Hej,
Pytanie jak w temacie, czy moje auto ma lift czy nie ma?
Sj posiadam od miesiąca, kilka tematów już zrobiłem i przyszedł teraz czas na zawieszenie, dokładnie amortyzatory.
Myślałem, że sprawa będzie prosta. Niestety nie do końca się taka okazuje.
Ponieważ prawdopodobnie jest tu lift, ale nikt nie ma pewności, a wolałbym nie kupić złych amorków.
Poprzedni właściciel jeździł bardzo mało i nie wspominał o przeróbkach bo wszystkie robił jeszcze poprzedni właściciel.
Do sedna:
-obecnie mam opony Sahara 215/75r15
-od ziemi do poszerzenia mam 83cm
-amortyzator przedni jakiś(11341 taki numer nabity ma) 265-445 liczone od środka oczka do punku mocowania szpilki
-tylny odbój oryginalny
-przedni odbój oryginalny ale z podkładkami łącznie około 7cm
-wieszak standardowy (jeszcze pomierzę jego rozstaw)
-Resory to wielka niewiadoma
Bardzo odpowiadają mi jego prześwity(ziemia-mosty i koła-buda) nie chce nic tu zmieniać ani do góry ani na dół.
Chciałem wstawić KYB przód i tył dedykowane, ale nie wiem czy nie będą za krótki jeśli mam lift (275-430).
Czemu mam podkładki pod odbój przód, a tył nie. Przód wskazuje na lift a tył nie.
Tak wygląda:
Da się to jakoś pomierzyć?
Może ktoś sprawdzić z podobnym zestawem opon jaki jest dystans do ziemi od nadkola?
nic nie widać. Ale na tym pierwszym zdjęciu ja widzę lift i będzie to na leśnikach chyba że ktoś HD władował, ale to stwierdzisz po zbieraczu chrustu na tylnym resorze
Przepraszam, faktycznie było ustawione udostępnienie jakoś dziwnie. Już powinno działać prawidłowo.
Właśnie auto nie ma być do bardzo mocnego terenu. Dojazd na rozlewiska, nad jezioro i przez las. Dlatego nie chcę go zbytnio przerabiać i podnosić. Tak jak jest teraz wystarcza mi w 100%.
Dzisiaj np. błądziliśmy w okolicy Otwocka, Świdra i Mieni
to masz 100% leśniki na przekładkach bo masz zbieracz chrustu z tyłu. Czyli masz lift +2 z tyłu masz chyba amortyzatory z nivy. Czemu chcesz to wymieniać?
generalnie samuraj nie jest wygodny -miałem oryginalne resory, leśniki wzmacniane teraz mam OME i wszystko to drabiniasty wóz. Moim zdanie po tych wszystkich doświedczeniach szkoda kasy na markowe resory i amortyzatory chyba tylko dla samego siebie i podbudowania ego:) Jak ktoś upala ostro połamie resor czy wyrwie amortyzator markowy to jest grubą kase w plecy a tak jakieś grosze i tyle
Skoro masz taki lift to na przód daj tylne z vitary a na tył np te same od nivy -resor jest już "uklepany" i ci starczy albo na tył z poloneza tracka z tym że to już inny rodzaj tłumienia
Wyszło na testach, że jeszcze trzymają parametry ale jest im bliżej końca niż początku. Dodatkowo i tak wszystkie gumy już mocno poparciałe. Więc pomyślałem, że zrobię temat amorów raz na długi czas, zamiast wymiany gumek tylko.
A gdybym chciał wymienić amorki na takie dedykowane do Samiego to jak znalazłem mam opcje:
-Ironman 297-485 czyli skoku 188
-OME 256-415 czyli skoku 159 ( i tego nie rozumiem, to jak to ma ogarniać lift 2")
Moje obecne z przodu mają 265-445 czyli 183 skoku
Skłaniam się w kierunku OME, bo o Ironmanach czytałem nawet tutaj na forum, że bardzo sztywne, a ja nie planuje dodatkowo obciążać Samiego zderzakami, wyciągarkami itd.
Wyszło na testach, że jeszcze trzymają parametry ale jest im bliżej końca niż początku. Dodatkowo i tak wszystkie gumy już mocno poparciałe. Więc pomyślałem, że zrobię temat amorów raz na długi czas, zamiast wymiany gumek tylko.
A gdybym chciał wymienić amorki na takie dedykowane do Samiego to jak znalazłem mam opcje:
-Ironman 297-485 czyli skoku 188
-OME 256-415 czyli skoku 159 ( i tego nie rozumiem, to jak to ma ogarniać lift 2")
Moje obecne z przodu mają 265-445 czyli 183 skoku
Skłaniam się w kierunku OME, bo o Ironmanach czytałem nawet tutaj na forum, że bardzo sztywne, a ja nie planuje dodatkowo obciążać Samiego zderzakami, wyciągarkami itd.
Bierz przod vitara, tyl polonez truck. Ja teraz zmienialem przy lift 2
Trochę się uprę ale jednak wolałbym pozostać przy amortyzatorach dedykowanych do samuraia, ktoś ma takowe u siebie przy lifcie 2"
Nie chce się bawić w przerabianie tulejek, oczek itd.
Dwa dodatkowe pytania:
-Czy na standardowym zawieszeniu zmieszczę 215/75/15? Tak się zastanawiam czy nie wrócić do seryjnych resorów.
-Czemu OME dedykowane do liftu jest krótsze niż standardowy KYB do bez liftu
jak ci teraz nivy nie brakło to i dedykowanego nie braknie. Kup sobie profendery. Jak chcesz wrócisz na oryginalne zawieszenie to może kup sobie osobówkę np suzuki splash
Po prostu dla mnie to jest bardziej klasyk z możliwościami dowiezienia mnie tam gdzie chcę niż, zmota do upalania całodziennego i topienia. Kwestia potrzeb
Temat uważam w sumie za zamknięty, dzięki Wam wiem co mam, podziękował
Teraz przeniosę się chyba do tematów o amorach.
Kusi mnie komplet IRONMAN producent podaje 297-485 czyli skok jeszcze 5 cm więcej niż mam teraz.
Dziwi mnie nadal OME podające, że do liftu mają amorki 256-415 trochę krótkie jakieś, ale może kryje się za tym jakaś technologia,
Te Profender też ciekawe, mieszczą się w fabryczne mocowania? Bo trafiłem tu na forum na info, że są za duże i trzeba przerabiać mocowania?
przecież profendery robią tez do samuraja dedykowane.
Co do klasyka -ja swojego chyba na żółte blachy przestawie. Akurat robie robote takiemu facetowi co się tym zajmuje zawodowo -renowacja pojazdów zabytkowych powiedział mi że mojego zrobić na tablice to kwestia papierków i koszt 1500zł i chyba sie skuszę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum