nie do konca rozumiem pytanie
jesli lany byl polsyntetyk wczesniej -nie dajemy syntetyka bo wszystko wyplucze i bedzie ci rzygal olejem
mozna znizac klase lepkosci ale nie mozna isc w druga strone czyli od mineralnego do syntetyka
mineralny daje sie na koniec
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Pomógł: 3 razy Dołączył: 24 Kwi 2011 Posty: 289 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-07-01, 12:27
Jak kupiłem swojego jeździł na mineralnym, miał lekkie wycieki spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego - zalałem go półsyntetykiem i nie zauważyłem jakiegoś szybszego ubytku oleju. A wymiana uszczelek rozwiązała problem wycieków całkowicie - pomimo zmiany mineralny->półsyntetyk.
kamiloo poczytaj troche a bedziesz wiedzial, ze najlepszy nie oznacza najdrozszy czy lanie oleju innej lepkosci niz juz jest w silniku, lac mozesz co chcesz nawet miód z trocinami-bedzie cicho...
, zrobisz jak chcesz, bez czepiania
_________________ mój pepe
wyciagara 4mad, silnik 1.9d, lift budy, kinetyk, opony kumho kl 71 235/75/15, reduktor 4.16, rewolwery, lovellsy hd ,blokada LR1530,
wspomaganie kierownicy-w planach arb na przodzie, błysk w oczach..
Ja mam na półsyntetyk nalany 15W40 i nic się nie dzieje i nie stanie , jak bym zalał na odwrót to bym już miał po silniku
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-07-08, 12:24
pamiętam, że po podniesieniu maski w moim była oryginalna japońska naklejka z rodzajem oleju jaki używać i jak się zdziwiłem, gdy podane były wymieniać co 5tys km, ale nie pamiętam jaki to miał byc olej, ale chyba gęsty..., bo do dziś pamiętam, że był inny niż wszystkie zapis...
jeżeli silnik jest w dobrym stanie to lepkość stosuje się w zależności do temp. pracy.
jeździłem na 15w40, od roku jeżdżę na 10w40 i moim zdaniem silnik lepiej pracuje na 10w zwłaszcza w zimie, 15w jest trochę zbyt gęsty do tego silnika - piszemy o 1.3, słyszałem też, że te silniki nie lubią się z mineralnymi olejkami 15w i czasami lubi się coś przytrzeć.
_________________ La vie en rose:) Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.
Wiek: 40 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 26 Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-07, 16:49 olej do silnika 1.3
witam jutro kupuje samuraja(santane) z silnikiem 1.3 na gazniku, odrazu chcem wymienic olej w silniku oraz plyn chlodniczy i mam pytanka
jaki olej zalac, niewiem co jest nalane teraz, ile oleju wchodzi
ile wchodzi plynu chlodniczego do okladu i jaki najlepiej kupic
Kolego, witam Cię serdecznie na forum.
Zacznij od przywitalni i przywitaj się z pozostałymi forumowiczami.
Tematy olejów, ilości itd przerabiane już wcześniej. Użyj "szukaj".
_________________ SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Wiek: 40 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 26 Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-07, 17:24
Maverick napisał/a:
Kolego, witam Cię serdecznie na forum.
Zacznij od przywitalni i przywitaj się z pozostałymi forumowiczami.
Tematy olejów, ilości itd przerabiane już wcześniej. Użyj "szukaj".
jakos nie znalazlem konkretnej odpowiedzi w szukajce
Pomógł: 5 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 782 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2011-08-07, 17:53
No wiesz roznie wlewaja wiesz no ja mam na wtrysku i mam pol sytetyk czyli (10W40) okolo 4 litrow oleju ale wez 5 litrow na male dolewki wiesz ja nalewam maksa na wskazniku od bagneta z oleju no bo Suka to sie podjerzdza pod duzy katy albo wychyly i lepiej miec full ty mozesz miec albo pol sytetyk lub tez mineral czyli (15W40) musial bys sie dowiedziec co wlewali do slinika ale tak na 90% pol sytetyk czyli ten co ja a wody do chlodnicy wchodzi prawie 5 litrow
Wiek: 40 Dołączył: 06 Sie 2011 Posty: 26 Skąd: Vic
Wysłany: 2011-08-07, 18:34
a jak rozpoznac jaki olej jest w opakowaniu???
tak mozna rozpoznac najlatwiej ??
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W
Ostatnio zmieniony przez Buniek85 2011-08-07, 18:52, w całości zmieniany 1 raz
joj [Usunięty]
Wysłany: 2011-08-07, 18:47
Death1985 napisał/a:
..a wody do chlodnicy wchodzi prawie 5 litrow...
gratuluję rozsądku przy doborze płynu
[ Dodano: 2011-08-07, 19:02 ]
Buniek85 napisał/a:
a jak rozpoznac jaki olej jest w opakowaniu???
10W40 półsyntetyk, 15W40 mineralny - to zawsze jest podane na pudełku,
to jaki olej jest w silniku wie tylko posiadacz poprzedni, bo nie ma tu reguły! syntetyk leje się np w dieslach nawet do 500000km jeśli są to silniki nowoczesne TDi i nie biorą oleju, a laski popychaczy wymagają rzadkiego oleju.
A w benzynach podobnie, im bardziej skomplikowana konstrukcja, tym olej powinien być rzadszy.
Niestyty silnik w Samuraiu nie nalezy do cudów techniki i już powyżej 100000km jest lany półsyntetyk, a bywa, że już przy 200000km mineralny, twój Samurai, to zapewne Szwab? tam lubią lać 10W40, ale nie ma reguły!
Pamiętaj, jeśli zalejesz olej rzadszy w miejsce gęstego (10W40 w miejsce 15w40) to zamiast pomóc zaszkodzisz silnikowi zamiast mu pomóc!
kolejność wymian oleju idzie od syntetyka do minerału, a nigdy odwrotnie, dlatego spytaj właściciela, albo poszukaj kartki z wymiany oleju, chyba, że sprowadzone auto, to wtedy pewnie wyrzucona, aby nie był znany przebieg ( 5 cyfr tylko).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum