Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
235 czy 215
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-09, 19:20   235 czy 215

Ostatnio napaliłem się na opony 235 do samurai ale czy to nie za duże. Zauważyłem ze do samurai bardzo popularna są chyba 215. Jaka jest wasza opini na ten temat ?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-09, 19:34   

Czy większe opony,tym auto słabsze w terenie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-09, 19:37   

ale opona ma większa powierzchnie wiec chyba mniej się topi
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-09, 19:45   

Większa powierzchnia=większy opór.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-09, 20:12   

Weź 235/75 bo będzie ładnie wyglądał. Ja mam ATki 235/75 i zimówki 215/80 i na tych zimowych dupy nie urywa..
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-09, 20:21   

at masz bfg czemu zmieniłes z mt na at
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-03-09, 21:57   

Sorry, to nie ma "dupy urywać" to ma jechać...
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
lukawa 
stały bywalec



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 11 Sie 2014
Posty: 198
Skąd: Szklarska Poręba
Wysłany: 2017-03-09, 23:34   

235 to jeszcze nie taki znów rozmiar, żeby miał nie jechać. Miałem BF at 235/75 na alusach i 215/80 na trójkątach (zima) - lepsze toczenie było na lżejszych, a nie na węższych.
Jakieś super-hiper tanie nalewaje simexopodobne w tym rozmiarze, na przespawanych staluchach to mogą , być może, zaważyć na ograniczeniu mocy w terenie, ale nie bf at 235 która jest jeszcze w miarę lekką oponą jak na swój rozmiar.

Myślę, że oprócz rozmiaru, jakieś znaczenie w oporach toczenia ma też masa koła, ale pewnie też odpowiedni dobór sprężyn, czy amorów
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-10, 08:13   

zbuj_12 napisał/a:
at masz bfg czemu zmieniłes z mt na at
bo ja jeżdżę głownie po asfalcie i mnie zaczynały wkur..., huczały, jak popadało to latałeś bokiem itp.
235/75 uważam za najrozsądniejszy wybór, auto raz że ładnie wygląda a dwa na zdrowym 1.3 robiąc "bączki" na kostce byłem w stanie zrobić naprawdę dużo dymu.. więc rozmiar według mnie idealny. I szło tym polecieć pona 120 km/h więc nie uważam żeby sobie samurai nie dawał na tym rady.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-03-10, 09:41   

235/75 to powinien być seryjny rozmiar jak samiec opuszczał fabrykę :mrgreen: Mi się na tym rozmiarze jeździ super, nie mam problemu na czarnym, nawet piątego biegu da się używać. A na reduktorze w terenie, nie czuje żeby auto było słabe, jest wystarczająco mocne i szybkie. Pod górki wyjeżdża, w błocie obraca kółkami jak trzeba. Jak dla mnie idealne połączenie.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-10, 10:40   

Dokładnie, podpisuje się tu pod tym co pisze woodek, na czarnym przy 75-80 spokojnie się V bieg wrzuca i auto ładnie jedzie, tylko podstawa to zdrowy silnik
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-10, 12:02   

Miałeś Mt km2 bo mam do kupna mk1 a jeżdżę pół na pół czarne i teren i nie wiem czy nie lepiej at
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-10, 14:38   

Jak się nie topisz jakoś specjalnie to weź sobie AT. Na suchym i mokrym asfalcie będzie spoko, w teren jako taki wjedziesz i jeszcze w razie czego zimę ogarniesz, a na MT KM2 w zimę porażka na całego, mokry asfalt - do dupy, w trasie głośno - no ale w terenie bajka, na nowych zawsze przejeżdżałem tam gdzie kumpel na podrabianych simexach.
Aha na KM2 zrobiłem 15 tys km po asfalcie i zawsze jakieś bączki się zakręciło, a jak sprzedawałem to było 9 mm bieżnika więc nie ścierają się tak jak to niektórzy straszą.
Myślę że dobra AT jest jednak najbardziej uniwersalna i taką bym Ci polecał.
MTka 235/75 masz na moim zdjęciu profilowym
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-11, 19:29   

oki posłucham twoich rad i poszukam at a felgi jakie masz
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
miczo1 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 287
Skąd: TLW
Wysłany: 2017-03-11, 19:44   

A normalne tylko dystanse mam zapodane przez poprzedniego druciarza, chociaż tyle mu wyszło :-)
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2017-03-12, 12:24   

ja znowu mam problem ze obrocilem trojkaty plus dystans 5mm zeby nie tarly o zacisk. wszystko "5" tylko wentyl mi trze o oslone i teraz albo kupie krotkie wentyle albo trzeba bedzie zaspawac :-/
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2017-03-12, 12:37   

widzę ze łatwiej oryginalne przespawać bo z trójkątami też jest problem a kosztują tyle co przespawane
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-04-21, 19:05   

Cześć, stoję przed zmianą opon z szosowych w rozmiarze 205/70/15 na AT'eki. Upatrzyłem sobie Insa ranger ( kopia Bfg AT) , lecz są dostępne w rozmiarze takim jak mam szosówki, lub w rozmiarze 235/75/15.
Że względu na użytkowanie samuraja głównie po asfalcie nie chciałbym stracić na osiągach.

Ad 1. Duża różnica w osiągach między seryjnym rozmiarem, a 235/75/15?
Ad2. Czy rozmiar 235/75/15 będzie dobrze leżał na seryjnej feldze?

Auto po lifcie wieszaki 2cale i Resory + 40mm
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-04-21, 21:48   

235x75x15 przy pełnym skręcie i oryginalnych felgach mogą ocierać o resory.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2019-04-24, 16:18   

No i zapomnij o 5 biegu
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.