Wysłany: 2017-03-20, 06:11 Dystanse kół Co dają/poprawiają Jakie optymalnie założyć?
Witam po wymianie zawieszenia + 2 odczuwam podczas jazdy, iż auto cechuje się mniejszą stabilnością oraz mniej ciekawie jest przy przechyłach bocznych (fizyki nie oszukasz). Stąd też zastanawiam się na niewielkim poszerzeniem rozstawu kół aby poprawić parametry. Póki co reduktor seryjny zatem opony 195/80/15 (nalewki, kopia Simexa).
Pomyślałem więc o dystansach, przy czym nigdy nie miałem z nimi do czynienia i nie wiem jakie są plusy i minusy ich wstawienia oraz jak optymalnie dobrać. Jak mierzyłem przy wstawieniu dystansów nawet 30mm koło nie będzie wystawać poza obrys autka.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 2449 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-03-20, 07:41
Nie będzie wystawało poza obrys przy 5mm.Dystanse przy większych kołach zapobiegają ocieraniu kół o resor czy wahacz z przodu. Przy trawersach ze względu na środek ciężkości jest bezpieczniej.
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-03-20, 07:46 Re: Dystanse kół Co dają/poprawiają Jakie optymalnie założyć
mrpaulo napisał/a:
jakie są plusy i minusy ich wstawienia
Zawias już wspomniał o plusach. Minus jest taki, że przy dystansach łożyska (zwłąszcza z tyłu) są bardziej obciążone. Przy pewnej grubości dystansu już nei da się zastosować szpilek (nawet dłuższych) 'na przelot', dystans musi mieś już wtedy swoje i robi się drogi.
Wstępnie myślałem o przelotowych 5 mm (na oryginalnych szpilkach), albo wstawić od razu 30 mm z własnymi śrubami. Nie mam pojęcia które rozwiązanie lepsze.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-03-20, 09:00
Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcesz osiągnąć.
Dystanse 5 mm zwiększą rozstaw kół o 10 mm, czyli w zasadzie wcale, jedyny sens mają przy zakładaniu odwróconych trójkątów, żeby felgi nie haczyły o zaciski, wpływ na prowadzenie auta będzie pomijalny.
Wiek: 31 Dołączył: 08 Mar 2017 Posty: 11 Skąd: Śląskie
Wysłany: 2017-03-20, 11:38
Hej
Teraz mam 2cm dystansu na koło. Założone głównie z prozaicznego powodu (nadkole tarło o oponę przy większym skręcie), ale zdecydowanie czuć różnicę przy trawersach (jakby bezpieczniej), auto tez przy większych prędkościach lepiej wchodzi w zakręty.
Niemniej musiałem zainwestować w poszerzenia nadkoli, bo opona wystawała już bardzo porządnie, przez co miałem rozmowę z przemiłym patrolem policji.
Ale szymszym mnie zaskoczył - nie sądziłem że łożyska będą dużo bardziej obciążone. U mnie seria trzyma się bez problemu (odpukać) pół roku bez żadnych oznak przemęczenia.
No właśnie z określeniem rozmiaru felg mam problem... Wiem że to DOTZ i et jest chyba węższe o 5mm. Kupiłem z oponami i nie mogę znaleźć danych. Generalnie patrząc po nadkolach jakbym dodał 3 cm to będzie na równo.
Ja napiszę jaki znalazłem minus dystansów.
Z dystansami wpadam w koleiny zrobione przez większe auta, często wtedy zatrzymuję się na mostach. Bez dystansów najczęściej jedno koło jechało w koleinie a drugie nie i dojeżdżałem dalej :) choć bardziej stresowo bo auto jakoś mocno się przechylało...
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
U mnie dystanse 30 mm na strone plus odwrócone trójkąty oponki 31na 9,5 i wąskie mosty przy skrócie nic nie obciera .Bez dystansów nie szło skręcać,felgi z większym odsadzeniem lepsze ale i droższe .u mnie ekonomia wygrała
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum