Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai kręci, ale nie odpala, na zapych też nie...
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-08, 14:37   Samurai kręci, ale nie odpala, na zapych też nie...

Witam,
Szukałem podobnych tematów, ale otwierały się tylko na "starym forum" bez możliwości dodania postu, więc zakładam nowy.

Kilka dni temu podczas jazdy z górki i wrzuceniu na luz zauważyłem, że spadły obroty i auto zgasło ze dwa razy. Wczoraj zabrałem się za naprawę brakujących świateł mijania (upalona kostka pod kierownicą), a przy okazji postanowiłem rozebrać kokpit i dobrać się do niedziałającej nagrzewnicy. Gdy wszystko miałem zdemontowane (oprócz nagrzewnicy z dmuchawą) odpaliłem samuraia, żeby sprawdzić czy wszystko jest ok. Odpalił jak zawsze na dotyk i chodził przez pewną chwilę, aż zobaczyłem jakiś luźny kabelek, więc rękoma prowadziłem po nim co by sprawdzić od czego on jest i nagle auto zgasło (ten kabelek był tylko od czujnika otwierania drzwi). Auto jak zgasło tak już nie chce odpalić, rozrusznik kręci i nic. Wziąłem go na zaciąg i też nic...
Mój samurai to monowtrysk, rocznik 1998 produkcja hiszpańska. Zagazowany.

Koledzy pomóżcie coś bo auto potrzebne do pracy.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-04-08, 14:46   

a paliwo podaje?? probowałes odpalic na samym gazie??
 
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-08, 15:21   

Sęk w tym, że samemu to ja nie bardzo wiem jak sprawdzić czy podaje paliwo :-? wiem, że po przekręceniu kluczyka nie ma charakterystycznego pyknięcia w okolicy komputera... próbowałem na samym gazie na samej benzynie i nic...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-04-08, 19:55   

Wlej trochę paliwa do dolotu i pokręć
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-04-08, 21:48   

98 to młody rocznik, zwyczajowo szły chyba już tam tam immobilajzery fabryczne. Masz taki?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-09, 16:44   

Immobilajzera raczej nie mam bo gdzieś by mi się w oczy rzucił, a i kluczyk mam raczej zwykły...
Muszę naładować akumulator to sprawdzę z tym paliwem do dolotu. Póki co to zorientowałem się, że palec rozdzielacza się kręci.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-04-09, 16:50   

kabel od masy sprawdzales ??
 
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-09, 17:09   

Jeśli chodzi o silnik i układ zapłonowy to jestem zielony. Wiem, że masę od akumulatora mam z porządnego grubego kabla i na pewno jest dobrze podłączony, nie wiem tylko kolego stachura44 czy o to Tobie chodzi.
Mam też pociągnięty kabelek z rozrusznika do akumulatora i jak stykam z plusem na aku to silnik kręci, i teraz pytanie czy mogę w ten sposób sam sprawdzić czy jest iskra? Nie mam nikogo do pomocy, a najbliższy mechanik odmówił przyjazdu do auta....

[ Dodano: 2018-04-09, 17:51 ]
Jeszcze mam takie pytanie. Jak sprawdzić czy jest prąd w rozdzielaczu?
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2018-04-09, 23:24   

Jeśli po przekręceniu kluczyka nie masz pykania przy kompie to nie załączają się przekaźniki które dają zasilanie do pompy paliwa i kompa
Sprawdź bezpieczniki może niechcący zrobiłeś jakąś zworkę i któryś się spalił,a może przypadkiem rozłączyłeś jakąś masę lub wtyczkę,generalnie jakaś prosta sprawa,ale jeśli nie jesteś mechanikowaty to pewnie będzie Ci ciężko zlokalizować usterkę
Bądź dobrej myśli ,szukajcie a znajdziecie to nic poważnego
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-10, 15:55   

Bezpieczniki sprawdziłem jako pierwsze. Nigdzie nie mogę znaleźć jakiegoś schematu krok po kroku co i jak sprawdzić i co wykluczyć. Niestety chyba czeka mnie laweta.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-04-10, 18:26   

Manuala miałeś w ręce?
Tam jest schemat... jest on dość ten tego prosty, woltomierza umiesz używać?
Jak nie to laweta... jak tak możemy dalej dyskutować:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-10, 22:59   

Woltomierz mam i wiem jak używać :-) Chciałbym sprawdzić cewke, ale nie wiem jakie powinny być rezystancji. A później czujnik halla, ale tutaj to już nie wiem kompletnie jak się za to zabrać...
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-04-11, 08:36   

A Manual?
Rozdział 3,4,8 Silnik, system paliwowy, zapłon.
Rezystancja cewki w dokumentacji i wynosi ona... ciutkę się wysil:P
Jak nie znajdziesz daj znać...
P.S. papier zassiesz np. stąd: http://rhinoman.org/.
Zasilanie na cewce jest? Na plusie pojawia się?
P.S. gdzieś tam pytałeś jak sprawdzić czy jest iskra... podnieśc jeden z przewodów od świec i do bloku silnika zbliżyć i pokręcić:P najlepiej po ciemku...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-04-11, 08:47   

Pisałeś, że po przekręceniu kluczyka nie zapinają się główne przekaźniki (check się świeci?), to sprawdź najpierw dlaczego, a nie szukasz problemu tam, gdzie go prawdopodobnie nie ma.
Możesz sprawdzać cewkę, halla, rozdzielacz itp., ale bez zasilania na kompie i tak nie odpalisz.
 
     
lesnik985 
nowicjusz


Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-04-11, 19:11   

Usterka naprawiona. Okazało się, że kiedyś ktoś sporo namieszał przy kablach od stacyjki i przez mój demontaż dziwne łączenia tych kabli poluzowały się. Skutkiem tego prąd nie dochodził do komputera, a reszta to już wiadomo. Didymos miałeś dobre spostrzeżenia. Ja nie znam się na tym i nie wiedziałem od czego zacząć. Teraz jestem już bogatszy o tę wiedzę.
Dziękuję wszystkim za pomoc.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.