Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Coś nie tak z przednim napędem?
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-01, 11:18   Coś nie tak z przednim napędem?

Mam problem z przednim napędem. Jak to jest z tymi sprzęgiełkami? Czy ja źle rozumuję czy mam cos uszkodzone? Sprawa wygląda tak. Wymieniałem wczoraj olej i coś mnie tkneło żeby sprawdzić przedni napęd w prosty sposób. Załaczyłem sprzęgiełka (LOCK) zakręciłem wałem i usłyszałem że coś się dzieje ale tylko z prawej strony. Rozłaczyłem lewe sprzęgiełko i prawe łapie, ale gdy rozłaczę prawe (FREE) i załaczę lewe (LOCK) to kręcę wałem ile chce i żadnego oporu. Zaznaczam że samurai stał na ziemi a nie na podnośniku. Czy mam uszkodzone sprzęgiełko w lewym kole? A może półośka ukręcona? Pomózcie Panowie....
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-10-01, 11:28   

Jak zapniesz sprzegielka to nie powinno sie dac zakrecic walem - sytuacja ze auto stoi na kolach. Jezeli jednak cos sie krecic, to znaczy ze gdzies cos nie trzyma. Najszybciej to rozbierz sprzegielko i zobacz czy wogole zebatka co tam jest jeszcze istnieje. Ona nachodzi na frez z poloski i laczy felge z polosia (tak lopatologicznie;)).Jak tam jest ok no to trzeba wyciagac poloske niestety.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-01, 11:29   

Klakier,

sprawdzenie, o którym napisał Pacmano - tylko przy obu sprzęgiełkach na lock.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-01, 11:34   

Ale zakładajac że chcemy sprawdzić załaczanie napędu w jednym kole to po załacznieniu jednego sprzęgiełka powinno się kręcić tylko koło z załaczonym sprzęgiełkiem. Mam rację?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-10-01, 11:40   

Nie, w z jednym sprzegielkiem na lock wal sie bedzie krecil a kola nie.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-01, 11:43   

Czyli żeby poprawnie to sprawdzić to powinienem: Wziąć Samiego na podnośnik, załaczyć obydwa sprzęgiełka na LOCK i zakręcić wałem. Jeśli bedą sie kręcić obydwa koła to OK, a jeśli jedno nie to lipa?
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-10-01, 11:49   

Nie musisz, jesli stoi kolami na ziemi, sptrzegielka masz na lock i mimo to da sie walem krecic swobodnie to wtedy jest cos nie tak.
''zapinajac'' sprzegielko na lock powinienes uslyszec klikniecie z jego wnetrza, czasem od razu nie chce wskoczyc wiec mozna zrobic maly ruch walem zeby sie wielokliny pokryly i powinno wskoczyc.

Z rozbieraniem czyszczeniem i skladaniem jest ze 3 godziny roboty max, ja bym szewdl ta droga. Przy okazji zobaczysz co tam siedzi za syf.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-01, 11:57   

OK. Jutro sie za to zabieram. Jak coś będę pisał. Dziękuje za szybka odpowieź. Jaki smar kupić do sprzęgiełek??, bo szkoda rozkładać i nie przesmarować. Będę wracał z pracy to bym kupił.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2015-10-01, 12:01   

Wodoodporny :mrgreen: W temacie o sprzegielkach powinna znajdowac sie ta informacja.

[ Dodano: 2015-10-01, 11:03 ]
Tu masz temat, o sprzegielkach jest w czescie 5
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1919
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-01, 12:15   

Lepiej juz nie można wytłumaczyć. Wielkie dzięki :-)
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-10-01, 16:52   

Nie koniecznie się będzie kręcić tak działa mechanizm różnicowy aby oba koła się nie kręciły jednocześnie,no chyba że masz blokadę ;-) , inaczej na ostrym zakręcie pourywał byś półośki lub pojechał w krzaki zamiast do domu 8-)
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
moziembl 
Specjalista
Samurai 96'



Pomógł: 20 razy
Wiek: 51
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 1165
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2015-10-01, 17:48   

Z tym smarem w przygiełkach to nie przesadzaj bo jak będzie za dużo to w zimie też nie załączysz bo sprężyna nie będzie miła siły przepchnąć tego smaru.
_________________
Samurai 96' wtrysk, leśniki by Mazur + wieszaki +2", XTR 12000 lbs SPEED, wspomaganie, 4,16:1 lowrange, spiek, Simexy na odwróconych trójkątach, tarcze z tyłu.

Na potęgę posępnego czerepu !!! Mocy przybywaj !!!
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 39
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2015-10-01, 18:17   

A jak nałożysz tyle ile ja czyli b.dużo to nawet latem nie zapnie się sprzęgiełko :)
 
     
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-02, 14:53   

Wczoraj po pracy nie wytrzymałem i wziąłem sie za to. Niestety problem w tym że po odkręceniu 6 śrub mocujących sprzęgiełko zeszło około 1-2mm i ni kuta dalej nie chce iść. Dobra wiadomość jest tak że po tym śmiesznym zabiegu sprzęgiełko zaczęło działać ale i tak trzeba przesmarować a bez zdjęcia nie da rady. Co może je trzymać? Efekt jest taki jak by sie na półoście trzymało i nie chciało zejść.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2015-10-02, 15:04   

Tam pierwsze trzeba dekiel sciagnac i segera wyciagnac. Potem odkrecasz reszte srub co wchodza w felge.
 
     
klakier 
nowicjusz
klakier


Wiek: 41
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 29
Skąd: Przasnysz
Wysłany: 2015-10-02, 15:06   

Jak to dobrze sie mądrzejszego zapytać zanim młotek sie weźmie do ręki. Dzięki.
 
     
pasterz 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 2
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2019-06-09, 00:13   

Witam, mam problem z przednim napędem. Podnieśliśmy tył aby sprawdzić czy samochód zjedzie z podnośnika, nie zjechał. Wał się kręci, po odkręceniu sprzęgiełka widać ze półoś tez się kręci jednak są na niej luzy(nie wiem czy to normalne). Szukać winy w sprzęgiełkach czy może być inna przyczyna?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-06-09, 12:40   

Nie rozumiem ćwiczenia jakie wykonaliście. W jakim położeniu był lewarek reduktora? W jakim położeniu sprzegiełka? Reczny masz na wale czy w bebnach? W ogóle w czym problem z przednim napędem że zalecono wykonanie cwiczenia?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
pasterz 
świeżak


Wiek: 32
Dołączył: 02 Cze 2019
Posty: 2
Skąd: Nowy Targ
Wysłany: 2019-06-09, 18:37   

Ćwiczenie odbyło się ponieważ, przód nie działał w terenie i chcieliśmy zobaczyć w spokojnych warunkach czy wał się obraca. Położenie 4h/4l sprzęgła zapięte. Ręczny - nie wiem i nie jestem w stanie tego sprawdzić w dniu dzisiejszym ale na pewno cały czas się świeci kontrolka od ręcznego. Po odkręceniu sprzęgiełek także widać że półoś pracuje. Nie chcę od razu lecieć do mechanika, bo może uda się samemu uporać z problemem ale lepiej zapytać niż wydać pieniądze na coś co laikowi się wydaje, że jest popsute.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-06-10, 06:51   

:)W sprzegielkach
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.