Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Problem z grzaniem się silnika
mateusz4442
świeżak


Dołączył: 19 Cze 2011
Posty: 1
Wysłany: 2011-06-19, 12:18   Problem z grzaniem się silnika

Jestem posiadaczem samuraia z silnikiem citroenowskim z poloneza wraz ze skrzynią, problemem jest to że się strasznie grzeje. Wsadzona jest chłodnica z Żuka, co zrobić żeby pozbyć się problemu? Liczę na pomoc.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-19, 15:03   

kilka pytan
- po pierwsze wkladasz oryginalny od samuraia czujnik tylko musisz dotoczyc przejsciowke
- jaka temperature ma czujnik wentylatora
- czy wogóle masz wentylator
- chlodnica zuka od jakiego silnika(pojenosc)
- jak wysoko masz zbiornik wyrównawczy do chlodnicy
narazie starczy :mrgreen:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-19, 20:43   

Po pierwsze to zwykłe Witam by się przydało, bo to nie tylko forum jednego zapytania, uzyskania odpowiedzi i olania Towarzystwa ;-) , ale coś więcej. Taka mała rodzinka 8-)
A po drugie grzeje się jest mało precyzyjnym zapytaniem. Podaj szczegóły. Jak to wygląda dokładnie, kiedy się to dzieje, czy było od poczatku,czy powstało z czasem, itp.
Pozdrawiam. 8-)
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-19, 22:18   

faktycznie silnik szybko się grzeje , mam to u siebie

sprawdz i napisz :
termostat
czujnik temperatury
zmierz temperaturę płynu w chłodnicy

jesli masz oryginalny czujnik z silnika diesla to nie pasuje do deski suzuki
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-19, 23:31   

ilio jakby termostat walnal to by bylo odwrotnie-szlo duzym obiegiem i by byl niedogrzany
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-06-20, 12:27   

U mnie też silnik się grzeje ale przy włączonych światłach. Jazda bez świateł, wskaźnik temp waha się w okolicach 3/4 skali. Włącze światła, wskaźnik jest na maxa. Alternator mam oryginalny z suzuki. Czujnik temp cieczy też z suzuki tyle, że z przejściówką.

Dotyczy to upalnych dni, gdy jest chłodniej jest lepiej ;-)

Jestem w trakcie montażu świateł do jazdy dziennej led i mam nadzieje, że problem ustąpi. Zawsze to będzie 8W a nie ponad 100W.
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-20, 16:37   

wojtass , wyłacz światła :mrgreen:
masz dobra latarke z dioda :shock:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-20, 17:59   

tak to jest jak się zostawia orginalną chłodnicę suzuki do silnika diesela VW

chłodnica z benzyny ma mniejszy wydatek cieplny

ogłaszam konkurs : kto pierwszy po SWAPIE przegrzeje silnik :)

[ Dodano: 2011-06-20, 18:00 ]
albert napisał/a:
ilio jakby termostat walnal to by bylo odwrotnie-szlo duzym obiegiem i by byl niedogrzany


albecik termostat jak walnie to albo jest otwarty wiecznie albo zamknięty wiecznie
_________________
I've got nothing but time
 
     
albert 
Specjalista
albertus



Pomógł: 6 razy
Wiek: 53
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 1285
Skąd: Rewal
Wysłany: 2011-06-20, 18:45   

masz racje moze sie zawiesic lub zamknac i jest do wyrzucenia. Wydaje mi sie ze to nie jest jednak przyczyna grzania auta. Normalna sprawa ze termostat sie zalacza i przelacza obieg wody i to jest wiadomo sprawa gdy auto sie zagrzeje i przeciez w tych warunkach powinien chodzic normalnie. Gdyby to bylo przyczyna to kazde ayto po zadzialaniu termostatu by sie grzało, a tak nie jest.
Wiec strzelałbym w co innego, lecz moge sie oczywiscie mylic

chyba czekac na autora watku i kilka informacji wiecej :lol:
_________________
mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-20, 19:13   

albert napisał/a:
masz racje moze sie zawiesic lub zamknac i jest do wyrzucenia. Wydaje mi sie ze to nie jest jednak przyczyna grzania auta. Normalna sprawa ze termostat sie zalacza i przelacza obieg wody i to jest wiadomo sprawa gdy auto sie zagrzeje i przeciez w tych warunkach powinien chodzic normalnie. Gdyby to bylo przyczyna to kazde ayto po zadzialaniu termostatu by sie grzało, a tak nie jest.
Wiec strzelałbym w co innego, lecz moge sie oczywiscie mylic

chyba czekac na autora watku i kilka informacji wiecej :lol:


silnik to grzałka a układ chłodzenia to szklanka z wodą , na chłopski rozum

im mniejsza szklanka a większa grzałka to chyba woda sie szybciej zagrzeje
_________________
I've got nothing but time
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-20, 21:03   

Autor chyba poszedł szukać pomocy na forum Citroena i to jest najlepsze rozwiązanie :-P Dlaczego chłodnica od żuka, jak mogła być od C15...? Tak jak w oryginale...
Tu raczej będzie termostat, ale po co gdybać, skoro pytanie zadane w sposób niedokładny...
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-20, 21:44   

joj napisał/a:
Autor chyba poszedł szukać pomocy na forum Citroena i to jest najlepsze rozwiązanie :-P Dlaczego chłodnica od żuka, jak mogła być od C15...? Tak jak w oryginale...
Tu raczej będzie termostat, ale po co gdybać, skoro pytanie zadane w sposób niedokładny...


lepsza jest z poloneza trucka diesla duża i gruba , reszta to półśrodki
_________________
I've got nothing but time
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-20, 22:03   

silnik w polonezie pochodzi z C-15, więc jaka Polonezowa lepsza? Kto jak kto, ale producent silnika lepiej wie jaka chłodnica jest dobra... :shock:
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2011-06-20, 22:13   

joj napisał/a:
silnik w polonezie pochodzi z C-15, więc jaka Polonezowa lepsza? Kto jak kto, ale producent silnika lepiej wie jaka chłodnica jest dobra... :shock:


i powiedz mi jeszcze że C15 waży tyle co Polonez truck i masa pojazdu nie ma żadnego znaczenia w kwestii obciążenia silnika


http://www.info-gol.com.p...olonez-1.6.html
_________________
I've got nothing but time
 
     
wojtassj
stały bywalec
Samurai 1.6 TD



Dołączył: 02 Lis 2010
Posty: 180
Skąd: Dębno
Wysłany: 2011-06-20, 22:57   

A kto powiedział, że zostawiłem oryginalną chłodnicę?????????????

Na tej z suzuki to już dawno przyczyniłbym się do ocieplenia klimatu.

Chłodnicę mam miedziano-mosiężną z taunusa 2.8 V6 coś takiego jak na foto:

 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-20, 23:04   

ilio, a ile waży Samurai? tyle co Polonez Truck, czy tyle co C-15??? ;-)
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-21, 01:50   

Waży mniej, ale z drugiej strony dochodzą większe koła, błoto zamiast asfaltu i żyłowanie silnika na niskim biegu - przynajmniej w terenie :-P
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-21, 12:20   

punix napisał/a:
żyłowanie silnika na niskim biegu

a to przepraszam, ja mojemu w dupę nie dawałem, ale skoro ktoś montuje Diesla do upalania w terenie, to popełnia największy życiowy błąd :lol:
 
     
punix 
zapaleniec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Kwi 2011
Posty: 289
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-21, 12:38   

Zawsze miałem wrażenie, że swapy w samuraiu robią właśnie ci, którzy upalają w terenie, do zwyczajnej jazdy najczęściej zostaje 1,3 :-P
 
     
joj
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-21, 12:50   

ale do Swapa dajesz mocny silnik, a nie płaczącego diesielka o mocy takiej samej jak 1.3... 8-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.