Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2016 Posty: 241 Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-09, 19:20 235 czy 215
Ostatnio napaliłem się na opony 235 do samurai ale czy to nie za duże. Zauważyłem ze do samurai bardzo popularna są chyba 215. Jaka jest wasza opini na ten temat ?
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 11 Sie 2014 Posty: 198 Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2017-03-09, 23:34
235 to jeszcze nie taki znów rozmiar, żeby miał nie jechać. Miałem BF at 235/75 na alusach i 215/80 na trójkątach (zima) - lepsze toczenie było na lżejszych, a nie na węższych.
Jakieś super-hiper tanie nalewaje simexopodobne w tym rozmiarze, na przespawanych staluchach to mogą , być może, zaważyć na ograniczeniu mocy w terenie, ale nie bf at 235 która jest jeszcze w miarę lekką oponą jak na swój rozmiar.
Myślę, że oprócz rozmiaru, jakieś znaczenie w oporach toczenia ma też masa koła, ale pewnie też odpowiedni dobór sprężyn, czy amorów
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-10, 08:13
zbuj_12 napisał/a:
at masz bfg czemu zmieniłes z mt na at
bo ja jeżdżę głownie po asfalcie i mnie zaczynały wkur..., huczały, jak popadało to latałeś bokiem itp.
235/75 uważam za najrozsądniejszy wybór, auto raz że ładnie wygląda a dwa na zdrowym 1.3 robiąc "bączki" na kostce byłem w stanie zrobić naprawdę dużo dymu.. więc rozmiar według mnie idealny. I szło tym polecieć pona 120 km/h więc nie uważam żeby sobie samurai nie dawał na tym rady.
235/75 to powinien być seryjny rozmiar jak samiec opuszczał fabrykę Mi się na tym rozmiarze jeździ super, nie mam problemu na czarnym, nawet piątego biegu da się używać. A na reduktorze w terenie, nie czuje żeby auto było słabe, jest wystarczająco mocne i szybkie. Pod górki wyjeżdża, w błocie obraca kółkami jak trzeba. Jak dla mnie idealne połączenie.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-10, 10:40
Dokładnie, podpisuje się tu pod tym co pisze woodek, na czarnym przy 75-80 spokojnie się V bieg wrzuca i auto ładnie jedzie, tylko podstawa to zdrowy silnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 287 Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-10, 14:38
Jak się nie topisz jakoś specjalnie to weź sobie AT. Na suchym i mokrym asfalcie będzie spoko, w teren jako taki wjedziesz i jeszcze w razie czego zimę ogarniesz, a na MT KM2 w zimę porażka na całego, mokry asfalt - do dupy, w trasie głośno - no ale w terenie bajka, na nowych zawsze przejeżdżałem tam gdzie kumpel na podrabianych simexach.
Aha na KM2 zrobiłem 15 tys km po asfalcie i zawsze jakieś bączki się zakręciło, a jak sprzedawałem to było 9 mm bieżnika więc nie ścierają się tak jak to niektórzy straszą.
Myślę że dobra AT jest jednak najbardziej uniwersalna i taką bym Ci polecał.
MTka 235/75 masz na moim zdjęciu profilowym
ja znowu mam problem ze obrocilem trojkaty plus dystans 5mm zeby nie tarly o zacisk. wszystko "5" tylko wentyl mi trze o oslone i teraz albo kupie krotkie wentyle albo trzeba bedzie zaspawac
Cześć, stoję przed zmianą opon z szosowych w rozmiarze 205/70/15 na AT'eki. Upatrzyłem sobie Insa ranger ( kopia Bfg AT) , lecz są dostępne w rozmiarze takim jak mam szosówki, lub w rozmiarze 235/75/15.
Że względu na użytkowanie samuraja głównie po asfalcie nie chciałbym stracić na osiągach.
Ad 1. Duża różnica w osiągach między seryjnym rozmiarem, a 235/75/15?
Ad2. Czy rozmiar 235/75/15 będzie dobrze leżał na seryjnej feldze?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum