Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
wąski a szeroki?
krzysiekkk 
nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 31
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2018-03-13, 20:43   wąski a szeroki?

Witam wszystkich jestem tutaj nowy.
Mam zamiar kopić samuraia z 1990 roku 1,3 jest z automatycznymi sprzegięłkami z przodu.
Czy da się do niego założyć mechaniczne?
I czym sie różni szeroki most od wąskiego?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-13, 21:06   

Da się założyć mechaniczne, ponoć szeroki jest bardziej męski:) (To jak z długością...)
Do tego masz szerzej koła (lepiej na trawersach) plus jest z tego co czytałem mocniejszy:>
Wszyscy mówią bierz na szerokich:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
krzysiekkk 
nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 31
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2018-03-13, 21:32   

A coś mi mówiono o różnych grubościach półosi?
Jak to wygląda?
I do którego rocznika był szeroki a kiedy wąski?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-03-13, 22:02   

[ Dodano: 2018-03-13, 22:03 ]
rok 90 powinien być na szerokich.W samuraiu nie było sprzęgiełek automatycznych. Manualne lub stałki.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
krzysiekkk 
nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 31
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2018-03-13, 22:12   

a to jakie?[/quote]

sprzęgiełka.JPG
Plik ściągnięto 11142 raz(y) 10,17 KB

 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-03-13, 22:15   

mam okulary i firefoksa na 150% powiększonego ale i tak zgaduję z tej miniatury że to zabieraki, czyli masz na stałe sprzęgnięte półosie z piastą.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
krzysiekkk 
nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 31
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2018-03-13, 22:20   

hehe to dobrze czy źle?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-13, 22:59   

Tzn, że nawet jak wrzucasz na 2h, to przedni most cały czas pracuje (dyfer w moście).
Jest głośniej... na czarnym pali więcej... jak auto do upalania... nie ma znaczenia ;) a nawet bym powiedział że lepiej... nie rozpadnie się;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-03-13, 23:01   

to zależy :)

brak mechanizmu rozłączania/załączania - brak elementu do popsucia. Nie musisz pamiętać, żeby przed wjazdem w przeszkodę zapiąć sprzęgiełka. Z drugiej strony cały czas mieli Ci przedni dyfer, półosie, przedni wał, przeguby.

Jak auto tylko, albo głównie w teren to bym się nie przejmował. Jak dużo po czarnym jeździsz to jednak fajnie ten przedni napęd rozłączyć i dać odpocząć tym elementom (co jakiś czas i tak warto spiąć i przesmarować). Jest jeszcze teoria, że jazda ze spiętym przodem podnosi deliaktnie spalanie na 100km z uwagi na większe opory toczenia (kręci dyfrem, półosiami i wałem).
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-13, 23:09   

Piotr... jeden post do góry:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
krzysiekkk 
nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 31
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2018-03-13, 23:10   

to będzie tylko w teren czasami z kilometr po asfalcie.
A jakie opony do niego założyć o wielkość mi chodzi bo jest na zwykłych.
I myślę ze go trochę podniosę bo w samuraju to tylko chyba mocowanie resorów przerobić i tyle.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-03-13, 23:11   

są tematy... w odpowiednich działach... teraz dostałeś wędkę :)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-03-14, 07:25   

jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-03-14, 08:43   

opony... to najlepiej jakieś czarne :-) jak go podniesiesz na wieszakach może wystąpić problem z odp. ustawieniem wału. I okazać się ze wal zrobił się zbyt krótki i trzeba dołożyć dystans .
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-03-14, 09:10   

Podnoszenie na wieszakach niewiele wnosi, jak ma być dobrze, to albo wyższe resory, albo sprężyny.
Bez wymiany przełożeń/silnika, a najlepiej obojga, to z oponami bardzo nie poszalejesz, bo koń nie uciągnie, już przy 235/75r15 jest bez szału, nie mówiąc o większych gumach.
 
     
krzysiekkk 
nowicjusz


Dołączył: 13 Mar 2018
Posty: 31
Skąd: wieliczka
Wysłany: 2018-03-14, 12:48   

A są różnice w grubości półosi w samuraiu?
Dlaczego podnoszenie na samych wieszakach nic nie wnosi?
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-03-14, 12:55   

Starscream napisał/a:
jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp


a z rozłączonymi sprzegielkami i włączonym reduktorem seryjnym źle się cofa ? Tez jest dużo wolniej niż na zwykłym 2h :)
bo zaraz wyjdzie że jak masz przyczepkę i lubisz cofać to najlepiej 4.16 wstawiać.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2018-03-14, 13:18   

krzysiekkk napisał/a:
A są różnice w grubości półosi w samuraiu?
Dlaczego podnoszenie na samych wieszakach nic nie wnosi?


Podnosisz auto na wieszakach, ale przy płaskich i zmęczonych resorach i tak nic nie poprawisz.
Kupując jednak resory np. Leśnik lub Mazur HD, przez ich większą parabolę zwiększa się wysokość umieszczenia ramy i budy o ok. 2". Niestety przy Mazurach HD zapomnij o jakimkolwiek komforcie jazdy.
Żeby zwiększyć prześwit od ziemi do dołu obudowy mostów to musisz założyć większe opony, np. 31", ale tutaj musisz zmienić przełożenia w mostach lub reduktorze I zakupić wzmocnione półosie do przedniego mostu, które dostępne są jedynie dla szerokich mostów (szerokość mostu ok. 1310mm).
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-03-14, 13:54   

W 410 są cieńsze półosie i mniejsze dyfry.
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-03-14, 21:17   

alientm napisał/a:
Starscream napisał/a:
jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp


a z rozłączonymi sprzegielkami i włączonym reduktorem seryjnym źle się cofa ? Tez jest dużo wolniej niż na zwykłym 2h :)
bo zaraz wyjdzie że jak masz przyczepkę i lubisz cofać to najlepiej 4.16 wstawiać.

oczywiście że 10 razy lepiej na 4.16 - porównywalnie z tzw żłówiem w ciągniku- miałem fabryczny reduktor to mam porównanie :))))
Juz nawet nie wspomnę o cofaniu z załadowana przyczepą na 4.16 w terenie
A że lepiej mieć 4.16 przy 1.3 to inna inszość -po latach uzytkowania tego auta wyrobiłem sobie przekonanie że po zakupie samuraia 4.16 i wspomaganie przy silniku 1.3 to obowiązek ale musiałem do tego dojść sam.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.