Witam wszystkich jestem tutaj nowy.
Mam zamiar kopić samuraia z 1990 roku 1,3 jest z automatycznymi sprzegięłkami z przodu.
Czy da się do niego założyć mechaniczne?
I czym sie różni szeroki most od wąskiego?
Da się założyć mechaniczne, ponoć szeroki jest bardziej męski:) (To jak z długością...)
Do tego masz szerzej koła (lepiej na trawersach) plus jest z tego co czytałem mocniejszy:>
Wszyscy mówią bierz na szerokich:)
Tzn, że nawet jak wrzucasz na 2h, to przedni most cały czas pracuje (dyfer w moście).
Jest głośniej... na czarnym pali więcej... jak auto do upalania... nie ma znaczenia ;) a nawet bym powiedział że lepiej... nie rozpadnie się;)
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2018-03-13, 23:01
to zależy :)
brak mechanizmu rozłączania/załączania - brak elementu do popsucia. Nie musisz pamiętać, żeby przed wjazdem w przeszkodę zapiąć sprzęgiełka. Z drugiej strony cały czas mieli Ci przedni dyfer, półosie, przedni wał, przeguby.
Jak auto tylko, albo głównie w teren to bym się nie przejmował. Jak dużo po czarnym jeździsz to jednak fajnie ten przedni napęd rozłączyć i dać odpocząć tym elementom (co jakiś czas i tak warto spiąć i przesmarować). Jest jeszcze teoria, że jazda ze spiętym przodem podnosi deliaktnie spalanie na 100km z uwagi na większe opory toczenia (kręci dyfrem, półosiami i wałem).
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
to będzie tylko w teren czasami z kilometr po asfalcie.
A jakie opony do niego założyć o wielkość mi chodzi bo jest na zwykłych.
I myślę ze go trochę podniosę bo w samuraju to tylko chyba mocowanie resorów przerobić i tyle.
jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp
opony... to najlepiej jakieś czarne jak go podniesiesz na wieszakach może wystąpić problem z odp. ustawieniem wału. I okazać się ze wal zrobił się zbyt krótki i trzeba dołożyć dystans .
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-03-14, 09:10
Podnoszenie na wieszakach niewiele wnosi, jak ma być dobrze, to albo wyższe resory, albo sprężyny.
Bez wymiany przełożeń/silnika, a najlepiej obojga, to z oponami bardzo nie poszalejesz, bo koń nie uciągnie, już przy 235/75r15 jest bez szału, nie mówiąc o większych gumach.
jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp
a z rozłączonymi sprzegielkami i włączonym reduktorem seryjnym źle się cofa ? Tez jest dużo wolniej niż na zwykłym 2h :)
bo zaraz wyjdzie że jak masz przyczepkę i lubisz cofać to najlepiej 4.16 wstawiać.
_________________ Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2018-03-14, 13:18
krzysiekkk napisał/a:
A są różnice w grubości półosi w samuraiu?
Dlaczego podnoszenie na samych wieszakach nic nie wnosi?
Podnosisz auto na wieszakach, ale przy płaskich i zmęczonych resorach i tak nic nie poprawisz.
Kupując jednak resory np. Leśnik lub Mazur HD, przez ich większą parabolę zwiększa się wysokość umieszczenia ramy i budy o ok. 2". Niestety przy Mazurach HD zapomnij o jakimkolwiek komforcie jazdy.
Żeby zwiększyć prześwit od ziemi do dołu obudowy mostów to musisz założyć większe opony, np. 31", ale tutaj musisz zmienić przełożenia w mostach lub reduktorze I zakupić wzmocnione półosie do przedniego mostu, które dostępne są jedynie dla szerokich mostów (szerokość mostu ok. 1310mm).
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
jeszcze jest jedna zaleta sprzęgiełek - jak masz reduktor 4.16 i rozepneiesz sprzęgiełka dasz napęd z reduktorem to się zajebiście z przyczepą cofie na parkingach itp
a z rozłączonymi sprzegielkami i włączonym reduktorem seryjnym źle się cofa ? Tez jest dużo wolniej niż na zwykłym 2h :)
bo zaraz wyjdzie że jak masz przyczepkę i lubisz cofać to najlepiej 4.16 wstawiać.
oczywiście że 10 razy lepiej na 4.16 - porównywalnie z tzw żłówiem w ciągniku- miałem fabryczny reduktor to mam porównanie :))))
Juz nawet nie wspomnę o cofaniu z załadowana przyczepą na 4.16 w terenie
A że lepiej mieć 4.16 przy 1.3 to inna inszość -po latach uzytkowania tego auta wyrobiłem sobie przekonanie że po zakupie samuraia 4.16 i wspomaganie przy silniku 1.3 to obowiązek ale musiałem do tego dojść sam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum