem czy coś jeszcze daje, ale ten wchodzi do wiązki całej. Nie udało mi się namierzyć czy wchodzi do deski bo cała wiązka jest zaizolowana i skręcona i dopiero na wtyczce zegarów po zdjęciu deski pewnie bym mógł obczaić co i jak. Ale podejrzewam, że jak daje sygnał na kontrolkę ładowania to wchodzi do deski.
No i w sumie nie wiem skąd się biorą impulsy do obrotomierza, to by chyba trzeba było od drugiej strony pośledzić - od zegarów i wtyczki. Ale to już muszę deskę zdjąć co pewnie nastąpi, ale dopiero za jakieś 2 tygodnie jak będę uszczelniał przecieki przed zimą.
Przykro mi, że nie umiem podać Ci 100% rozwiązania.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-08, 21:54
Witaj. Już mi bardzo pomogłeś. Dzięki.
2 kable oznaczają że sygnał idzie nie z alternatora tylko z czujnika. 2 kable to ładowanie (gruby) i na kontrolkę ładowania cienki.
Do obrotomierza wychodziłby trzeci.
Trzeba poszukać czujnika obrotów . Wanted
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-09-09, 22:49
Temat powoli się prostuje. Znalazłem dzisiaj ten cholerny czujnik położenia wału. Siedzi sobie on pod wydechem nad linką sprzęgła z tyłu silnika tuż przy wieńcu koła zamachowego. Jedyne co na nim napisane to 14-43-10 a więc się zgadza. Czy ma ktoś może schemat elektryczny do wersji 1.9TD Santany?
[ Dodano: 2013-09-09, 22:55 ]
czujnik jest wpięty w kostkę wiązki przy pomnie wtryskowej... dodam dla ułatwienia
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-10, 06:27
przecierasz szlaki :) ze schematem chyba też będziesz musiał przecierać, bo nie napotkałem gotowca, a fabryczny 1.9 TD jest "rarytaskiem" biorąc pod uwagę % występowania w populacji forumowych Samciów.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 113 Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2013-09-15, 08:21
airgaston napisał/a:
No to teraz trzeba wyczesać schemat skąd dokad
Nie wiem jak to wygląda w liczniku w santanie, ale w samcu do licznika biegnie brązowy kabelek 3 od góry w prawej wtyczce sprawdź czy nie ma czasem bezpośredniego przejścia pomiędzy tym przewodem a czujnikiem :)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Sie 2013 Posty: 348 Skąd: WD i WWL
Wysłany: 2013-10-08, 20:59
Temat rozwiązany. Dla potomnych informacja.
W silniku 1.9TD czujnik położenia wału który siedzi po lewej stronie w okolicy rury wydechowej nad linka sprzęgła daje bezpośrednio sygnał na obrotomierz. Nie ma żadnego kompa. Jest dokładnie identycznie jak w xantii "jedynce" 1.9TD
Trzy kabelki (plus minus i impuls) wedruja z wtyczki z okolic pompy wtryskowej pod deske rozdzielcza. Jeśli czujnik jest dalej niż 5mm od koła zamachowego to obrotomierz śpi 4mm jest anemiczny 1-3mm działa dobrze, 0mm ulega zniszczeniu
Przynajmniej tak jest u mnie. Samuraj Santana 2000 1.9TD XUD9
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum