Wiek: 42 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-29, 09:49 Problem z napędem 4x4 w Samuraiu Sj 413 97r
Problem jest nastepujacy. Gdy jezdze samochodem z napedem na 2H wszystko jest oky. Gdy zalaczne naped na 4H napedy się silnie napręzaja a nawet blokuja tak ze jadac po asfalcie co chwile ktores kolo sie zablokuje i zapiszczy. Jadac po szutrze jest to mniej odczuwalne ale mimo wsyzstko czuc ze szarpie calym samochodem.
Czytalem kiedys ze ktos mial podobny problem jak mial opony o roznym rozmiarze na przodzie i tyle. Ja mam jednakowe.
Jedno co zauwazylem to wały byly zle zlozone ( przod i tyl) z jednej strony jak wal byl pionowo to z drugiej byl obrocony o 90 stopni.
Wyrowanlem waly tak ze patrzac na wal z gory mam otowry na krzyzak jednakowo, ale mimo wszystko to nie pomoglo.
Nawet jak probooje popchac samochod to idzie idzie i nagle sie blokuje.. Niezaleznie czy jest na 4H czy na 4L.
Zrobilem tez taka probe ze odpiolem tylni wal i wlacyzlem na 4H tak ze tylko przod ciagnal. Samochod jechal normalnie nic sie nie dzialo z przednim mostem.
Dzwigajac samochod do gory z napedy zalaczam na 4H i wszystko chodzi okej.
Wydaje mi sie ze problem jest taki jakby jeden most krecil się szybciej a drugi wolniej i stad te naprezenia.
Pozycyzlem waly od kolegi, zakrecilem je ale jest to samo.
Jak kolega wyżej pisze na czarnym tylko 2H, 4H i 4L tylko na podłożu umożliwiającym uślizg kół. Przyczyna jest brak centralnego mechanizmu różnicowego.
Wiek: 42 Dołączył: 29 Cze 2011 Posty: 3 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-30, 08:48
No tak, ale jak pisze na szutrze jade i czuje jak sie kola blokuja i szarpie napedami. Jak mam samochod na asfalcie i zalacozny naped 4H i go pcham na wprost to powinnem go upcchać, a on idzie idzie i sie blokuje .
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-06-30, 13:18
Przednie koło do góry, pokręcić wałem, policzyć ilość obrotów wału i koła, później podnieść tylne, wrzucić na N i to samo. Jeśli wyjdzie tyle samo, masz takie same przełożenia
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2011-07-01, 12:33
Można prościej, koła z jednego boku do góry, zapiąć 4x4, luz w skrzyni, zrobić np. kredą znaki na kołach, później z 10 obrotów kołami i sprawdzasz, czy oba koła zrobiły tyle samo obrotów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum