Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Mam Lift czy nie mam
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 12:17   Mam Lift czy nie mam

Hej,
Pytanie jak w temacie, czy moje auto ma lift czy nie ma?
Sj posiadam od miesiąca, kilka tematów już zrobiłem i przyszedł teraz czas na zawieszenie, dokładnie amortyzatory.
Myślałem, że sprawa będzie prosta. Niestety nie do końca się taka okazuje.
Ponieważ prawdopodobnie jest tu lift, ale nikt nie ma pewności, a wolałbym nie kupić złych amorków.
Poprzedni właściciel jeździł bardzo mało i nie wspominał o przeróbkach bo wszystkie robił jeszcze poprzedni właściciel.

Do sedna:
-obecnie mam opony Sahara 215/75r15
-od ziemi do poszerzenia mam 83cm
-amortyzator przedni jakiś(11341 taki numer nabity ma) 265-445 liczone od środka oczka do punku mocowania szpilki
-tylny odbój oryginalny
-przedni odbój oryginalny ale z podkładkami łącznie około 7cm
-wieszak standardowy (jeszcze pomierzę jego rozstaw)
-Resory to wielka niewiadoma

Bardzo odpowiadają mi jego prześwity(ziemia-mosty i koła-buda) nie chce nic tu zmieniać ani do góry ani na dół.

Chciałem wstawić KYB przód i tył dedykowane, ale nie wiem czy nie będą za krótki jeśli mam lift (275-430).
Czemu mam podkładki pod odbój przód, a tył nie. Przód wskazuje na lift a tył nie.
Tak wygląda:




Da się to jakoś pomierzyć?
Może ktoś sprawdzić z podobnym zestawem opon jaki jest dystans do ziemi od nadkola?
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2018-07-08, 12:43   

pokaz zdjecia zawieszenia to ci powiemy z jakich okolic warszawy jesteś
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 19:44   

Tak będzie może najłatwiej kilka zdjęć i wymiarów zawieszenia,odbojów i wieszaków:

https://drive.google.com/open?id=10cSzhL9GnJncMOqJ2-ajhCyV_kEsBgPI

Warszawa-Bemowo

Dzięki
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-07-08, 20:16   

nic nie widać. Ale na tym pierwszym zdjęciu ja widzę lift i będzie to na leśnikach chyba że ktoś HD władował, ale to stwierdzisz po zbieraczu chrustu na tylnym resorze
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 20:29   

Nie widać zdjęć w linku? Czy nie da się ze zdjęć nic wywnioskować?
Czy nie to sfotografowałem co trzeba :-(

Dodam bo to może mieć znaczenie, że kierownica jest przekrzywiona przy jeździe na wprost, a to gdzieś znalazłem, że tez może wskazywać na lift?

A dwa jest bardzo sztywno podczas jazdy, na nierównościach skacze, trochę to zwalałem na padnięte amory. Ale może faktycznie jak te resory wzmacniane
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-07-08, 20:57   

niby jest że muszę mieć zgodę na otwarcie tego linku
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
zbuj_12 
stały bywalec


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2016
Posty: 241
Skąd: Minsk maz
Wysłany: 2018-07-08, 21:07   

masz mazury załozone jak twardo a gdzie jeździsz w terenie
_________________
Samurai 1.9d bfg AT 30x,5x15 mazur wieszaki +2
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-08, 21:26   

Przepraszam, faktycznie było ustawione udostępnienie jakoś dziwnie. Już powinno działać prawidłowo.

Właśnie auto nie ma być do bardzo mocnego terenu. Dojazd na rozlewiska, nad jezioro i przez las. Dlatego nie chcę go zbytnio przerabiać i podnosić. Tak jak jest teraz wystarcza mi w 100%.

Dzisiaj np. błądziliśmy w okolicy Otwocka, Świdra i Mieni
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-07-08, 22:04   

to masz 100% leśniki na przekładkach bo masz zbieracz chrustu z tyłu. Czyli masz lift +2 z tyłu masz chyba amortyzatory z nivy. Czemu chcesz to wymieniać?

generalnie samuraj nie jest wygodny -miałem oryginalne resory, leśniki wzmacniane teraz mam OME i wszystko to drabiniasty wóz. Moim zdanie po tych wszystkich doświedczeniach szkoda kasy na markowe resory i amortyzatory chyba tylko dla samego siebie i podbudowania ego:) Jak ktoś upala ostro połamie resor czy wyrwie amortyzator markowy to jest grubą kase w plecy a tak jakieś grosze i tyle
Skoro masz taki lift to na przód daj tylne z vitary a na tył np te same od nivy -resor jest już "uklepany" i ci starczy albo na tył z poloneza tracka z tym że to już inny rodzaj tłumienia
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-09, 10:57   

Wyszło na testach, że jeszcze trzymają parametry ale jest im bliżej końca niż początku. Dodatkowo i tak wszystkie gumy już mocno poparciałe. Więc pomyślałem, że zrobię temat amorów raz na długi czas, zamiast wymiany gumek tylko.

A gdybym chciał wymienić amorki na takie dedykowane do Samiego to jak znalazłem mam opcje:
-Ironman 297-485 czyli skoku 188
-OME 256-415 czyli skoku 159 ( i tego nie rozumiem, to jak to ma ogarniać lift 2")

Moje obecne z przodu mają 265-445 czyli 183 skoku

Skłaniam się w kierunku OME, bo o Ironmanach czytałem nawet tutaj na forum, że bardzo sztywne, a ja nie planuje dodatkowo obciążać Samiego zderzakami, wyciągarkami itd.
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2018-07-09, 21:20   

CZASAMI.pl napisał/a:
Wyszło na testach, że jeszcze trzymają parametry ale jest im bliżej końca niż początku. Dodatkowo i tak wszystkie gumy już mocno poparciałe. Więc pomyślałem, że zrobię temat amorów raz na długi czas, zamiast wymiany gumek tylko.

A gdybym chciał wymienić amorki na takie dedykowane do Samiego to jak znalazłem mam opcje:
-Ironman 297-485 czyli skoku 188
-OME 256-415 czyli skoku 159 ( i tego nie rozumiem, to jak to ma ogarniać lift 2")

Moje obecne z przodu mają 265-445 czyli 183 skoku

Skłaniam się w kierunku OME, bo o Ironmanach czytałem nawet tutaj na forum, że bardzo sztywne, a ja nie planuje dodatkowo obciążać Samiego zderzakami, wyciągarkami itd.


Bierz przod vitara, tyl polonez truck. Ja teraz zmienialem przy lift 2
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-07-09, 21:56   

Tył VW Sharan:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2018-07-09, 22:02   

kurt_ napisał/a:
Tył VW Sharan:)


Pasuje bez przerobek?
Przod. vitara-tuleja do przerobki.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-07-09, 22:19   

tuleja do przewiercenia oczywiście...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-10, 12:12   

Trochę się uprę ale jednak wolałbym pozostać przy amortyzatorach dedykowanych do samuraia, ktoś ma takowe u siebie przy lifcie 2"
Nie chce się bawić w przerabianie tulejek, oczek itd.

Dwa dodatkowe pytania:
-Czy na standardowym zawieszeniu zmieszczę 215/75/15? Tak się zastanawiam czy nie wrócić do seryjnych resorów.

-Czemu OME dedykowane do liftu jest krótsze niż standardowy KYB do bez liftu :?:
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-07-10, 12:27   

Dedykowane przy 2" mogą być za krótkie na wykrzyżach... jak planujesz po czarnym się bujać to bez problemu powinno się udać.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-07-10, 19:00   

jak ci teraz nivy nie brakło to i dedykowanego nie braknie. Kup sobie profendery. Jak chcesz wrócisz na oryginalne zawieszenie to może kup sobie osobówkę np suzuki splash :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
CZASAMI.pl 
świeżak



Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-10, 20:30   

Starscream napisał/a:
osobówkę np suzuki splash

Hehe no nie aż tak niskie :lol:

Po prostu dla mnie to jest bardziej klasyk z możliwościami dowiezienia mnie tam gdzie chcę niż, zmota do upalania całodziennego i topienia. Kwestia potrzeb :-)

Temat uważam w sumie za zamknięty, dzięki Wam wiem co mam, podziękował :->

Teraz przeniosę się chyba do tematów o amorach.
Kusi mnie komplet IRONMAN producent podaje 297-485 czyli skok jeszcze 5 cm więcej niż mam teraz.

Dziwi mnie nadal OME podające, że do liftu mają amorki 256-415 trochę krótkie jakieś, ale może kryje się za tym jakaś technologia,

Te Profender też ciekawe, mieszczą się w fabryczne mocowania? Bo trafiłem tu na forum na info, że są za duże i trzeba przerabiać mocowania?
_________________
Moje portfolio:
https://czasami.pl
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-07-11, 23:16   

przecież profendery robią tez do samuraja dedykowane.
Co do klasyka -ja swojego chyba na żółte blachy przestawie. Akurat robie robote takiemu facetowi co się tym zajmuje zawodowo -renowacja pojazdów zabytkowych powiedział mi że mojego zrobić na tablice to kwestia papierków i koszt 1500zł i chyba sie skuszę.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-07-12, 21:25   

I to można takiego "oryginalnego" jak Twój?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.