Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-03, 11:54   Mocowanie tylnych pasów bezpieczeństwa

Kupiłem jakiś czas temu Santanę z 99r., ale była tylko z przednimi siedzeniami (choć zarejestrowana na 4 osoby). Niedawno kupiłem siedzenia i pasy na tył, ale mam problem z montażem pasów. O ile mocowanie zwijacza w karoserii było tylko zaklejone naklejką, to górne mocowanie ucha jest chyba czymś metalowym zaślepione, ale nie chcę na siłę tego rwać. Jeszcze gorzej jest z dolnym mocowaniem ucha pasa (nie zamkiem pasa) bo w ogóle nie widzę miejsca mocowania, stąd proszę mi podpowiedzieć jak zamontować dolne i górne ucho tylnego pasa w Santanie (może jakieś zdjęcia poglądowe)?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-02-03, 21:27   

Przy fotelach były tylko pasy biodrowe.
Eeee... dotyczy cabrio oczywiście. Miałem kiedyś blaszankę, ale nie pamiętam jak tam było. Nigdy się nie poniżyłem do tego stopnia żeby jechać z tyłu :mrgreen:
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-02-03, 21:52   

Kostuch w Cabrio jak był pałąk z tylu to byly na nim pasy cgyba ;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-04, 16:36   

Czasami wożę chrześniaka z tyłu, stąd chcę bezpieczeństwa dla niego. Znalazłem wczoraj zdjęcie dolnych mocowań, stąd to już ogarnąłem, ale pozostaje mi problem górnego ucha pasa
 
     
Arek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2013
Posty: 185
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-02-04, 18:40   

Ori mocowania u góry nie było. Jak pisał Kostuch - tylko biodrowe. Ewentualnie montaż w dachu niczym w Oplu lub Seacie pozostaje....
_________________
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
 
     
Sqarek 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-05, 09:48   

Ja w mojej blaszance mam (chyba) oryginalne mocowania. Mam w budzie przyspawane nakrętki, w które wkręcam śruby z pasów.
 
     
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 16:39   

Sqarek,
Poproszę o jakieś zdjęcia tego mocowania? Wygląda to na fabryczne spawy?
 
     
Sqarek 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-05, 18:07   

Zdjęcia mogę zrobić jutro po południu. I tak wygląda to na oryginał bo jest to przygrzane, przyspawane od wewnętrznej strony blachy.
 
     
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-05, 20:57   

Dzięki, czekam z niecierpliwością
 
     
Sqarek 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-06, 15:36   

https://imgur.com/a/kVuoU

Ppd tą tuleją dystansową jest otwór w blesze i tam jest przygrzana nakrętka.
 
     
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-06, 15:57   

Dzięki Sqarek.
Czyli pozostaje mi wiercić otwór i spawać nakrętkę - niestety na tzw. sztukę, ale zacząłem już ten temat, więc muszę skończyć.
 
     
Sqarek 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-06, 16:48   

Spoko :-) powodzenia w motaniu. Ja swojego sam rozkręciłem do najmniejszej śrubki i sam skręciłem wiec jak tylko czegoś poyrzeba to zawsze postaram się pomóc.
 
     
Michal_R 
nowicjusz


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 45
Skąd: Ze Stodoły
Wysłany: 2018-02-08, 00:00   

Wspawaj płytkę https://www.rallyshop.pl/...ytka-z-nakretka i po problemie.
 
     
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-08, 21:28   

Super, dziękuję za pomysł - tego nie znałem
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2018-02-09, 09:18   

Jeszcze można użyć nitonakrętki
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-02-09, 14:04   

Nitonakrętka do pasów chyba słaby pomysł... chyba tylko, żeby była...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
WielkiB 
świeżak


Dołączył: 05 Mar 2017
Posty: 23
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-02-11, 22:43   

Zostanę przy temacie przyspawania nakrętki ;-)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-02-12, 10:57   

WielkiB lepiej taką blaszkę wyspawaj i wspawaj blaszkę nakrętka do blachy karoserii. Bedzie solidniej. Chyba że to pasy tylko do przeglądu;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Sqarek 
świeżak


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 10 Wrz 2014
Posty: 20
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-12, 15:03   

Też jestem za wspawaniem takiej bleszki z natrętką zawsze lepiej będzie się trzymać i nie przegrzeje się tak sama natrętka.
Wystarczy tylko wywiercić otwór o średnicy natrętki, wsadzić natrętkę i obspawać samą blache. Bez wycinania budy.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-02-12, 19:26   

Moim zdaniem rada błędna;)
Bo. żeby to się dobrze trzymało to albo trzeba dobrze umieć spawać to raz. Dwa, żeby "obspawać" nakrętkę do okoła i żeby się nie zacisnęła też trzeba wiedzieć co robić... (Mówię z praktyki:) wspawałem m14 drobno gwintowe i dobrze obspawałem... miałem wkręconą śrubę podczas spawania... twardośc 12.9 :) kur***y leciały na odlełość jak wykręcałem rurką... a w końcu odciąłem...)

Lepiej wywiercić dziurę w blaszce taką, żeby śruba z gwintem przeszła, nakręteczkę przyspawać od spodu PUNKTOWO w 3...6 miejscach i nakrętką do karoseriii w wywierconą dziurkę. tak spawanie nakrętki będzie tylko zapewniało brak odkręcania się jej, a za trzymanie będzie robić nakrętka zaparta o blaszkę...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.